Forum

NAT Type?

Generelt snak om Playstation og services.

NAT Type?

Indlægaf Ziem_DK » ons 25 nov 2015 17:44

Hej derude!

Nogen der kan hjælpe mig til hvordan jeg ændre min NAT type fra 2 til 1?
Sidder med det problem at jeg i COD BO3 får meldingen om at min NAT type er strict og det gør at jeg ikke kan joine mine venners spil.
Ziem_DK
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Hundested


Re: NAT Type?

Indlægaf Vreki » ons 25 nov 2015 17:52

Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: NAT Type?

Indlægaf Ziem_DK » ons 25 nov 2015 18:07

Min viser type 2 :( og de porte jeg skal lave som også står i dit link har jeg allerede gjord men uden held :( har tilføjet hver eneste og sat portforwarding til always og slået upnp til.
Ziem_DK
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Hundested


Re: NAT Type?

Indlægaf SimonThorsager » ons 25 nov 2015 18:19

NAT Type 1, kan kun fåes ved at din konsol er koblet direkte til nettet, uden nogen router :-)
Type 2 er den mest almindelige og plejer der ikke at være problemer med.
Sikker på du ikke har Type 3?
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: NAT Type?

Indlægaf Vreki » ons 25 nov 2015 18:56

Du kan prøve at smide den i DMZ og se om det gør en forskel.
Hvis du stadigt ikke kan komme på er der en mulighed for at din ISP har lukket for nogle porte.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: NAT Type?

Indlægaf TurtleNipl » ons 25 nov 2015 19:04

Jeg vil lige sige at selvom du har type 2 og alt virker til at være åbent, så kan Playstation stadig fortælle dig at din NAT er strickt eller at dine venners NAT er strickt.

Jeg har undersøgt rigtig meget omkring dette brugt flere måneder på at løse det. Skrevet med en masse med ps4 reddit osv osv.
I parties med mine venner og alt virker fint.. pludselig kan vi ikke høre en af vores venner eller mig selv. Pludselig bliver det hele bare lukket ned, og den eneste måde vi kan komme i snak sammen igen er at genstarte hele konsollen. Der er ingen logisk forklaring, og jeg har tjekket alt igennem også fra mine venners side at alt er åbent og burde køre som det skal.

min konklusion på det hele er: Playstation Network er noget værre lort! (Til tider - men for det meste!)
TurtleNipl
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: NAT Type?

Indlægaf Ziem_DK » ons 25 nov 2015 19:09

SST har lige tjekket igen og den siger type 2 så det er meget meget underligt syntes jeg.
Vreki jeg er ikke sikker på jeg ved hvad DMZ er ;)
Ziem_DK
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Hundested


Re: NAT Type?

Indlægaf ikkNico » ons 25 nov 2015 19:16

Mange spil kræver ekstra porte åbne for at give Open Nat (type 1). For COD er det typisk 3074 og 3075 (UDP + TCP)

På PS4 skulle det være følgende porte
TCP: 80, 443, 1935, 3480
UDP: <ingen>
TCP + UDP: 3478-3479, 3074, 3075

Jeg kan spotte 3 som ike er med i linket længere oppe (fordi de som sagt er COD specifikke); 1935, 3074, 3075


Vreki skrev:Du kan prøve at smide den i DMZ og se om det gør en forskel.

Skulle jeg til at foreslå, om ikke andet for at checke om der kan være andre problemer i dit hjemmenetværk.

DMZ er Demilitarize Zone, alt er åbent.
Strict, så har du lukket din PS4 nede i kælderen, og kun dem du lukker ind i dit hus og ned i din kælder kan se den.
Moderate, så står din PS4 i stuen. Folk kan se den gennem dine vinduer
Open, så kan alle se og "snakke" med din PS4 på de porte du bestemmer.
DMZ, din PS4 står på verandaen, og alle kan se alle porte og snakke med den. DMZ bør give Open NAT, ellers har du en fejl et andet sted i dit netværk.

Bemærk at du kan opleve konflikter hvis du sætter din PS4 i DMZ, samtidig med at du åbner porte, enten manuelt eller via UPnP.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: NAT Type?

Indlægaf Erroneus » ons 25 nov 2015 19:44

TurtleNipl skrev:min konklusion på det hele er: Playstation Network er noget værre lort! (Til tider - men for det meste!)

Mere sandsynligt at du har en lorte router, fordi det er ofte synderen i sådanne problemer og jeg har selv oplevet en dårlig router give præcis sådan problemer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: NAT Type?

Indlægaf TurtleNipl » ons 25 nov 2015 19:46

Erroneus skrev:
TurtleNipl skrev:min konklusion på det hele er: Playstation Network er noget værre lort! (Til tider - men for det meste!)

Mere sandsynligt at du har en lorte router, fordi det er ofte synderen i sådanne problemer og jeg har selv oplevet en dårlig router give præcis sådan problemer.


Det er jeg ret sikker på det ikke er. :)
TurtleNipl
Niveau 1
 
Indlæg: 62


Re: NAT Type?

Indlægaf Ziem_DK » ons 25 nov 2015 20:04

Tak drenge :) jeg må prøve om jeg kan få det til og fungere når jeg kommer hjem fra job til morgen :)
Ziem_DK
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Hundested


Re: NAT Type?

Indlægaf Ziem_DK » ons 25 nov 2015 20:07

Når jeg har lavet nye porte på routeren skal jeg så genstarte den?
Ziem_DK
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Hundested


Re: NAT Type?

Indlægaf ikkNico » ons 25 nov 2015 20:09

Du skal ikke, men det skader aldrig at gøre det. Om ikke andet så for at flushe en eventuel cache
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron