Forum

PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Hasani94 » tirs 08 dec 2015 13:59

Okay, jeg tager det om "Wii" igen, da de(åbenbare) høje salgstal taler for sig selv, men det ændre jo ikke på at vores daværende "fremtid" aka. kinect og PS-move fejlede for vildt! 8)
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Vreki » tirs 08 dec 2015 17:05

Hasani94 skrev:Okay, jeg tager det om "Wii" igen, da de(åbenbare) høje salgstal taler for sig selv, men det ændre jo ikke på at vores daværende "fremtid" aka. kinect og PS-move fejlede for vildt! 8)


Næh, men det kan man ikke generalisere ud fra.
VR er det logiske mål for den ultimative spiloplevelse, det er bare et spørgsmål om teknologien er klar.
Så kan det såmænd være at det trækker bevægelses med igen, Sony planlægger i hvert fald at bruge PSMove til PS VR.

3D? Ja det er en interessant effekt, men det jeg har set har tit fået hele oplevelsen til at virke mindre virkelig, med tingene i 3-4 forskellige plan. Lidt som de gammeldags dukketeatre.
Jeg forventer mig mere af et par VR briller hvor indholdet bliver skabt dynamisk.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Erroneus » tirs 08 dec 2015 18:30

Men Kinect og PS Move floppede fordi de bare var efterligninger af Wii og for sent til markedet. Move var overhovedet ikke dårligt, det var super præcist, det kom bare for sent og der kom for få interessante spil til det.

VR er en hel ny måde at gøre det på og kan ikke rigtigt sammenlignes med motion-controls, fordi det drejer sig også om hvordan spillet bliver præsenteret og hvordan man indlever sig i det. Motions controls bliver brugt til PS VR, men det er for at opnå præcisionen fra Move, som ret præcist kunne tracke controllerne (ens hænder) og så bruger man det i kombination med standard controls til at styre med.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Erroneus » ons 09 dec 2015 00:14

Og så lige en ekstra bemærkning, der er også PS VR spil som overhovedet ikke bruger move controllerne, bare en standard DS4.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Hasani94 » ons 09 dec 2015 01:13

Erroneus skrev:Og så lige en ekstra bemærkning, der er også PS VR spil som overhovedet ikke bruger move controllerne, bare en standard DS4.

Det vidste jeg faktisk intet om... =D>
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf BizzyVaping » ons 09 dec 2015 05:17

Erroneus skrev:Og så lige en ekstra bemærkning, der er også PS VR spil som overhovedet ikke bruger move controllerne, bare en standard DS4.


Jeg håber alle/de fleste spil får begge muligheder.

Jeg er ret hooked på at skulle have et VR headset når de kommer, men gider ikke alt det motion control halløj.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Vreki » ons 09 dec 2015 08:04

Jeg kan ikke forestille mig at spil som War Thunder og Driveclub vil benytte sig af slikkepindene.
War Thunder har faktisk allerede headtracking via PS kameraet, det giver en svag VR fornemmelse når billedet føler hovedbevægelserne.

Men selv uden PS Move kommer man nok ikke uden om at skulle have både kamera og headset, så hvis man ikke allerede har det bliver opstartsudgiften højere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf ikkNico » fre 26 feb 2016 20:01

... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Erroneus » fre 26 feb 2016 22:05

Now you are playing with power!

Viker sandsynligvis bedre her i år 2016 :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR tråden ... eller i hvert fald spillene

Indlægaf Vreki » lør 27 feb 2016 01:57

Jeg håber ikke de ødelægger det her ved at lancere alt formange dyre gadgets med begrænset support.
En af grundene til at jeg tror på PS VR er at de relativt hurtigt kan få en stor homogen brugerbase.

Men det kan gå i vasken hvis de fragmentere brugerbasen med forskellige dimser.

Der skulle forresten komme mere info den 15/3
http://www.theverge.com/2016/2/24/11104 ... event-date
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron