Forum

Gamestop i krise?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf SocomGrisenn » lør 12 dec 2015 02:31

De kunne jo også begynde at sænke priserne på alle deres produkter, så de ikke er så hamrende dyre? Jeg kan godt lide at komme ind i en gamestop butik, men jeg gider ikke købe noget, da jeg ved det kan findes langt billigere andre steder.
SocomGrisenn
Niveau 0
 
Indlæg: 16
By: Roskilde


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Major Oblivious » lør 12 dec 2015 08:30

Der er jo en grund til at de fysiske butikker er dyre end netbutikker. Der er et personale som skal have løn, husleje, vand/el/varme osv.
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Maethiel » lør 12 dec 2015 08:36

Major Oblivious skrev:Der er jo en grund til at de fysiske butikker er dyre end netbutikker. Der er et personale som skal have løn, husleje, vand/el/varme osv.


Det undskylder stadig ikke at Gamestop er dyrere end andre fysiske butikker.

For fanden, jeg har oplevet brugte spil i Gamestop, som overskrider nyprisen i andre fysiske butikker, ja faktisk har jeg en enkelt gang oplevet at nyt og brugt kostede det samme i Gamestop.

Det er et mysterie for mig, hvordan Gamestop stadig kan eksistere.....
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Bab » lør 12 dec 2015 10:30

Har du nogensinde oplevet en tom Gamestop?

Hvis jeg ikke er den første, så er der altid folk i den, som jeg bruger. Hvis alle ved, at de er meget dyrere og ikke er ligeglade med prisen, så ville de jo være tomme.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » lør 12 dec 2015 10:41

Jeg har, den i Ballerup og den i Rødovre Centrum, endda på lørdage. Den første var jeg inde i så sent som på Black Friday og kunne vade direkte til kassen i en helt tom butik og bede om en PS4.

Men en tom, eller fyldt, butik er jo ikke nogen god indikatior for andet end om der er travlt lige i det øjeblik man kigger forbi.

Analyser af seneste NPD viser at salg af fysiske titler er faldende (se første post), og i tilføældet GS går det åbenbart så dårligt, at kursen p deres aktier er faldet voldsomt (kilde i første post)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Bab » lør 12 dec 2015 10:54

Det sjove ved aktier er jo, at de går op og de går ned. Men der er ingen tvivl om, at på sigt er Gamestop en dårlig forretning. Dog var kursen på en Gamestop aktie betydelig lavere i 2010-2013 end den er i dag.

Så kilden har både ret og uret, alt efter hvornår man har købt sine aktier.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf dualhandel » lør 12 dec 2015 11:24

Der findes også folk som mig, der gerne vil have spillene på disk, sådan at jeg kan sælge dem videre hvis de nu ikke var noget jeg brød mig om, her er GS jo gode nok, blandt andet pga. deres indbytningstilbud og andre forskellige ordninger (jeg har dog aldrig benyttet mig af det), jeg ved godt at det ikke er den bedste forretning for en selv, men hvis man nu syntes spillet er dårligt og man ved, at man ikke kommer til at spille det igen, vil jeg da hellere have lidt af mine surt spildte kroner tilbage :) Er jeg den eneste der tænker sådan? (men som regel sælger jeg mine spil over DBA el. her, så der får man selvfølgelig mere end hvad de tilbyder i GS, men princippet i det :) )
dualhandel
Niveau 2
 
Indlæg: 176


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Erroneus » lør 12 dec 2015 11:36

dualhandel skrev:Der findes også folk som mig, der gerne vil have spillene på disk, sådan at jeg kan sælge dem videre hvis de nu ikke var noget jeg brød mig om, her er GS jo gode nok, blandt andet pga. deres indbytningstilbud og andre forskellige ordninger (jeg har dog aldrig benyttet mig af det), jeg ved godt at det ikke er den bedste forretning for en selv, men hvis man nu syntes spillet er dårligt og man ved, at man ikke kommer til at spille det igen, vil jeg da hellere have lidt af mine surt spildte kroner tilbage :) Er jeg den eneste der tænker sådan? (men som regel sælger jeg mine spil over DBA el. her, så der får man selvfølgelig mere end hvad de tilbyder i GS, men princippet i det :) )

Overhovedet ikke. Jeg har solgt mange spil GS, når de har haft gode indbytningstilbud (5 ældre spil for 720 kr) og hvis jeg har haft et spil som de bare har givet oki penge for, det sker. Min PS4 er da også købt ved dem pga. et oki tilbud ved indbytning af en Xbox 360. Jeg køber dog ikke spil ved dem, medmindre det er speciel collectors editions og selv det er et stykke tid siden, så det bliver mest til PSN kort og for 400 gamestop kroner, som max har kostet mig 1/3 i ægte penge, så får jeg 400 playstation kroner, det er en god deal for mig :)

Min primære Gamestop er generelt ret travl og det er tydeligt at den opfylder et behov for de personer som har brug for rådgivning.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » fre 24 mar 2017 20:02

Så blev dette emne aktuelt igen: http://fortune.com/2017/03/24/gamestop- ... se-stores/

Ikke overraskende i en tid, hvor spil kan erhverves væsentligt billigere online, enten fra butikker eller som digitale køb. GS er ikke just kendt for sine fornuftige priser, fx. koster det 3½ år gamle COD Ghosts 350kr fra nyt, og 300kr brugt i den lokale GS, og de er ikke til at forhandle med, da alle priser dikteres fra hovedsædet.

Når det er sagt, så kan jeg godt lide GS. Jeg har et sted at sende konen hen, når der skal købes koder til min wallet, ungerne skal have noget gear eller jeg er nødt til at lave den årlige ønskeliste. Så længe hun ikke køber game protection (som jeg har forbudt hende), så kan de sagtens hjælpe med at finde det helt rigtige spil (i hvert fald i ballerup og Rødovre).
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Vreki » fre 24 mar 2017 20:25

De har ikke længere nogen eksistensberettigelse.
Spil er nu et produkt for masserne, de populære release kan man finde i supermarkederne, og de mere obskure har de alligevel heller ikke i Gamestop.
Det er heller ikke fordi de promovere spillene specielt, når jeg går forbi en Gamestop ser jeg kun reklamer for de allermest massivt hyppede spil som f.eks. COD og Horizons.

Indbytning af spil kan måske betale sig, men hvis man bare vil købe et brugt spil så er deres priser til grin.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Iasakai » lør 25 mar 2017 10:49

Når de insisterer på at et nyt Playstation spil skal koste 550kr og jeg kan gå over på den anden side af vejen og betale 400kr for samme spil i elgiganten, så er de selv ude om at jeg ikke gider lægge mine penge hos dem.
Iasakai
Niveau 0
 
Indlæg: 29

+4

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Da Senzai » tirs 28 mar 2017 12:33

Jeg synes, at de burde skifte navn og samtidigt erkende, at de ikke længere er gode til videospil.

Og så bare give den fuld smadder på POPs, Merchandise og andet nørd legetøj. Dem, der har GameStop er vist de samme som har ThinkGeek, så her i Norden, hvor vi har internet og kan købe spillene billigere på 'storen' alligevel, kunne de måske lave dem om til ThinkGeek butikker og kun nøjes med at have de allermest populære spil.

Det er nok kinda, det der prøver på nu, men giv det lige et nøk mere.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron