Forum

Gamestop i krise?

Generelt snak om Playstation og services.

Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » fre 11 dec 2015 18:32

2015 blev året hvor digital distribution overhalede fysiske medier, både hvad angår musik og film, og ny viser analyser at gamestop også kan være i problemer, idet digitale salg stiger også for konsol spil.
PS Now og EA Access er helt sikkert med til at skubbe på digital distribution, og mit gæt er, at vi meget snart ikke kan komme udenom online checks på alle platforme, hvis ikke streaming ligefrem er fremtiden (det rtro jeg den er).

New physical software sales decreased by 7 percent as portable software sales drop 66 percent with console software sales down as modest 1%.

Pacific Crest’s Evan Wilson calls the report “shockingly bad” for software, and a sign that digital downloads could spell doom for game retailer GameStop (GME) [...] Wilson, who rates GameStop Sector Weight, says this just confirms his fears of digital decimating traditional packaged title sales:

"After studying the slate for early 2016, we think this is likely as good as it gets, and that is pretty bad. This is one of those pivotal moments in the history of a company and a stock that will not be forgotten. Investors always wondered when GameStop would really break; this could be that moment."


Gamestop lægger sig dog ikke på ryggen, for som CEO Paul Raines siger:
“We have a pretty healthy digital business, which includes downloadable content (DLC) for PC and console games, full game downloads, Steam points cards and currencies, and casual games site Kongregate’s online and mobile games sales. We see that as a $1 billion business this year.”


Jeg kan ikke lade være med at smide et "hvad-sagde-jeg" ... selvom det nok er en kende for tidligt :mrgreen:


Kilder:
http://blogs.barrons.com/techtraderdail ... pac-crest/
http://fortune.com/2015/09/29/gamestop-ceo-paul-raines/
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -time.html
http://deadline.com/2015/01/home-entert ... 201342148/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Michael Jensen » fre 11 dec 2015 18:45

Når internetforbindelser verden over kan følge med på den stadig voksende størrelse af videospil, kan det være butikker som GameStop dør ud, men det sker ikke lige foreløbigt.
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Vreki » fre 11 dec 2015 18:55

Når jeg har søgt på fysiske kopier så har det aldrig nogen sinde været gamestop som havde de bedste tilbud.
Så den eneste grund til at Gamestop stadigt er i live må da vist være deres brugtspils-handel.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Krede1972 » fre 11 dec 2015 18:56

På sigt går det med Gamestop som det gjorde med BlockBuster. Stadigt stigende salg via digitale kanaler og medier kombineret med streaming betyder i det lange løb at der ikke er salg nok i fysiske medier til at man kan opretholde butikker som Gamestop og det nu hedengangne BlockBuster.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » fre 11 dec 2015 19:29

Det tænker jeg også. Jeg kan ikke engang huske hvornår jeg sidst lejede en film. Eller nogen jegkender gjorde det. Kan man overhovedet leje film længere?
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Bab » fre 11 dec 2015 19:35

Vi danskere har tit den vane, at vi tror, at hele verden fungerer på samme måde som hos os. Det gør den ikke.

Gamestop skal nok overleve længe endnu, netop fordi der i rigtig mange lande ikke findes så udbredt og hurtigt netværk, som vi tager som en selvfølge. Jeg undrer mig stadig hver gang jeg er på et hotel i udlandet, at min forbindelse er lidt hurtigere end en død snegl, når jeg er vant til 50/50 MBit.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Vreki » fre 11 dec 2015 19:37

Ja det er selvfølgeligt en international artikel, men Gamestop Danmark tro jeg ikke har megen fremtid.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » fre 11 dec 2015 19:56

Bab skrev:Vi danskere har tit den vane, at vi tror, at hele verden fungerer på samme måde som hos os. Det gør den ikke.

Gamestop skal nok overleve længe endnu, netop fordi der i rigtig mange lande ikke findes så udbredt og hurtigt netværk, som vi tager som en selvfølge.

Tjaeh, for 5 år siden skrev politiken at Blockbuster var på randen af konkurs, og i 2013 gik de under

Jeg siger ikke det samme sker for GameStop, men lige nu viser markedsanalyser fra USA (NPD), at digital distribution stiger, samtidig med at fysisk salg daler (kilder i første post). Hvis ikke GS formår at omfavne en digital fremtid, kan det meget nemt koste dem livet (ikke kun i Danmark).


Kilde:
http://politiken.dk/kultur/ECE926453/bl ... f-konkurs/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Bab » fre 11 dec 2015 20:00

Blockbuster lukkede på grund af Netflix, HBO og hvad de ellers hedder.
Der findes ikke tilsvarende tjenester for spil endnu.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Jb » fre 11 dec 2015 20:09

Gamestop har også stor fokus på merchandise efterhånden. De ved godt at deres kerne sortiment er på randen til at uddø. Men der er også flere penge at tjene på kopper og plastik figurer så helt skidt forretning er det nok ikke [WHITE SMILING FACE]
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Vreki » fre 11 dec 2015 20:43

Bab skrev:Blockbuster lukkede på grund af Netflix, HBO og hvad de ellers hedder.
Der findes ikke tilsvarende tjenester for spil endnu.

Bab


Nu lever Gamestop ikke af udlejning, men af salg.
Og der er online butikker og Playstation Store en trussel, foruden at spil også kan købes i diverse store kæder til bedre pris.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Bab » fre 11 dec 2015 20:52

Jo, men der findes stadig ikke en Netflix, som tager livet af spil salget. Betal 99 kr om måneden og vælg mellem 10.000 spil.

Gamestop har et andet koncept end f.eks Elgiganten. Elgiganten har kun salg og vil ikke give en krone for dit brugte spil. Det gør de i Gamestop, så de tjener også lidt på de brugte spil.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Cena » fre 11 dec 2015 21:06

Bab skrev:Jo, men der findes stadig ikke en Netflix, som tager livet af spil salget. Betal 99 kr om måneden og vælg mellem 10.000 spil.

Gamestop har et andet koncept end f.eks Elgiganten. Elgiganten har kun salg og vil ikke give en krone for dit brugte spil. Det gør de i Gamestop, så de tjener også lidt på de brugte spil.

Bab


Gamestop giver næsten intet for spillene mere. Til gengæld sælger de til overpriser! Mange af deres brugt priser er dyrere end hvad spillet kan købes til nyt et andet sted. Du skal ikke bilde mig ind af sådan en koncept kan overlever når vi hvert år ser salget stiger på nettet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf Erroneus » fre 11 dec 2015 21:13

De ældre generationer forsvinder som også bruger Gamestop meget og erstattes af yngere generationer der ikke har problemer med at købe fra nettet og/eller ikke har brug for rådgivning. Intet overlever, spørgsmålet er bare hvor lang tid det tager før Gamestop bukker om. Man kan drage mange paralleller til Blockbuster, men der er også mange forskelle fra blockbuster, så hvor blockbuster hurtig gik ned af bakke, så virker det til at det kommer til at tage betydeligere længere tid med Gamestop pga. forskelle i de 2 medier og manglen på et virkelig "smash hit digital spil service". PS Now er der ikke helt endnu.
Senest rettet af Erroneus fre 11 dec 2015 21:29, rettet i alt 1 gang.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Gamestop i krise?

Indlægaf ikkNico » fre 11 dec 2015 21:20

Bab skrev:Jo, men der findes stadig ikke en Netflix, som tager livet af spil salget. Betal 99 kr om måneden og vælg mellem 10.000 spil.

Gamestop har et andet koncept end f.eks Elgiganten. Elgiganten har kun salg og vil ikke give en krone for dit brugte spil. Det gør de i Gamestop, så de tjener også lidt på de brugte spil.

Bab

PS Now er jo lige præcis en spil streaming tjeneste (som er sammenlignelig med Netflix), der tilbydes på tværs af flere forskellige platforme
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron