Forum

Sony konference i aften

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Sony konference i aften

Indlægaf Sethos » tirs 15 mar 2016 23:41

Vreki skrev:Det slår mig lige at Battlefront er et Frostbite 3 spil.
Hvis de først får Frostbite til at understøtte PS VR, så er der vel gode muligheder for at andre spil der kører på den følger efter?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F ... rostbite_3


Tror jeg ikke du skal regne med. VR spil er en helt anden boldgade og de vil typisk alle skulle være bygget op fra grunden til VR. Gælder især de langt højere opløsnings og framerate krav, som ingen af de større spil i konsol biblioteket overholder. Plus du har mange aspekter som manglende headtracking, VR søsyge osv. hvis man bare smider det ind i eksisterende titler.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Erroneus » ons 16 mar 2016 00:02

Jeg er klar, man har også PlayStation Kamera og move controllers i forvejen. Hvis man forventer at købe PS VR, er det nok en meget god ide få snuppet dem asap, de kommer helt sikker til at stige i pris senere hen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Erroneus » ons 16 mar 2016 00:30

Haha hurtig reaktion fra the gaf

Billede
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony konference i aften

Indlægaf wMikkel » ons 16 mar 2016 00:47

Erroneus skrev:Jeg er klar, man har også PlayStation Kamera og move controllers i forvejen. Hvis man forventer at købe PS VR, er det nok en meget god ide få snuppet dem asap, de kommer helt sikker til at stige i pris senere hen.


Hvorfor skulle de stige i pris?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Krede1972 » ons 16 mar 2016 01:05

wMikkel skrev:
Erroneus skrev:Jeg er klar, man har også PlayStation Kamera og move controllers i forvejen. Hvis man forventer at købe PS VR, er det nok en meget god ide få snuppet dem asap, de kommer helt sikker til at stige i pris senere hen.


Hvorfor skulle de stige i pris?


Har også en anelse svært ved at se hvilken markedsføringsstrategi der skulle anvendes for at ændre en releasepris fra ca. 2800 kroner til noget der bevæger sig op over 3000 kroner.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Vreki » ons 16 mar 2016 07:44

wMikkel skrev:
Erroneus skrev:Jeg er klar, man har også PlayStation Kamera og move controllers i forvejen. Hvis man forventer at købe PS VR, er det nok en meget god ide få snuppet dem asap, de kommer helt sikker til at stige i pris senere hen.


Hvorfor skulle de stige i pris?

Udbud og efterspørgsel? Sony sætter næppe prisen op på tilbehøret, men det kunne godt være at diverse butikker vil udnytte efterspørgslen.
Heldigvis har jeg i forvejen det nødvendige, men det bliver vel omkring 1000 oven i hvis man skal ud og have kamera plus 2 x move.

Sethos skrev:Tror jeg ikke du skal regne med. VR spil er en helt anden boldgade og de vil typisk alle skulle være bygget op fra grunden til VR. Gælder især de langt højere opløsnings og framerate krav, som ingen af de større spil i konsol biblioteket overholder. Plus du har mange aspekter som manglende headtracking, VR søsyge osv. hvis man bare smider det ind i eksisterende titler.


Jeg håber at det meste kan klares i Frostbite. Headtracking, nedskalering osv, sådan at det kun er lidt HUD der skal finpudses. Der er jo ikke tale om en konvertering fra 2D til 3D, næsten alt er i forvejen modelleret i 3D.

Det er rigtigt at det godt kunne knibe med performance, men hvis de kan gøre det med Battlefront kan de vel også gøre det med f.eks. Battlefield, Need for Speed og Garden Warfare.
Jeg kunne godt se mig selv betale en hundrede kroner for et patch til at VR enable et spil.

Nogle af de gamle spil kan også få nyt liv igen, f.eks. kommer War Thunder til at understøtte PS VR. Det tror jeg kan blive rigtigt godt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Erroneus » ons 16 mar 2016 08:43

Vreki skrev:Udbud og efterspørgsel? Sony sætter næppe prisen op på tilbehøret, men det kunne godt være at diverse butikker vil udnytte efterspørgslen.
Heldigvis har jeg i forvejen det nødvendige, men det bliver vel omkring 1000 oven i hvis man skal ud og have kamera plus 2 x move.

Præcis, det er ikke svært at forstille sig. De første forventninger siger over 1½ million solgte PS VR, så der skal dermed også rykkes et par kamera og Move controllers over disken, men hvor disse 2 ting har været oki billige at få fat i nu, pga. de har ligget på lager hos butikkerne i længere tid, så vil en stor efterspørgsel på dem ændre det billede.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Sethos » ons 16 mar 2016 09:02

Vreki skrev:Jeg håber at det meste kan klares i Frostbite. Headtracking, nedskalering osv, sådan at det kun er lidt HUD der skal finpudses. Der er jo ikke tale om en konvertering fra 2D til 3D, næsten alt er i forvejen modelleret i 3D.

Det er rigtigt at det godt kunne knibe med performance, men hvis de kan gøre det med Battlefront kan de vel også gøre det med f.eks. Battlefield, Need for Speed og Garden Warfare.
Jeg kunne godt se mig selv betale en hundrede kroner for et patch til at VR enable et spil.

Nogle af de gamle spil kan også få nyt liv igen, f.eks. kommer War Thunder til at understøtte PS VR. Det tror jeg kan blive rigtigt godt.


Det Battlefront der blev annonceret, er ikke bare Battlefront som du kender det. Der står specifikt det er en "VR experience", et kodeord for en komplet genopbygget VR demonstration, et helt nyt spil essentielt. Du vil finde nøjagtig det samme på både HTC Vive og Oculus Rift, at mange studier har og er i gang med at lave "VR experiences" eller lignende ude fra nuværende koncepter, hvor hver og en bare er 10-15 minutter lange tech demoer.

Ingen af konsollerne kommer tæt på at kunne overholde de VR specifikations krav, hvis ikke disse spil blev bygget op som helt nye spil eller får et seriøst overhaul, med en stærkt neddroslet visuel side samtidig med oplevelsen skal specifikt laves og modificeres til VR. Vi snakker en opløsning på 960x1080 per øje samtidig med et minimumskrav af 90 frames i sekundet. Det får du aldrig nogensinde presset ud af de moderne spilmotorer i dag på en konsol og stadig kunne bibeholde den nuværende grafiske standard.

Jeg kan også allerede fortælle dig, du skal helt droppe idéen med patches til at enable VR i dine eksisterende spil stortitler, tro at det bare er en 3D skærm på hovedet. Hvis dette er forventningen, bliver man slemt skuffet (eller måske overrasket, da VR er langt, langt bedre end det).

Du vil få en håndfuld titler der kan få en meningsfuldt og relevant konvertering til VR, givet grafikken bliver kraftigt justeret ned i forhold. War Thunder er blandt andet oplagt, da "simulator" spil er en af de få nuværende genre der fungere perfekt til VR. (Bruger ordet simulator ekstremt løst, i forhold til War Thunder, men det har et fungerende cockpit samt commander view til fly hvor VR er relevant).

Men grundlæggende kræver det en helt ny tilgang, fordi der er så mange 'regler' der skal overholdes i VR, at du skal se det som en helt ny platform, med helt nye og anderledes koncepter. Hvis ikke du holder en fast, høj FPS, som med PSVR's minimums Hz på 90, nok bliver 90FPS, så kan og vil mange folk blive alvorligt syge. VR søsyge er en nød, som udviklere af både spillet og disse VR headsets hare brugt mange år på at knække.

Der er good practice 'regler' for hvordan HUD elementerne skal fungere, hvordan bevægelse og locomotion skal forgå så folk ikke bliver hunde syge m.m

Så, generelt, drop idéen med simple konverteringer af nuværende oplevelser, da det bare vil ende i skuffelser. Tænk i nye baner, tænk på mulighederne ved interaktion i spillene og nye spil oplevelser.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Rytteren » ons 16 mar 2016 10:27

Erroneus skrev:Haha hurtig reaktion fra the gaf

Billede


EPIC :lol:
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Sony konference i aften

Indlægaf Vreki » ons 16 mar 2016 10:35

Sethos skrev:
Så, generelt, drop idéen med simple konverteringer af nuværende oplevelser, da det bare vil ende i skuffelser. Tænk i nye baner, tænk på mulighederne ved interaktion i spillene og nye spil oplevelser.


Ærgerligt, jeg havde håbet at det ville sparke lidt liv i det efterhånden store bibliotek af spil vi har liggende.

Når jeg kigger på listen af spil så er 90% af dem ikke noget der ser interessant ud.
Men der er stadigvæk titler som War Thunder, Drive Club, EVE: Valkyrie og Robinson: The Journey som frister mig til at hoppe med på vognen.

https://www.reddit.com/r/playstationvr/ ... nvr_games/
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Erroneus » ons 16 mar 2016 10:45

Well, så kan du spille dine gamle spil i "cinema mode" og få fornemmelsen af du spiller dine spil på et kæmpe biograf lærred, det skal nok gøre det lidt sjovere :) Samme funktion kan bruges til at se film naturligvis.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Sony konference i aften

Indlægaf Slimjay DK » ons 16 mar 2016 11:01

Erroneus skrev:Well, så kan du spille dine gamle spil i "cinema mode" og få fornemmelsen af du spiller dine spil på et kæmpe biograf lærred, det skal nok gøre det lidt sjovere :) Samme funktion kan bruges til at se film naturligvis.


Ja, det alene lyder lækkert...

med alle de titler der er på vej og alle de udviklere der er i gang, så synes jeg det ser lovende ud :D

http://www.dualshockers.com/2016/03/15/ ... many-more/
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster