Forum

Ikke refund af automatisk PS+

Generelt snak om Playstation og services.

Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Kehaan » tirs 29 mar 2016 16:42

Hej

Er der andre som har oplevet at Sony nægter at refunderer køb af PS+, som er foretaget via deres automatisk renewal?
For 3 dage siden, blev der foretaget en automatisk renew, for at renew PS+. Jeg benytter dog ikke Playstation mere, og vidst slet ikke at den stod til automatisk renewal. Jeg har tidligere haft samme problem ved Microsoft, men her gav de en refundering med det samme.
Jeg skrev til den engelske chat support, som gerne ville hjælpe men da de så, så jeg var fra Danmark, måtte de bede mig henvise til den danske support. Jeg kontaktede dem, og har nu fået svar at de ikke laver refundering da det er en automatisk renewal, på et køb som er foretaget for 1 år siden... Da der, på det tidspunkt blev valgt åbenbart at den automatisk skulle resubbe. Selvom transaktionen først er blevet gjort for nogle dage siden via automatisk renew.

Andre som har oplevet dette? Er der noget at gøre? Det er automatisk gået igennem PayPal, så kunne selvfølgelig tage det igennem der. Men ender vel blot med en banning eller lignende. Jeg tænker blot at de 14 dages fortrydelse burde gælde fra transaktionen (den som blev fortaget for 3dage siden) og ikke fra 1år siden hvor der blev købt PS+ :S

Mvh Kehaan
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Erroneus » tirs 29 mar 2016 18:19

Der er vist ikke fortrydelsesret på, fordi det er et leje produkt, så er der andre betingelser.

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget, andet end ærgre dig over du ikke fik slået det fra. Du kan prøve at skrive til dem og præsentere din sag, men hvis du har fået nej første gang, får du nok også nej anden gang, men oki du har ikke meget at tabe på det her punkt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Kehaan » tirs 29 mar 2016 19:21

Hej

Tak for dit svar. Det undre mig blot, da jeg forstå via deres betingelser her: https://www.playstation.com/da-dk/get-h ... on-policy/ at det er muligt :S

Jeg fjernede min betalingsoplysninger igår. Idag har jeg fået denne mail: https://gyazo.com/0ed66c3d2f7a130dabf63d887c429da1
Meget underligt :S
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Erroneus » tirs 29 mar 2016 20:40

Medmindre de mener din periode startede tilbage da du først fik dit PS+. Men prøv da at kontakt dem igen og henvis til deres egen tekst.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Xipn » ons 30 mar 2016 10:34

Troede også jeg havde fjernet min renewal, men sony ville intet gøre da jeg kontaktede dem. Synes ikke de har særlig god support :/
Heldigvis er det et mindre beløb, men stadig.
Xipn
Niveau 2
 
Indlæg: 113


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Kehaan » ons 30 mar 2016 11:43

Xipn skrev:Troede også jeg havde fjernet min renewal, men sony ville intet gøre da jeg kontaktede dem. Synes ikke de har særlig god support :/
Heldigvis er det et mindre beløb, men stadig.

Yea, er virkelig træls support... Især når jeg har oplevet af Microsoft ikke har noget imod at give refund...

Jeg har skrevet til dem igen, og venter på svar :P

- Kehaan
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Slimjay DK » ons 30 mar 2016 12:08

Det er mere træls at du ikke er mere opmærksom på hvad du signer op til, når nu det ikke er første gang du gerne vil have penge retur for en service ;)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Kehaan » ons 30 mar 2016 12:17

Det har du ret i. Dog kunne de godt havde sendt en mail x måneder før at de resubbede automatisk :P Og ikke dage efter de havde gjort det :P

EDIT: Fået en ny mail. Og de bliver ved med at holde på at de 14 dage gælder fra den oprindelige bestilling for 1 år siden. Så ja, ser ikke ud til der er noget jeg kan gøre. Med mindre jeg køre det igennem paypal eller banken, hvilket jeg dog ikke gør :)
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Ikke refund af automatisk PS+

Indlægaf Flaskehals » ons 30 mar 2016 21:43

Uanset hvad så er det en lettere usmagelig måde at tjene sine penge på!
Flaskehals
Niveau 0
 
Indlæg: 38
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster