Forum

Størrelse på ps4 blæser/fan?

Generelt snak om Playstation og services.

Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » lør 16 apr 2016 10:23

Hej jeg overvejer at skifte min blæser til min Playstation 4, den er begyndt at larme en del når den trækker på det højeste, og det vil jeg gerne have stopper. Jeg har prøver at fjerne det værste støv rundt om den uden på Playstation men det hjælper ikke rigtigt så min plan er nu at skille den ad og så skifte den.

Så jeg vil gerne vide hvilken type og størrelse passer til?

Har prøvet at skrive til PS Danmark men de er virkelige ubrugelige!
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » lør 16 apr 2016 10:30

Eller det var måske i virkeligheden i Hjælp sektionen dette indlæg skulle være.
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf morfar » lør 16 apr 2016 10:34

Flexx skrev:Hej jeg overvejer at skifte min blæser til min Playstation 4, den er begyndt at larme en del når den trækker på det højeste, og det vil jeg gerne have stopper. Jeg har prøver at fjerne det værste støv rundt om den uden på Playstation men det hjælper ikke rigtigt så min plan er nu at skille den ad og så skifte den.

Så jeg vil gerne vide hvilken type og størrelse passer til?

Har prøvet at skrive til PS Danmark men de er virkelige ubrugelige!


Kunne du ikke bare måle den?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » lør 16 apr 2016 10:46

Jo selvfølgelig, men jeg vil gerne købe produkt før jeg begynder at skille den af.
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Hasani94 » lør 16 apr 2016 11:18

Tror du ikke, at det nok hvis du bare åbner den og fjerner støvet istedet for? Det synes jeg at have læst mange steder, at det skulle være nok... Har nemlig også selv overvejet at åbne og "rengøre" min Ps4 for støv, men sidst jeg havde modet på det, manglede jeg en speciel skruetrækker der kunne åbne den... #-o
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Sethos » lør 16 apr 2016 12:48

Skal du nok ikke gøre dig de store forventninger om, da designet mere eller mindre er proprietært;

Billede

Du kan enten gøre den ren, så den arbejder mindre og derved også larmer mindre, eller købe en identisk erstatningsdel. Du skal nok ikke forvente at kunne købe en bedre blæser. Du kan også købe en af de blæser-kits, hvor man sætter den bagved på maskinen, selvom de ikke nødvendigvis har det bedste ry sidste jeg hørte.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » lør 16 apr 2016 13:57

Ja det er rigtigt. Hvis jeg kunne se den var helt beskidt så ville jeg også lige prøve det af med en rengøring.

Der burde da være en bedre blæser på market af den type?

Og ja, jeg har faktisk også kigget på det der ekstra tilbehør man kunne sætte bag ved som en ekstra blæser. Men har ikke rigtigt fundet nogle som har haft erfaring med den.
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » lør 16 apr 2016 14:03

Noget andet er, at jeg syntes det er fuldstændigt absurd at man skal skille hele konsollen ad for at komme til blæseren BIG LOL
https://youtu.be/uayVMlO9A5A
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Erroneus » lør 16 apr 2016 16:04

Både og, det er ikke en maskine som 99,9% vil skille af, så de kan gøre det så kompakt som muligt, da de ikke skal tage højde for den skal være let tilgængelig.

I det mindste kan den skilles af og det er ikke særligt svært, det er forholdsvis lige til. Man skal bare have den rigtige størrelse skruetrækker og type. De kits som iFixit sælger er rigtig gode og kvalitet, ellers kan de anskaffes billigt fra Kina.

Lige et tip, hvis du går i gang med det. Når du skal have kablet ud til blæseren, som går til bundkortet, så skal kablet trækkes op, imod en selv. Hun gør det ved videoen ved 6mins, men det kan være lidt svært at se, hvad hun præcist gør.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf klatzen » lør 16 apr 2016 17:27

Skift dit kølepasta og de cooling pads der sidder på ramene til noget bedre kvalitet. Det gjorde jeg og det hjalp på temperaturerne og derved støjen. Men man kommer desværre ikke ud over at konsollen giver en del lyd fra sig under load :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf dMITIj » søn 17 apr 2016 12:10

Har overvejet at bore nogle små huller i PS4, oven over blæseren så den trækker mere luft ind og der ved holder PS4 køligere så blæseren kan køre ved laver omdrejninger da den får mere luft ind.

Man kunne så smide feks. sådan et filter hen over for at holde støv ude:
http://www.coolerkit.dk/shop/blaeserfil ... 2251p.html

eller:
http://www.coolerkit.dk/shop/blaeserfil ... 2252p.html
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » søn 17 apr 2016 12:21

klatzen skrev:Skift dit kølepasta og de cooling pads der sidder på ramene til noget bedre kvalitet. Det gjorde jeg og det hjalp på temperaturerne og derved støjen. Men man kommer desværre ikke ud over at konsollen giver en del lyd fra sig under load :-)


Øh? Det må du lige uddybe bedre, forstod jeg ikke helt.
Men er du kølepasta nedenunder blæseren som på en pc? Eller kan du finde en video med dette som jeg kan se?
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf dMITIj » søn 17 apr 2016 13:56

Flexx skrev:
klatzen skrev:Skift dit kølepasta og de cooling pads der sidder på ramene til noget bedre kvalitet. Det gjorde jeg og det hjalp på temperaturerne og derved støjen. Men man kommer desværre ikke ud over at konsollen giver en del lyd fra sig under load :-)


Øh? Det må du lige uddybe bedre, forstod jeg ikke helt.
Men er du kølepasta nedenunder blæseren som på en pc? Eller kan du finde en video med dette som jeg kan se?


Ja selvfølgelig er der kølerpasta, det er jo en cpu, her er en lille video, den viser ikke det hele men pasta :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ImJjJYj ... tml5=False
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf dMITIj » søn 17 apr 2016 13:57

Jeg har pillet toppen af min, men synes faktisk det virker til at blæseren køre mere med toppen af :D

kan så også se at min ser lidt andreledes ud og man skal have harddisk toppen af også for at få den anden top af da der sidder skruer inde ved HDD der skal ud.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Størrelse på ps4 blæser/fan?

Indlægaf Flexx » søn 17 apr 2016 14:15

dMITIj skrev:
Flexx skrev:
klatzen skrev:Skift dit kølepasta og de cooling pads der sidder på ramene til noget bedre kvalitet. Det gjorde jeg og det hjalp på temperaturerne og derved støjen. Men man kommer desværre ikke ud over at konsollen giver en del lyd fra sig under load :-)


Øh? Det må du lige uddybe bedre, forstod jeg ikke helt.
Men er du kølepasta nedenunder blæseren som på en pc? Eller kan du finde en video med dette som jeg kan se?


Ja selvfølgelig er der kølerpasta, det er jo en cpu, her er en lille video, den viser ikke det hele men pasta :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ImJjJYj ... tml5=False

Åh nej, helt forkert måde at få kølepasta af!!! Han tvære det jo ud over det hele hvor det ikke skal hen!
Billede
Flexx
Niveau 2
 
Indlæg: 114
By: KBH SV


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster