Forum

"Der er ikke tilsluttet et LAN-Kabel"?

Generelt snak om Playstation og services.

"Der er ikke tilsluttet et LAN-Kabel"?

Indlægaf Volpi » tirs 17 maj 2016 08:02

Jeg får konstant denne meddelelse på min ps4, muligvis kun ved film visning. (Er ikke helt sikker på ved gaming).
Mit ps er kablet og stikket sidder i og der er også netforbindelse når den skriver den meddelelse. Nogen gode fif?
Det er mega irreterende at få den besked poppet op 20 gange i løbet af en serie afsnit
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: "Der er ikke tilsluttet et LAN-Kabel"?

Indlægaf Slimjay DK » tirs 17 maj 2016 09:43

Det kan tyde på at du har et ustabilt netværk hvor den i et kort sekund mister forbindelse og så kommer på igen ... Det har ingen indflydelse på film, da den tilsyneladende buffer X antal sekunder af det dur ser og når at komme online igen inden bufferen er sluppet op.

Tjek dit netværkskabel og prøv eventuelt hvis det er muligt at smid kablet i en anden port på Routeren / Switchen.

Hvis du har en bærbar eller andet kan du eventuelt prøve at sætte kablet i den og lave en Ping http://www.google.dk -t fra en commando prompt og se om der kommer udfald.

Det kan også være et DNS problem .. Det kan testes ved at sætte din PS4 til at bruge google DNS servers :

8.8.8.8
8.8.4.4
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: "Der er ikke tilsluttet et LAN-Kabel"?

Indlægaf Volpi » tirs 17 maj 2016 10:48

Tror ikke det er kablet der er problemet. da det er spritnyt, det samme er min router.
Men dns, har jeg faktisk ændret;). Så det vil jeg prøve at lave om.

Grunden til jeg ikke tror det er et problem, er fordi jeg vel så ikke ville kunne spille the division eks? Ville jeg? Kræver det ikke netværk hele tiden?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster