Forum

Ny PS4 slukker i standby mode

Generelt snak om Playstation og services.

Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » tors 09 jun 2016 19:05

Ja har lige købt en ny PS4, den første jeg fik slukkede pludselig mens jeg spillede. Fik den så byttet til en ny, men denne slukker efter kort tid helt når jeg har den i standby mode, og efterfølgende kan jeg ikke tænde den igen før jeg slukker for strømmen og tilslutter igen.

Er i gang med at downloade en masse spil, ved ikke om det kan være problemet. Har prøvet at geninstallere det hele, gendanne database, opdatere firmware igen, uden held.

Det er den seneste model 1TB versionen med firmware 3.50. Er der en løsning på problemet, eller er denne også defekt?
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » tors 09 jun 2016 21:22

Hmm satte kabel til min router, og nu slukker den ikke, lader til at det er wifi problem, måske ikke kompatibel med Airport Extreme?
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Erroneus » tors 09 jun 2016 23:36

hvis den virker med din airport extreme, imens den er tændt, burde også virke imens den er i standby. Lyder super sært.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » fre 10 jun 2016 00:25

Ja det er ret mærkeligt, kører med kabel nu og ingen problemer. Men med wifi så slukker PS4 efter en 20 min i standby, og er svær at tænde igen (må tage strøm stikket ud). Virker helt fint på wifi når jeg bruger PS4.

Håber lidt bare det er driver/netværk problem, altså ikke hardware, gider næsten ikke bytte igen.

Kan huske sidst jeg havde PS4, at dengang Netgear router vist også drillede lidt.

Alt mit andet wifi grej fungerer fint, har både Xbox One, Wii U, 3DS XL sat til samme netværk, samt min macbook, imac, ipad, iphone, printer, fruens bærbar, ebook, vægt, tv, apple tv, og alle ting fungerer fint over wifi lige undtagen PS4.

Må nok bide i det syre æble og køre trådet netværk til min PS4, skuffet over Sony ikke har forbedret wifi i de nyere hardware versioner, bare 5ghz havde været rart som Xbox One
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » fre 10 jun 2016 09:40

Hmm i dag, efter PS4 har stået natten over med kabel i standby, var den slukket her til morges, og igen ville den ikke tænde før jeg pillede strømmen fra og satte den til igen. Det er ret mystisk at to maskiner begge skulle være med fejl på, men lader til den har problemer med strømforsyningen. Har jeg været uheldig eller er der kendte problemer med de seneste hardware versioner af PS4?
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Erroneus » fre 10 jun 2016 15:27

Jeg har ikke hørt om det her problem, overhovedet faktisk. Det lugter desværre af du har været uheldig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » fre 10 jun 2016 16:14

Men to gange i træk, det er ret usandsynligt begge skulle være i stykker. Ringede til playstation support, ikke meget hjælp at hente, men de mente det at være ret umuligt at man to gange skulle være uheldig.
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » fre 10 jun 2016 18:58

Ser ud til at det er udbredt problem, nogle har løst det ved at få den byttet, andre ved at bruge kabel til internettet, og nogle foreslår strømkabel. Men et problem er det desværre for en del, tør næsten ikke bytte hvis det er udbredt problem, og denne jeg har nu virker fint når jeg bruger den, kan risikere at få en igen der slukker midt i spil.

Her er en video hvor man kan se problemet: https://youtu.be/osnHxdV2VsE
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Erroneus » fre 10 jun 2016 19:57

Udbredt? Det vil jeg ikke kalde det. Du er det første eksempel herinde og som jeg personligt hører om, og jeg kommer alligevel på en del PlayStation relateret sider. Naturligvis kan du finde folk med problemet, men der er jo også millioner som ikke har problemet.

Jeg tror stadigvæk på du har været uheldig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » fre 10 jun 2016 22:25

Slukkede desværre midt i spil her til aften, tror det er en bytter desværre. Lader til at være når jeg downloader via wifi, har prøvet et par multiplayer spil online, men kan ikke få den til at slukke.

Der er en del med samme fejl, og når nogle har måtte bytte 4x så mener jeg godt man kan kalde det udbredt problem, og lader til kun de seneste hardware versioner der har denne fejl. Ved ikke hvor mange af den seneste hardware version der er solgt af her hjemme, eller om det kun er 1tb versionen med problemet. Men det er virkelig træls, vil jo bare spille uncharted 4, ikke have en masse problemer :).
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Allanb » lør 11 jun 2016 20:44

Jeg har også haft en med samme problem. Det var en uncharted udgave der lavde nøjagtigt det du nævner.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » lør 11 jun 2016 21:21

Allanb skrev:Jeg har også haft en med samme problem. Det var en uncharted udgave der lavde nøjagtigt det du nævner.

Men det gik væk igen eller hvordan?
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Allanb » lør 11 jun 2016 21:22

Nope den blev byttet..
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf Erroneus » lør 11 jun 2016 22:34

Få den byttet, det er surt, men du skal jo ikke have en konsol der slukker af sig selv, specielt ikke under brug.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Ny PS4 slukker i standby mode

Indlægaf whc » lør 11 jun 2016 22:42

Ja det træls. Må prøve en anden gamestop hvis de har fået en dårlig forsendelsen hvor jeg købte den. Er nervøs for at få en der er værre. Kan da i det mindste spille på den her :).
PSN: whcvip / Xbox Live: whcvip / NNID: whcvip
whc
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Hafnia


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster