Forum

PS4 Wifi fungerer ikke ?

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Wifi fungerer ikke ?

Indlægaf Madskimo » ons 06 jul 2016 19:14

Hej PS-Life folk!

Står med et problem jeg håber I kan afhjælpe.

Er for nyligt flyttet og har i den forbindelse valgt at indrette et rum til gaming/hjemmebiograf.
Desværre er rummet placeret et stykke væk fra routeren, ca. 15m + 2 vægge. Dette har ført til at PS4eren ofte ikke vil gå på wifi, og når den endelig gør så er hastigheden så elendig at det alligevel ikke kan bruges noget.
Hvis jeg sidder i rummet med en bærbar, telefon eller tablet så er der intet problem.
Internet udbyderen er fullrate, routeren er af mærket Zyxel VMG8924-B10A og hastigheden er 25/2.
Jeg har forsøgt mig med at ændre kanal på 2.4 ghz frekevensen og andre småting, intet har hjulpet.

Er der nogle af jer som har oplevet det samme, og fundet en løsning ?
Gode forslag er også meget velkommen :)
Madskimo
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: PS4 Wifi fungerer ikke ?

Indlægaf Dummiz » ons 06 jul 2016 19:58

Det bedste vil være at køre med kabel hvis wifi ikke kan nå :)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: PS4 Wifi fungerer ikke ?

Indlægaf Madskimo » ons 06 jul 2016 20:09

Dummiz skrev:Det bedste vil være at køre med kabel hvis wifi ikke kan nå :)


Enig :) Men et 15-18m kabel er heller ikke pænt at have liggende.
Madskimo
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: PS4 Wifi fungerer ikke ?

Indlægaf Vreki » ons 06 jul 2016 22:51

Jeg har ikke selv prøvet det, men der findes forskellige løsninger der kan sende netværkssignalet gennem elstikkene.

http://www.computerworld.dk/art/218025/ ... kkontakten
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Wifi fungerer ikke ?

Indlægaf Erroneus » tors 07 jul 2016 10:22

Jeg bruger sådan et powerline kit pt. Det svinger meget, fra hus til hus hvor meget hastighed man får ud af det. Jo længere væk man kommer, jo langsommere bliver det, jo mere man har tilsluttet jo mere forstyrrelser og hvis det er forskellige faser, så går det helt galt :)

Jeg bruger et TP-LINK AV1200 Starter Kit Powerline (TL-PA8010P KIT) sæt, det virker fint, men som sagt det kommer helt an på huset og det er umuligt at sige på forhånd, hvor godt det bliver. Jeg bruger det i et ældre hus, modsat huset, på samme fase og der får jeg omkring 80-90 mbit.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron