Forum

Ny disk vil ikke hente mine save-games :/? (witcher)

Generelt snak om Playstation og services.

Ny disk vil ikke hente mine save-games :/? (witcher)

Indlægaf Zalam » man 18 jul 2016 21:24

Jeg har et problem, - dengang jeg havde gennemført Heart of stone valgte jeg at sælge min kopi af the witcher III.

Nu da blood and wine er udkommet tænkte jeg at jeg godt ville have det sidste med - købte derfor en ny disk, og hentede blood and wine i går.

Men til min store forsrækkelse kan jeg ikke få min gamle Geralt level 40 frem - den finder ikke mine save games?? selvom det efter hvad jeg kan se umiddelbart ligger på disken.

Nogle som har prøvet noget lignende og ved hva man kan gøre?
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Ny disk vil ikke hente mine save-games :/? (witcher)

Indlægaf tue69 » man 18 jul 2016 22:05

Hvis du har slettet spillet siden så er dine save-games måske røget? Måske det ligger i PS+ clouden, som dog kræver at du er PS+ medlem?
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Ny disk vil ikke hente mine save-games :/? (witcher)

Indlægaf Zalam » tirs 19 jul 2016 09:46

Det er vist lykkedes mig at finde årsagen - omend en virkelig træls en.

PS4 save games er åbenbart bundet til den regionskode spillene har, dvs. min gamle version af the witcher III som var købt i Danmark, var én kode og mine save games blev locked til den kode. Min ny disk er købt i udlandet og givetvis med en anden kode på disken ,så mine save games der er locked til den gamle regions kode virker derfor ikke.. - HVor er det bare irriterende!!!
Zalam
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Ny disk vil ikke hente mine save-games :/? (witcher)

Indlægaf Erroneus » tirs 19 jul 2016 21:12

Super ærgeligt. Hvis disken du har købt, er fra EU, så er det en smutter fra The Witcher 3 udvikleren, fordi savegames burde ikke være låst til andet end regionen (EU), ligesom DLC. Det er dog langt fra første gang det her sker.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron