Forum

Download hastigheder fra PSN er noget lort

Generelt snak om Playstation og services.

Download hastigheder fra PSN er noget lort

Indlægaf ikkNico » lør 23 jul 2016 00:02

Sony har gjort meget rigtigt med PS4, men download hastigheder fra PSN er ikke en af dem.

Jeg har en 100/20Mbit forbindelse fra YouSee, der leverer net til min PS4 i DMZ via kabel. Jeg ved fra DSLreports speedtest, at min PS4 kan benytte hele båndbredden, og at jeg ikke lider under højt ping eller bufferbloat.

Streaming og video services som YouTube, Daily Motion, Netflix og Twitch afvikles også uden fejl i fineste HD.

Det eneste der ikke kører, er downloads fra PSN.
Seneste opdatering til The Division fyldte omkring 10GB. Det skulle tage omkring 15 minutter på min forbindelse at downloade, 30min på en dårlig dag. Det endte med at tage over 3 timer.

I dag starter jeg så et 16GB download af DriveClub. Det startede for 3 timer siden, omkring kl. 21. Der er foreløbigt downloaded 14.3GB og estimeret tid tilbage er 27 minutter. Dette er efter tidligere estimater for ca. 1GB siden på hhv. 19 og 24 minutter.

Det er jo fint nok at Sony har solgt 45+ millioner konsoller, det er bare ikke så meget værd, hvis deres infrastruktur ikke kan følge med, fordi man ikke har investeret ordenligt i den, og derfor begrænser download hastigheder helt ned til 6-7Mbit. det er ikke godt nok i en always-online verden.

... Aaah, det hjalp lidt.

Til dem der selv vil teste deres hastighed, så kan DSLReports html5 speedtest startes via PS4 webbrowser; http://www.dslreports.com/speedtest
Senest rettet af ikkNico lør 23 jul 2016 11:17, rettet i alt 1 gang.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Download hastigheder fra PSN er noget lort

Indlægaf Jb » lør 23 jul 2016 00:44

Der har også været ualmindeligt slævt idag. Og igår

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Download hastigheder fra PSN er noget lort

Indlægaf Jb » lør 23 jul 2016 00:45

Hentede neverwinter på 20 min. I forgårs. Slettede det og ville hente det igen igår aftes. Der tog der så 4 timer

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Download hastigheder fra PSN er noget lort

Indlægaf ikkNico » lør 23 jul 2016 09:14

Nu er jeg ved at hente 29GB udvidelser til Driveclub. De første 17GB er hentet på en halv time, men nu er der så også 7 timer tilbage af downloaded *suk*
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Download hastigheder fra PSN er noget lort

Indlægaf abothmann » ons 27 jul 2016 11:18

Har i prøvet at ændre jeres DNS til googles? det plejer at hjælpe.
abothmann
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: København S



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster