Forum

Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Generelt snak om Playstation og services.

Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf ikkNico » søn 24 jul 2016 23:09

Som de af jer, der også følger med på Xboxlife ved, så er jeg varm fortaler for cross-play mellem Xbox og PS4. Større online spillerbase er altid en fordel, og vi kunne få nogle rigtig sjove kampe, hvor lobbyer kunne være PS4 vs XBO, fx. i Titanfall 2.

Microsoft har historisk været i mod cross-play, men de er nu der, hvor de kan tilslutte PSN til Xbox Live på en enkelt arbejdsdag ... Og så ser det ud til at Sony har fået kolde fødder. Jeg græder en lille smule :(

http://games.mxdwn.com/news/sony-gettin ... -xbox-one/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf weissmuller » man 25 jul 2016 07:01

Tja, den konsol med flest brugere pr spil kunne jo i teorien give den konkurrerende konsol kunstigt åndedræt ved at puste liv i det online miljø. Det kunne give nogle episke fanboy wars, men med den direkte konkurrence imellem Sony og MS kannjeg ikke se det logiske i at gøre det for den der har den største brugerbase. Flippede MS lige endnu en switch her? :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf ikkNico » man 25 jul 2016 08:19

weissmuller skrev:Tja, den konsol med flest brugere pr spil kunne jo i teorien give den konkurrerende konsol kunstigt åndedræt ved at puste liv i det online miljø.

Men ingen af patienterne er jo ved at dø. Faktisk er de begge på vej med nye hardware revisioner


weissmuller skrev:Det kunne give nogle episke fanboy wars, men med den direkte konkurrence imellem Sony og MS kannjeg ikke se det logiske i at gøre det for den der har den største brugerbase.

#ThisIs4ThePlayers?
Det er en ofte efterlyst feature, der i sidste ende vil komme alle spillere (uanset platform) til gode.


weissmuller skrev:Flippede MS lige endnu en switch her? :-)

Ikke mere end Sony gjorde.
Forskellen er at MS ændrede noget, der i den grad kommer slutbrugerne til gode, og som de er blevet udskældt for i årevis. Sony gjorde lige det modsatte.

http://arstechnica.com/gaming/2013/10/c ... clusivity/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf weissmuller » man 25 jul 2016 09:51

ikkNico skrev:
weissmuller skrev:Tja, den konsol med flest brugere pr spil kunne jo i teorien give den konkurrerende konsol kunstigt åndedræt ved at puste liv i det online miljø.

Men ingen af patienterne er jo ved at dø. Faktisk er de begge på vej med nye hardware revisioner


weissmuller skrev:Det kunne give nogle episke fanboy wars, men med den direkte konkurrence imellem Sony og MS kannjeg ikke se det logiske i at gøre det for den der har den største brugerbase.

#ThisIs4ThePlayers?
Det er en ofte efterlyst feature, der i sidste ende vil komme alle spillere (uanset platform) til gode.


weissmuller skrev:Flippede MS lige endnu en switch her? :-)

Ikke mere end Sony gjorde.
Forskellen er at MS ændrede noget, der i den grad kommer slutbrugerne til gode, og som de er blevet udskældt for i årevis. Sony gjorde lige det modsatte.

http://arstechnica.com/gaming/2013/10/c ... clusivity/


De to artikler du linker til beskriver mere MS interesse i crossplatform imellem Xbox og Windows men, at deres system vil kunne bruges for konsol crossplay også. MS store E3 tema handlede om fusionen af windows og xbox og jeg tror deres fokus ligger der.

Hvis man har venner på en anden konsol og gerne vil spille med dem kan jeg da godt se behovet, men fra Sony's el. MS side er det en potentiel mistet konsolkøber og online subscriber de ikke får ind i folden.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf ikkNico » man 25 jul 2016 11:46

weissmuller skrev:Hvis man har venner på en anden konsol og gerne vil spille med dem kan jeg da godt se behovet, men fra Sony's el. MS side er det en potentiel mistet konsolkøber og online subscriber de ikke får ind i folden.

Det er nok bare mig, der har de duggede fanboy briller på. Cross-play har alle dage været en halv-våd drøm for mig.

Gentager mig selv fra Xboxlife;
Jeg håbede 8. generation, skulle være den, der for alvor rykkede ved gameplay og ikke mindst online. Vi burde have cross-platform som standard, og ikke undtagelsen, nu. Online har stort set ikke rykket sig siden midt 90erne.


Forestill dig Titanfall 2 med XBO mod PS4. Grønne og blå titans, der kæmper mod hinanden. Så ville de hardcore fanboys sgu' have noget slås for :mrgreen:
Rocket League er et super eksempel på, hvordan det kan forbedre online for alle spillere, selv hvis man ikke har venner på "modstanderens" banehalvdel, og så dropper MS endelig sine urimelige licens krav, åbner helt op for cross-play, og så vil Sony ikke aligevel. Øv :(
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf weissmuller » man 25 jul 2016 15:23

ikkNico skrev:
weissmuller skrev:Hvis man har venner på en anden konsol og gerne vil spille med dem kan jeg da godt se behovet, men fra Sony's el. MS side er det en potentiel mistet konsolkøber og online subscriber de ikke får ind i folden.

Det er nok bare mig, der har de duggede fanboy briller på. Cross-play har alle dage været en halv-våd drøm for mig.

Gentager mig selv fra Xboxlife;
Jeg håbede 8. generation, skulle være den, der for alvor rykkede ved gameplay og ikke mindst online. Vi burde have cross-platform som standard, og ikke undtagelsen, nu. Online har stort set ikke rykket sig siden midt 90erne.


Forestill dig Titanfall 2 med XBO mod PS4. Grønne og blå titans, der kæmper mod hinanden. Så ville de hardcore fanboys sgu' have noget slås for :mrgreen:
Rocket League er et super eksempel på, hvordan det kan forbedre online for alle spillere, selv hvis man ikke har venner på "modstanderens" banehalvdel, og så dropper MS endelig sine urimelige licens krav, åbner helt op for cross-play, og så vil Sony ikke aligevel. Øv :(


Helt sikkert. Det ville blive de vildeste kampe :-)
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Sony vil ikke lave cross-play alligevel?

Indlægaf Redman DK » man 25 jul 2016 15:32

Jeg synes ikke jeg kan læse nogen steder i artiklen at Sony ikke vil?

Og tror heller ikke det er helt så simpelt som bare at Sony skal sige "ja det må i godt". Uden at jeg har forstand på det så kunne jeg godt forestille mig at både Sony og MS har nogen krav til hvor og hvad deres brugere må bruges til. Så det kan godt være Rocket League kun venter på et ja fra Sony, men hvis MS så har sat nogen latterlige krav som Sony skal opfylde så er det ikke så simpelt.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster