Forum

Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Generelt snak om Playstation og services.

Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Stefan J » tors 04 aug 2016 17:14

Hejsa...

Jeg er ny herinde. Jeg oprettede en bruger da jeg godt kunne bruge lidt info, fra nogle mennesker med lidt mere forstand på PS og diverse komplikationer der kan være med hardware samt software.

Jeg købte en billig PS4(500GB) i Bilka i lørdags, jeg valgte dog først at pakke den ud og sætte den til idag, da jeg ikke havde nogle spil til konsollen førend idag.

Jeg tænder maskinen sætter den op og smider mit nye Uncharted 4 i, hvorefter den opdaterer noget til spillet. under denne installation går maskinen i pausemode og da jeg forsøger at tænde den igen, kommer der bare et kortvarrigt blåt lys inden maskinen slukker igen. Til sidst gav den mig bare et "bip" uden lys når jeg forsøgte at tænde den.

Jeg søger så på nettet og kan se at dette er et kendt problem. Finder en løsning på youtube, hvor en gut bare tager strømmen på konsollen i små 30 sek, hvorefter konsollen virker igen. Denne løsning virkede også for mig.

Er dog stadig noget skeptisk efter denne oplevelse, da jeg er i tvivl om det er en fejl på selve maskinen.
Jeg kontakter så Bilkas servicecenter, de har aldrig hørt om dette problem. Jeg kontakter derefter playstation support, de har heller aldrig hørt om dette problem. Hvilket undrer mig lidt....

Nu sidder jeg så tilbage med en lidt hul fornemmelse; på den ene side har jeg lyst til bare at begynde at spille mit Uncharted, men hvis det er en defekt på maskinen og problemet vender tilbage mister jeg al progression i mit spil. Men jeg kan jo så heller ikke bevise overfor Bilkas servicecenter at dette problem har eksisteret, nu hvor maskinen virker efter den er blevet "fikset".

Det jeg fisker efter her er; er der nogle af jer der kender til dette problem? Er der nogen der ved om det er selve konsollen den er gal med eller om det blot er en bug?

Al information herom vil blive værdsat.

Takker pænt på forhånd.

Mvh

Stefan
Stefan J
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Erroneus » tors 04 aug 2016 19:03

Du har oplevet et crash, som måske eller måske ikke er relateret til det du har fundet på Youtube.

Jeg syntes du konkluderer lidt for hurtigt. Spil på din PlayStation 4 og hvis du oplever flere problemer, så tag den derfra.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf BizzyVaping » tors 04 aug 2016 19:08

Jeg har 2 ps4'ere, og begge 2 har lavet præcis det nummer første gang de blev taget i brug. Efter den første gang er det aldrig sket igen på nogen af dem.

Den ene ps4 er fra kort efter release, og den anden er en af de lidt nyere mere stille modeller. Jeg har ingen anelse om hvad der har forårsaget det, men det er som sagt sket med begge mine på dag 1 og så aldrig igen.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Stefan J » tors 04 aug 2016 19:26

Erroneus: Jeg har nu ikke konkluderet noget, har blot fremlagt et dilemma/problem. Men du har nok ret, nu hvor den virker(håber jeg), bør jeg også give det et skud. :)

BizzyVaping: Der er godt nok lidt af en haed-scratcher det der... Det er meget mystisk. Det undre mig især at sony support siger at de aldrig har hørt om problemet. Jeg må jo bare håbe at det går for mig som det er gået for dig. :)

Takker for svarene. Er meget interesseret hvis der er nogen herinde der har flere oplevelser med dette fænomen, eller oplysninger om hvad der forårsager dette.

Alt det bedste herfra

Stefan
Stefan J
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Erroneus » tors 04 aug 2016 20:38

PlayStation Support er ikke de skarpeste og de vil stort set aldrig ikke indrømme kendte problemer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Stefan J » tors 04 aug 2016 22:22

Det er ikke fordi jeg vil tvivler på dig, men hvordan ved du det?
Det skulle ikke undre mig at de rent faktisk bare vælger at feje kendte problemer under tæppet. Det ser generelt pænere ud, som virksomhed, at man ikke har nogle "kendte" problemer med sit produkt. :)

Med andre ord, har meget nemt ved at tro på hvad du skriver.
Stefan J
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf BizzyVaping » fre 05 aug 2016 08:05

Stefan J skrev:BizzyVaping: Der er godt nok lidt af en haed-scratcher det der... Det er meget mystisk. Det undre mig især at sony support siger at de aldrig har hørt om problemet. Jeg må jo bare håbe at det går for mig som det er gået for dig. :)


Ja da det skete med min første havde jeg mest af alt også lyst til at tage ind og bytte den. Tænkte at hvis det skete allerede første gang den blev brugt, så ville det sikkert bare blive værre og værre. Jeg endte dog med bare at beholde den da jeg ville igang med at bruge den, og jeg tænkte at hvis det skete igen/blev værre, så var der jo alligevel garanti på skidtet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Tom » man 08 aug 2016 21:48

Hej Stefan

Jeg købte en PS4 500 GB i Bilka i Slagelse d. 30/7 2016 og har oplevet det samme som dig. Efter samråd med PS-support fik tog jeg til Bilka d. 1/8 og fik en ny. Den nye havde samme problem og jeg har brugt hele sidste uge på, at snakke med PS-support samt Bilka med evt. løsningsforslag, men det har været forgæves. I dag har jeg returneret den anden maskine og kunne ikke få en ny idet Bilka ikke har flere. Godt nok tilbød Bilka mig, at sende den til reparation, men helt ærlig en helt ny maskine som ikke har været brugt til reparation, ellers tak.

Bilka i Slagelse samt PS-support siger begge, at mit og nu også dit problem har de ikke hørt om før, men måske man kun har set toppen af isbjerget.

Derfor spørger jeg dig Stefan, hvilken Bilka har du købt din i??????

Hilsen Tom
Tom
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Stefan J » man 08 aug 2016 22:41

BizzyVaping: Enig, det er også sådan jeg har det nu. Min har virket fejlfrit siden jeg tog strømmen på den, så jeg vil ikke gøre mere ved det. Meeeen, har nu tænkt mig at kontakte SONY, da jeg ikke tror på at de ikke er bekendt med dette problem, der MANGE der beretter om det derude på det store internet.

Tom: Har smidt dig en PB.

Alt det bedste herfra

Stefan
Stefan J
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Fiisker » tirs 09 aug 2016 16:43

Du kan gemme dine saves på PS interne sky. Gør jeg ofte med langstrakte spil som feks fallout.

Frag on
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Vreki » ons 10 aug 2016 08:08

Fiisker skrev:Du kan gemme dine saves på PS interne sky. Gør jeg ofte med langstrakte spil som feks fallout.

Frag on


Hvis du har PS+ skulle den da meget gerne uploade alle dine saves til skyen automatisk.
Den kan i hvert fald sættes til det, nu er det ved at være et par år siden jeg fik min så jeg husker ikke præcist hvad den gør som default og hvad jeg selv satte op.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Ny PS4 tænder og slukker umiddelbart efter

Indlægaf Mkon » ons 28 sep 2016 15:34

Har du forsøgt at ringe til deres support forum ???????
Mkon
Niveau 0
 
Indlæg: 11
By: Holbæk



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron