Forum

Check lige din PSN konto

Generelt snak om Playstation og services.

Check lige din PSN konto

Indlægaf ikkNico » tirs 09 aug 2016 09:14

Der har åbenbart været en del konto hacks på det sidste. Jeg kan ikke helt gennemskue hvor omfattende, men nok til at det er på reddit, så check lige jeres konto for mærkelig aktivitet, skiftede emails eller køb

http://www.gamezone.com/news/some-psn-u ... ed-3442312
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Check lige din PSN konto

Indlægaf Erroneus » tirs 09 aug 2016 10:52

Det hænger sandsynligvis sammen med de store password læks der har været fra andre sider (Yahoo, Linkedin osv.), folk har jo desværre med at genbruge passwords.

Andre ting hvor folk dummer sig:
Man har et let password
Man har en "glemt password sætning", som er let at gætte.
Phising email.

Men det skader aldrig at være opmærksom på ens konto og naturligvis reagere på de mails man får.

Når det så er sagt, så håber jeg %"&#"&! at 2-faktor auth er en del af firmware 4.0, men mon ikke, de har jo sagt det er på vej.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Check lige din PSN konto

Indlægaf Redman DK » man 15 aug 2016 13:27

Der går rygter om at 2 faktor authorization skulle blive rullet ud i den her uge. Ifølge rygtet vil man få en sms med kode hver gang der bliver logget ind på ens konto fra en anden konsol/pc, ala Steam.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Check lige din PSN konto

Indlægaf kidcaffeine » tirs 16 aug 2016 11:39

Jeg havde faktisk den tvivlsomme fornøjelse at få min konto hacket for små 3 måneder siden. Jeg opdagede det, da jeg fik en mail om, at mit password var blevet ændret, så jeg ringede til Sony/PSN/whatever og fik dem til at nulstille det. Det var en relativt enkel proces at få rettet op på, og der nåede heldigvis ikke at ske nogen skade.

Generelt prøver jeg at bruge unikke passwords, men der har nok alligevel været noget sammenfald, siden det kunne ske... Nu har jeg været mere kreativ :)
kidcaffeine
Niveau 0
 
Indlæg: 17


Re: Check lige din PSN konto

Indlægaf Erroneus » tirs 16 aug 2016 14:26

2FA er lige på trapperne ja, er blevet aktiveret i australien og New zeeland, så kommer nok snart til andre regioner.

http://imgur.com/a/vekxu

Kilde: Reddit
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster