Forum

Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Generelt snak om Playstation og services.

Skal du have en PS Pro

Ja
17
31%
Nej
17
31%
Måske ... Senre, ved ikke
21
38%
 
Afgivne stemmer : 55

Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » fre 09 sep 2016 16:48

PS Pro levede ikke helt op til forventningerne, og på flere af de store gaming sites omhandler historier, blod og forum indlæg omm, hvor hvor meget PS Pro skuffede.

Det bliver så fulgt op af væven, eller måske bare sproglig forståelse, omkring betaling for almindelige opdateringer af PS4 spil til 4K PS Pro udgaver. Ikke DLC, men opdateringer
http://kotaku.com/when-asked-if-ps4-pro ... 1786426018

Og så fuldender de hattricket med at droppe en ellers lovet MOD support i bla. bethesdas spil
https://bethesda.net/#en/events/game/ps ... /09/09/199

Det er som om Sony forsøger, at ødelægge det for sig selv. De har ellers længe været foran på goodwill og omdømme som spillernes ven.
Senest rettet af ikkNico lør 10 sep 2016 12:30, rettet i alt 2 gange.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Kommer PS Pro patches til at koste penge?

Indlægaf Krede1972 » fre 09 sep 2016 16:53

Tror højst der er tale om gamle spil der allerede er udgivet og som med updates får en make-over.

Jeg skal jo også betale igen for spil til PS3 som udgives i en HD-udgave til PS4.

Men man skal jo ikke udelukke noget 100% ;-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » fre 09 sep 2016 16:56

Har lige opdateret første post. Den var lidt misvisende
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » fre 09 sep 2016 20:57

Jeg tror kun PS4 Pro har skuffet en del af de mest hardcore" fans, fordi fact at Sony har en konsol ude til julesalget som er meget mere kraftfuld end den originale PS4, og til en pris der ikke ligger meget over Xbox One s og PS4 Slim. Hvis man skulle ud og have en PS4 nu, så syntes jeg Pro er en no-brainer, når prisforskellen ikke er større. Men for dem der går meget op i pris, så ser slim lækker ud med meget lavt energiforbrug og super lydløs. Det eneste der taler imod Slim, er Xbox One S' 4K video egenskaber, men igen det kommer an på den enkelte forbruger og 4K tv er stadigvæk ikke det mest udbredte.

Nogle vil naturligvis vente og se hvad Scorpio tilbyder, men igen, når man når til det punkt, så hvorfor ikke vente på PS5.

Betaling for patches virker som en sprogbarrierer, Krede1972 rammer det meget.

Mod delen til Fallout 4 og Skyrim derimod er fuldstændig hjernelam og det er skyde sig selv i foden og mega arrogant holdning fra Sony som har glemt deres egen "4 the players" slogan. Forhåbentligt går det op for dem hvor dumt det er eller kommer ud med en MEGET MEGET MEGET god årsag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Fiisker » fre 09 sep 2016 22:04

Tror allerede nu jeg skriver til Sony med kravet om pengene tilbage for fo4. Så kan jeg få det til xbone istedet, sammen med fo3.
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Rytteren » fre 09 sep 2016 23:26

Vi må heller ikke glemme, at Sony (i USA) også lige har haft prisstigninger på ps+. Ps3launch sony is back....
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Hasani94 » fre 09 sep 2016 23:40

Synes sgu heller ikke at Sony gør det specielt godt her for tiden... Det med skyrim mods (og Fallout) er også pisse træls! Ingen grund til at investerer i spillet længere, selvom jeg egentlig så MEGET frem til det...

Jeg "tilhørte" xbox 360 dengang det hed "ps3 vs. Xbox360", og jeg overvejer stærkt at skifte igen, men det afhænger meget af Xbox Scorpio...
Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn - Server: ODIN (EU) - Behemoth (US)
Billede
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 752


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » lør 10 sep 2016 08:28

Erroneus skrev:Jeg tror kun PS4 Pro har skuffet en del af de mest hardcore" fans

Måske. Jeg havde også regnet med lidt mere saft og kraft i Pro. CPUen er fx samme, bare oveclocked. Uanset hvad så oplever jeg en del dårlig omtale for dem i øjeblikket. På i spil pressen, men især på diverse sociale sider. Hvordan ser det ud hos NeoGaf Nakka?
Det kan også være det driver over om et par måneder, for folk virker trods alt ikke lige så sure som ved Microsofts online checks. Der var decideret lynch stemning og fuld blus på drekte had.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » lør 10 sep 2016 09:08

Jeg mener det blæser over ret hurtigt. Sony's problem var de snakkede om HDR og 4K (om det så er via native eller opskalering) på et 1080p stream med begrænset bitrate. Det var lidt svært at fange de nye fordele, men dem som har været der, siger at spil i 4K og med HDR ser knaldhamrende godt ud.

Nu læser jeg ikke the gaf intenst, men stemningen er ret blandet, jeg tror mange havde set det kommende, med de leaked specs, men naturligvis er der skuffet mennesker, som måske heller havde set dem vente med at udgive Pro til slutningen af næste år, men med lign specs som Scorpio. Den båd var bare sejlet tidligere på året, Sony kunne ikke nå at ændre planer da Scorpio blev lanceret.

Jeg tror til gengæld mange er overrasket over prisen på Pro, som er til at betale sig fra, også for almindelige mennesker og den har en pris, så nuværende ejere kan retfærdiggøre en udskiftning, specielt med trade-in deals som butikker som Gamestop kører med.

Hele UHD delen er sær, det kan ikke have kostet dem mange penge at smide et UHD drev i, men det var måske det som gjorde de kunne holde prisen under 400$, i steder for 425 eller 450$. Men det er allerede blæst over, jeg tror mange var skuffet, men har efterfølgende indset, hvor lidt de faktisk får brug 4K blu-ray support og for størstedelen var det mere nice to have, end need to have.

Fallout delen er lidt mere svært at spå på, fordi der er 2 sider af den sag og vi har ikke hørt Sony's. Men når det kan lade sig gøre på Xbox One, burde det også kunne lade sig gøre på PS4 og hvis det er pga. sikkerhed, så viser det at Sony ikke stoler på deres egen sikkerhed på PS4, til at holde spil indhold i lukket områder og ikke kunne bryde ud og pille ved systemet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Volpi » lør 10 sep 2016 09:20

Er helt i samme båd. Pro skuffer mig. Havde absolut forventet uhd drev. Men ift forventet pris overrasker det mig nu ikke det store. Jeg tror ikke på Pro har ressourcerne til for alvor at tage 4k til sig og det var lidt det jeg tidligere klappede i hænderne over. Netop at Sony tog teknologien og os spillere alvorligt ift tilgængelig teknik. Bevares en konsol skal aldrig stå til direkte sammenligning med gamer pc, men jeg syntes godt man må forvente den kan udnytte den teknik de fleste har adgang til. Husker ikke lige tallene, men der sælges procentvis rigtig mange 4k tv Idag. Hvor om alting er, så syntes jeg ikke Sony tog det skridt og trådte ind i 4k æra'en. Hvilket de (skal nævnes for godt ordens skyld) selv siger Pro heller ikke skal ses som, men en 0.5 opgradering. Jeg tror ikke der går længe før ps5 er på bordet, for skridtet var bare ikke stort nok for Sony og jeg er ret sikker på at den dans de selv har budt op til, blir en tabt dans uden partner. Uden at have tal eller andet så tror jeg der vil være en del der nu HAR sat næsen op efter 4k og istedet hopper på scorpio. Jeg er ihvertfald (som det ser ud nu), mere tilbøjelig til at købe en scorpio end en opgraderet PS.
Så jo imo er dommen klar - Sony har tabt en kamp de langt henad vejen selv har startet op. Deres midlertidige redning kan være at vi skal langt hen i 2017 før scorpio kommer
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf arnel925 » lør 10 sep 2016 09:23

Tror forskellen her imellem ps4 Pro og den nye Xbox one er at Sonys nye maskine ikke føles som en ny konsol men kun en lille upgrade hvis man har 4K fjernsyn, så man kan sige den er ikke et must, Day one PS4 vil stadigvæk klare sig fint, imens jeg tror at den nye Xbox one som kommer ud næste år føles mere som Xbox 2 end en reel upgrade og så kan jeg godt forstå at Xbox one fans vil have fingrene i sådan en. Personligt tror jeg ikke at jeg vil købe den nye ps4 Pro. Da forskel desværre ikke føles særlig stor.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » lør 10 sep 2016 12:30

Fik lige en indskydelse, så nu er der også en PS Pro afstemning i tråden :)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » lør 10 sep 2016 16:04

Ups læste forkert, så en mindre til måske og en mere til ja :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Redman DK » lør 10 sep 2016 18:00

Jeg troede det med modsene var fordi de ikke er lavet til PS4. Xbox og PC kører vist med nogen af de samme API'er, så de mods der er lavet til pc vil også virke til Xbox uden behov for ændringer. Men PS kører med andre API'er og det har Bethesda åbenbart ikke undersøgt inden de lovede understøttelse og vælger så straks at pege skylden på Sony. Men man kan vel heller ikke forvente meget andet af et firma der er kendt for at udgive ødelagte spil til konsollerne.

Det med Pro blive spændene at se. Deres konference var noget fjollet, der skulle de nok have ladet være med at streame det. Gav ingen mening at sidde foran et 1080p fjernsyn, og se en konference gennem et dårligt stream, hvor Cerny prøver at sælge et 4k fjernsyn.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Major Oblivious » lør 10 sep 2016 18:48

Jeg har fået nej til at købe en 4K gamer PC af fruen, så det bliver helt sikkert ja til en Pro nu. :lol: Så kan min fattige studerende-men-har-råd-til-at-gå-i-byen lillebror arve min PS4. Så kan vi også spille sammen igen.
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron