Forum

Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Generelt snak om Playstation og services.

Skal du have en PS Pro

Ja
17
31%
Nej
17
31%
Måske ... Senre, ved ikke
21
38%
 
Afgivne stemmer : 55

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf mrlenniboy » søn 11 sep 2016 13:10

Billede
Billede
Billede
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Rytteren » søn 11 sep 2016 13:18

Hvad? Er slim billigere, hvis man sælger sin 500gb kontra 1000gb? Jeg må sgu da læse det forkert.
Og man kan ikke ikke bytte sin 500gb ps4 til pro?

Her kommer et underligt spørgsmål. Når man indlevere en ps4. Så skal der vel en controller med? Min led jo af gummiproblemet fra start.. er det ligegyldigt, eller bør man købe nogle gummidimser og smide på?

EDIT: fangede den. 500gb ps4 til 500gb ps4 slim. 1tb ps4 til 1tb ps4 slim...

Unklemac skrev:Jeg snakkede med en i gamestop og han sagde 1400kr for en 500GB, og så 25% oveni hvis det går mod en pre-order af et nyt produkt - altså 1750kr.

Han var lidt ung/ny i butikken, så det kan være det skal bekræftes mere end et sted.


Så 1550 kr for en ps4 pro ved indbytning af 500gb p4. Den kunne jeg godt være solgt på.. Havde den haft et ordentligt drev, kunne 4kbluray afspilleren være skrottet/solgt
Senest rettet af Rytteren søn 11 sep 2016 13:25, rettet i alt 1 gang.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf mrlenniboy » søn 11 sep 2016 13:22

Rytteren skrev:Hvad? Er slim billigere, hvis man sælger sin 500gb kontra 1000gb? Jeg må sgu da læse det forkert.
Og man kan ikke ikke bytte sin 500gb ps4 til pro?

Her kommer et underligt spørgsmål. Når man indlevere en ps4. Så skal der vel en controller med? Min led jo af gummiproblemet fra start.. er det ligegyldigt, eller bør man købe nogle gummidimser og smide på?

EDIT: fangede den. 500gb ps4 til 500gb ps4 slim. 1tb ps4 til 1tb ps4 slim...



hehe, jeg kunne heller ikke rigtig forstå det først, men der står ikke noget om man kan bytte sin 500bg til en slim 1 tb?
ja de skal have alle kabelerne med samt controller, jeg ville nok komme nogen gummidimser på dem
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Rytteren » søn 11 sep 2016 13:26

Som det er nu, så bliver min gamle helt sikkert byttet ind til de priser. Om jeg så ender ud med en 500gb slim eller en ps4pro.. Det skal der lige kigges på.

Tanken om at lave en ny pc, er i hvertfald skubbet tilbage. Da jeg med disse indbytningsmuligheder, ikke følger mig taget hårdt i numsen, for den smule jeg vil få udad det :)
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf mrlenniboy » søn 11 sep 2016 13:41

de giver 1300kr i bytte for en 500gb model, og 1 tb slim koster 2800kr, hvis nogen er interesseret
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » søn 11 sep 2016 13:48

Unklemac skrev: My bad og en undskyldning til dig.

Sorry for offtopic!

Det går nok. Jeg kan jo ikke selv sige mig fri for den slags en gang imellem. Bare spørg Nakka og Erroneus omkring PS4 vs XBO tråden på Xboxlife :oops: :mrgreen:

Tror nu heller min PS4 får defekt. Sony har en fin track record for lige præcis deres konsoller, og min er vist anden revision (CUH-1216b), så den skal nok holde.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Redman DK » søn 11 sep 2016 14:30

Erroneus skrev:
Redman DK skrev:Jeg troede det med modsene var fordi de ikke er lavet til PS4. Xbox og PC kører vist med nogen af de samme API'er, så de mods der er lavet til pc vil også virke til Xbox uden behov for ændringer. Men PS kører med andre API'er og det har Bethesda åbenbart ikke undersøgt inden de lovede understøttelse og vælger så straks at pege skylden på Sony. Men man kan vel heller ikke forvente meget andet af et firma der er kendt for at udgive ødelagte spil til konsollerne.

Jeg er ked af at sige det, men sådan fungerer det ikke. Det lyder helt ærlig til at være noget folk finder på, for at forsvare Sony.

VI har ikke hørt Sony's forklaring, men mit bud er at de er bange for nogle af de her mods, kan "bryde ud" af den skal som spil kører i og få system adgang. Sådan en ting, vil nemlig lede hacks der vil ende med mulighed for at køre piratspil.


Hvad er det der ikke fungerer sådan?

Det her er hvad Bethesda selv har skrevet:

"KNOWN ISSUES WITH PS4 MODS

PC textures are used. Memory and performance issues may occur. We are working with Sony on optimal texture exporting support in a future update.
Sound files are currently not supported. PS4 sound format is a proprietary format. We are working with Sony on sound file processing support in a future update.
PS4 Mod Storage limit is approximately 900 MB at present. Please do not upload mods larger than 900 MB. We are working with Sony to increase this limit."

https://bethesda.net/#en/devnotes/creation-kit-1-5-4-update-ps4-mod-support-and-new-security-for-uploading

Så Bethesda vil have lov til at smide mods op uden lyd, og som giver memory leaks som med stor sandsynlighed får ens PS4 til at crashe efter en time. Bethesda har jo tydeligvis ikke undersøgt en skid inden de lovede ting til højre og venstre. Jeg forstår virkelig ikke at folk stoler på hvad det firma siger med alle de ødelagte spil de har udgiver og ikke har patchet.

At Sony så måske burde strømline en måde at få mods ud på er så en helt anden diskussion. Men det er en svær sag, for hvis de tillader mods og der så er nogle der smadrer ens PS eller lignende, hvem får så skylden? Sony.


Angående Gamestops byttepriser, hvis man ikke bytter et spil med ind hvad vil Pro'en så koste?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » søn 11 sep 2016 15:02

Erroneus skrev:
Vreki skrev:Der tales om tradeins ved GameStop osv, men jeg syntes godt nok de plejer at være lidt af en blandet fornøjelse.
Hvis jeg får 1000 Kr for min gamle så vil jeg hellere beholde den.
Så det syntes jeg ikke gør den store forskel

Hvis man indbytter sin PS4 med 1TB harddisk og et spil fra den her liste: https://www.gamestop.dk/99er så koster den 1374 kr hos dem, dvs. man får ca. 2k for sin PS4. De tager også imod 500gb modeller, jeg kender dog ikke prisen der pt., finder jeg ud i morgen :)


For 1400 og et spil jeg alligevel ikke bruger længere havde jeg nok gjort det.
Om ikke andet for at være sikker på at min PS4 ikke står af før den næste generation er klar.

Men hvis jeg kun får 1300 for konsollen så er det knap så tiltalende. Og det ene spil jeg har fra listen har jeg ikke rigtigt lyst til at skille mig af med.
Jeg går ikke ud far at det gør nogen forskel at min 500GB version rent faktisk har en 2TB Harddisk?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » søn 11 sep 2016 15:16

Mods KAN bruge andre textures, som så bruger mere memory. Det er et kendt problem fra PC verden, at hvis man indlæser tunge mods, så kører ens spil langsommere. Det er også et problem som der er med nogle mods til Xbox One og det vil også være et problem på PS4, men giv da folk muligheden for at bestemme om de vil, det er jo hele meningen med mods.

Ang. størrelse på mods, så er det en kunstig grænset sat af Sony, som de kunne ændre på med meget lidt arbejde og måske har de, fordi vi ved ikke hvor problemet faktisk ligger. Om det er Sony som er bange for sikkerheden eller hvad der stikker under, men det er bare pudsigt at det godt kan lade sig gøre på andre platforme.

Ang. lyd, så bruger PS4 åbenbart et lukket lydformat og her er problemet at folk så ikke lan lave lyde til deres mods, fordi de værktøjer der skal bruges til at lave lydformattet, er kun for godkendte udviklere. Men der kan de 2 firmaer, nok godt finde en løsning, så folk kan få konveret deres lyd om til det rigtige format, det er ikke raketvidenskab.

Bethesda er bestemt ikke perfekte, men de får ofte skæld ud for ting som ikke er helt fair, man glemmer de laver store komplekse open world spil hvor meget kan gå galt. Hvis man tager et kig på The Witcher 3, som bestemt var glimrende, men var også plaget af store performance problemer og bugs i lang tid.

------


Det gode ved det her tilbud, det er prisen holder hele vejen til udgivelsen. Hvis du vil indbytte uden om det her tilbud, altså uden et spil, så får du hvad de giver for en PS4 når du bytter den ind og det er ikke til at sige hvad de giver for en PS4 om 2 måneder. Medmindre du altså bytter ind nu :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » søn 11 sep 2016 15:28

Erroneus skrev:
Det gode ved det her tilbud, det er prisen holder hele vejen til udgivelsen. Hvis du vil indbytte uden om det her tilbud, altså uden et spil, så får du hvad de giver for en PS4 når du bytter den ind og det er ikke til at sige hvad de giver for en PS4 om 2 måneder. Medmindre du altså bytter ind nu :)


Joh, men nu har jeg altså ikke en 1TB at bytte med.
Plus at hvis jeg bytter min PS4 ind nu, så har jeg ingen PS4 :lol:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » søn 11 sep 2016 15:44

Vreki skrev:
Erroneus skrev:
Det gode ved det her tilbud, det er prisen holder hele vejen til udgivelsen. Hvis du vil indbytte uden om det her tilbud, altså uden et spil, så får du hvad de giver for en PS4 når du bytter den ind og det er ikke til at sige hvad de giver for en PS4 om 2 måneder. Medmindre du altså bytter ind nu :)


Joh, men nu har jeg altså ikke en 1TB at bytte med.
Plus at hvis jeg bytter min PS4 ind nu, så har jeg ingen PS4 :lol:

Du kan også bytte med en 500gb på det her tilbud, det har de bekræftet et par gange på Facebook. Jeg finder ud af prisen i morgen, når det er en med en 500gb.
Det er hele fidusen ved det her tilbud, det er at du kan vente til Pro udkommer, med at aflevere din PS4, prisen ændrer sig ikke på tilbuddet som kører til en uge efter Pro er udkommet, dog vil listen med godkendte spil ændre sig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » søn 11 sep 2016 16:50

Erroneus skrev:
Vreki skrev:
Erroneus skrev:
Det gode ved det her tilbud, det er prisen holder hele vejen til udgivelsen. Hvis du vil indbytte uden om det her tilbud, altså uden et spil, så får du hvad de giver for en PS4 når du bytter den ind og det er ikke til at sige hvad de giver for en PS4 om 2 måneder. Medmindre du altså bytter ind nu :)


Joh, men nu har jeg altså ikke en 1TB at bytte med.
Plus at hvis jeg bytter min PS4 ind nu, så har jeg ingen PS4 :lol:

Du kan også bytte med en 500gb på det her tilbud, det har de bekræftet et par gange på Facebook. Jeg finder ud af prisen i morgen, når det er en med en 500gb.
Det er hele fidusen ved det her tilbud, det er at du kan vente til Pro udkommer, med at aflevere din PS4, prisen ændrer sig ikke på tilbuddet som kører til en uge efter Pro er udkommet, dog vil listen med godkendte spil ændre sig.


Det ville være rigtigt fint hvis du kan skaffe den info, med en god tradein begynder det pludseligt at se helt fornuftigt ud.
Jeg har vist også den oprindelige 500 GB disk liggende et sted.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf tue69 » søn 11 sep 2016 18:35

Tradein tilbuddet er da ganske fint, men det bliver næppe aktuelt medmindre jeg vælger at købe en ny TV skærm inden da.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Rytteren » søn 11 sep 2016 18:45

tue69 skrev:Tradein tilbuddet er da ganske fint, men det bliver næppe aktuelt medmindre jeg vælger at købe en ny TV skærm inden da.


Det skal du da ha'
Nu hvor liverpool spiller godt fodbold, så holder det ikke, sådan at se det på dit gamle billedrørstv
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf tue69 » søn 11 sep 2016 20:12

Rytteren skrev:
tue69 skrev:Tradein tilbuddet er da ganske fint, men det bliver næppe aktuelt medmindre jeg vælger at købe en ny TV skærm inden da.


Det skal du da ha'
Nu hvor liverpool spiller godt fodbold, så holder det ikke, sådan at se det på dit gamle billedrørstv


Nej og slet ikke med den nye placering af kameraerne på den nye main stand, hvor de befinder sig en kilometer fra banen:)
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron