Forum

Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Generelt snak om Playstation og services.

Skal du have en PS Pro

Ja
17
31%
Nej
17
31%
Måske ... Senre, ved ikke
21
38%
 
Afgivne stemmer : 55

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » søn 11 sep 2016 20:45

Ikke et skud i foden, men måske et skud forbi mål. Konsoller kan ikke måle sig med PC

Andrew House skrev:"There's a dip mid-console lifecycle where the players who want the very best graphical experience will start to migrate to PC, because that's obviously where it's to be had," House told the publication. "We wanted to keep those people within our eco-system by giving them the very best and very highest [performance quality]."


http://www.polygon.com/2016/9/9/1286700 ... ct-scorpio
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » søn 11 sep 2016 20:54

ikkNico skrev:Ikke et skud i foden, men måske et skud forbi mål. Konsoller kan ikke måle sig med PC

Andrew House skrev:"There's a dip mid-console lifecycle where the players who want the very best graphical experience will start to migrate to PC, because that's obviously where it's to be had," House told the publication. "We wanted to keep those people within our eco-system by giving them the very best and very highest [performance quality]."


http://www.polygon.com/2016/9/9/1286700 ... ct-scorpio


Som de beskriver det der så er det bullshit. Folk der vil have "The very best" vil ikke røre en konsol med end ildtang. hverken på release date eller 6 år senere.
Forskellen på en konsol og en high-end PC til mange gange prisen vil altid være massiv.

MEN jeg kan forestille mig at der i mid-range segmentet er folk der syntes at konsollerne kommer for langt bagud og derfor skifter til PC.
Det lyder bare bedre at sige at de taber til "Very-high-end" end at de ikke kan følge med budget PCer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf BizzyVaping » man 12 sep 2016 06:21

Vreki skrev:
ikkNico skrev:Ikke et skud i foden, men måske et skud forbi mål. Konsoller kan ikke måle sig med PC

Andrew House skrev:"There's a dip mid-console lifecycle where the players who want the very best graphical experience will start to migrate to PC, because that's obviously where it's to be had," House told the publication. "We wanted to keep those people within our eco-system by giving them the very best and very highest [performance quality]."


http://www.polygon.com/2016/9/9/1286700 ... ct-scorpio


Som de beskriver det der så er det bullshit. Folk der vil have "The very best" vil ikke røre en konsol med end ildtang. hverken på release date eller 6 år senere.
Forskellen på en konsol og en high-end PC til mange gange prisen vil altid være massiv.

MEN jeg kan forestille mig at der i mid-range segmentet er folk der syntes at konsollerne kommer for langt bagud og derfor skifter til PC.
Det lyder bare bedre at sige at de taber til "Very-high-end" end at de ikke kan følge med budget PCer.

Ja med de specs Ps4Pro har fået vil den jo kun ligge i den høje ende af low-end sammenlignet med pc (Eller ihvertfald højest den lave ende af mid-range)

Selv Scorpio kommer også højest til at ligge og rode mid-range territoriet inden den udkommer (Hvis Scorpio udkom Ida ville man dog kunne argumentere for at den ville være i den lave ende af high-end)

Jeg spiller både pc og konsol, men det er efterhånden kun de exclusive spil der bliver købt på konsol. Jeg overvejer dog alligevel om jeg skal have en ps4pro, men venter og ser om den ekstra kraft vil gøre nogen forskel for frameraten ved 1080p, da jeg fint kan leve med grafikken som den er nu, men performance i de fleste spil på konsol er temmeligt frustrerende imo
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Slimjay DK » man 12 sep 2016 11:19

Erroneus skrev:
Vreki skrev:
Erroneus skrev:
Det gode ved det her tilbud, det er prisen holder hele vejen til udgivelsen. Hvis du vil indbytte uden om det her tilbud, altså uden et spil, så får du hvad de giver for en PS4 når du bytter den ind og det er ikke til at sige hvad de giver for en PS4 om 2 måneder. Medmindre du altså bytter ind nu :)


Joh, men nu har jeg altså ikke en 1TB at bytte med.
Plus at hvis jeg bytter min PS4 ind nu, så har jeg ingen PS4 :lol:

Du kan også bytte med en 500gb på det her tilbud, det har de bekræftet et par gange på Facebook. Jeg finder ud af prisen i morgen, når det er en med en 500gb.
Det er hele fidusen ved det her tilbud, det er at du kan vente til Pro udkommer, med at aflevere din PS4, prisen ændrer sig ikke på tilbuddet som kører til en uge efter Pro er udkommet, dog vil listen med godkendte spil ændre sig.


Meld lige tilbage :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » man 12 sep 2016 11:36

Jeg tjekkede lige på GameStops facebook. Det er godt nok ynkeligt at deres pressearbejder gang på gang siger "Det ved jeg ikke, spørg i butikken" når der bliver spurgt efter 500GB indbytningstilbuddet.

Måske han selv lige skulle lave et enkelt telefonopkald, i stedet for at sende stakkevis af potentielle kunder ud at rende?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Slimjay DK » man 12 sep 2016 11:45

Vreki skrev:Jeg tjekkede lige på GameStops facebook. Det er godt nok ynkeligt at deres pressearbejder gang på gang siger "Det ved jeg ikke, spørg i butikken" når der bliver spurgt efter 500GB indbytningstilbuddet.

Måske han selv lige skulle lave et enkelt telefonopkald, i stedet for at sende stakkevis af potentielle kunder ud at rende?


Det er så svagt .. Hvad skal man med en facebook side hvis man ikke kan hjælpe kunderne. Det er det samme bøvl altid. Det samme gør sig gældende med deres website, ingen priser og ikke en skid. Det er ubrugeligt !

Det sker også tit at når man møder op i en forretning, så kender medarbejderne ikke deres egene tilbud [-X
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf mrlenniboy » man 12 sep 2016 13:02

slettet
Senest rettet af mrlenniboy man 12 sep 2016 13:52, rettet i alt 1 gang.
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Redman DK » man 12 sep 2016 13:30

mrlenniboy skrev:http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/if-you-re-about-to-buy-a-new-1tb-playstation-4-don-t-here-s-why-1302875


Hvad er det helt præcist vi skal bruge en 1-år gammel artikel til :P
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Krede1972 » man 12 sep 2016 13:36

Jeg tror, at jeg venter til der kommer en Pro-slim-model. Det er alt i een!
Og den kommer jo nok før eller siden. Det passer sikkert med at det så også er tid til at købe et nyt 4K-TV til den tid.

Jeg kommer aldrig til at spille på PC. Jeg synes det er en elendig følelse i hele min krop at sidde med mus og tastatur når man spiller. Controller og at sidde i sofaen eller i soveværelset og spille - det er lige min kop te.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » man 12 sep 2016 13:45

Krede1972 skrev:Jeg kommer aldrig til at spille på PC. Jeg synes det er en elendig følelse i hele min krop at sidde med mus og tastatur når man spiller. Controller og at sidde i sofaen eller i soveværelset og spille - det er lige min kop te.


Det er til en vis grad også sådan jeg har det. Jeg spiller for at slappe af, og det fungere bare bedre i en sofa foran et fjernsyn, i stedet for krummet sammen over et tastatur og keyboard.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf mrlenniboy » man 12 sep 2016 13:51

Redman DK skrev:
mrlenniboy skrev:http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/if-you-re-about-to-buy-a-new-1tb-playstation-4-don-t-here-s-why-1302875


Hvad er det helt præcist vi skal bruge en 1-år gammel artikel til :P


ups, det havde jeg ikke set, den bliver slettet :oops:
Mvh Lennart


Billede
mrlenniboy
Niveau 7
 
Indlæg: 2840
By: Randers


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » man 12 sep 2016 14:12

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599

Det er hvad jeg fik oplyst i dag i en Gamestop butik.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Volpi » man 12 sep 2016 14:20

Jeg syntes det er mærkeligt at debatten altid drejer sig henimod konsol vs pc. Jeg er en af dem der er vokset op med pc'en til gaming og aldrig troede jeg skulle tage konsollen ind til brug af first person shooters. Det ændrede battlefield Bad Company 2, siden har jeg elsket det, trods den pc jeg forlod dengang vel nærmest fortsat kan hamle op med en ps4's performance Idag:).
Det enkle kan ofte sejre sig til store sejre. Jeg har fundet en befrielse i aldrig at skulle rode med patches til spil, opgraderinger til lydkort, bundkort og grafikkort og blot kunne tænde min maskine. Som andre nævner i en lækker placering i sofaen, chaiselongen eller knægtens Fatboy. Samt at jeg ikke behøver et helt lokale til den slags længere. Ikke dermed sagt at det nu er langt bedre, det passer bare mig bedre og det er vel lidt det der er de to platformes forcer/svagheder. Var grafisk ydelse det afgørende, var jeg aldrig endt på PlayStation i første omgang:).
I samme omgang så rummer 4k/hdr så meget potentiale at jeg glæder mig over at konsollerne gerne vil spille med på det niveau de nu kan. Men her mener jeg ikke Sony alligvel er gået hen med deres Pro. Det er sgu lidt en alibi konsol. Svært at forklare, men sådan jeg har det:). I bagklogskabens lys kan det nok ikke være anderledes medmindre man ville pisse virkelig mange ps4 spillere af med en ny konsol allerede.
Jeg havde dog personlig hoppet direkte på en ps5 eller hvad en seriøs efterfølger skulle have heddet, selvom jeg stadig syntes min ps4 er ny. Men hey - de 2500kr på en maskine der er brugt flittigt i 3 år er nu meget godt givet ud, set i det lys af at den skulle erstattes med tidssvarende konsol. Det skete bare ikke her, men måske med scorpio
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Slimjay DK » man 12 sep 2016 14:33

Erroneus skrev:Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599

Det er hvad jeg fik oplyst i dag i en Gamestop butik.


Så får man 1700 kr for PS4 Launchmodel + et spil ... Det er ikke så tosset, det kunne jeg godt finde på.

Har en ide om at en ny larmer mindre og så er den endelig opgraderet på wifi delen og en USB port bag på :) ny garanti og nyt frisk batteri i controlleren .. Så går jeg fra 500GB til 1 TB

Selvf. surt med det manglende UHD Drev, men igen, når filmene koster 299+ så er det ikke interessant alligevel :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Unklemac » man 12 sep 2016 14:41

Erroneus skrev:Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste:
500GB til Pro: 1574

Det er hvad jeg fik oplyst i dag i en Gamestop butik.


Tak for oplysningen.

Min jetjæger (PS4) der er købt i Fona uden mulighed for garanti, bliver til en Pro :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster