Forum

Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Generelt snak om Playstation og services.

Skal du have en PS Pro

Ja
17
31%
Nej
17
31%
Måske ... Senre, ved ikke
21
38%
 
Afgivne stemmer : 55

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » lør 10 sep 2016 19:18

Redman DK skrev:Jeg troede det med modsene var fordi de ikke er lavet til PS4. Xbox og PC kører vist med nogen af de samme API'er, så de mods der er lavet til pc vil også virke til Xbox uden behov for ændringer. Men PS kører med andre API'er og det har Bethesda åbenbart ikke undersøgt inden de lovede understøttelse og vælger så straks at pege skylden på Sony. Men man kan vel heller ikke forvente meget andet af et firma der er kendt for at udgive ødelagte spil til konsollerne.

Jeg er ked af at sige det, men sådan fungerer det ikke. Det lyder helt ærlig til at være noget folk finder på, for at forsvare Sony.

VI har ikke hørt Sony's forklaring, men mit bud er at de er bange for nogle af de her mods, kan "bryde ud" af den skal som spil kører i og få system adgang. Sådan en ting, vil nemlig lede hacks der vil ende med mulighed for at køre piratspil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » lør 10 sep 2016 20:32

Så er den ene kugle fjernet fra pistolen :)

http://www.polygon.com/2016/9/9/1286131 ... -patch-fee
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » lør 10 sep 2016 22:54

Så en 180? ;) :mrgreen:
Godt at se de lytter til noget af kritikken. det er sådan man holder sig på god fod med sine kunder
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Slimjay DK » lør 10 sep 2016 23:04

ikkNico skrev:Så en 180? ;) :mrgreen:
Godt at se de lytter til noget af kritikken. det er sådan man holder sig på god fod med sine kunder


Ja, eller en der har udtalt som om noget han ikke har vidst eller har misforstået :mrgreen: De er fulde af lort .. ævl og bævl kommer ud af deres mund :lol:

Xbox One var jo også født med 4K .

D.23 Maj 2013 :

The next-gen Xbox One will include support for ultra high-resolution 4K as well as 3D, Microsoft's Larry Hryb revealed in a Yahoo chat session yesterday.

Mehdi also revealed the console will support 4K for Blu-ray at launch, with the possibility of games and other content being available at 4K in the future if they are rendered at that resolution.

"There's no hardware restriction there at all," he said.

Update: A representative from Microsoft confirmed to Polygon that Xbox One games will support both native 4K resolution and upscaling to 4K.

:lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Major Oblivious » søn 11 sep 2016 02:18

http://segmentnext.com/2016/09/09/ps4-pro-performance-boost-no-benefit/

Efter at have læst det her, så tror jeg ikke, at det bliver en PRO til mig alligevel. Jeg er for nu ligeglad med 4K - men havde håbet på en bedre performance oplevelse hader (med stort H) framedrops - det ødelægger følelsen af immersion :?

Men at det kræver udviklerne bruger tid på at udnytte de ekstra kræfter er sku *meh* i min optik..
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Vreki » søn 11 sep 2016 07:30

Nu er det jo heldigvis ikke en beslutning der haster.
Om ikke andet så er Pro 100% kombiatibel med PS4, så man risikere ikke at ærge sig over at man har købt last- gen spil et par måneder før man opgradere. Og tilsvarende bliver man ikke udelukket fra nye spil selv om man ikke har en PSPro.


Der tales om tradeins ved GameStop osv, men jeg syntes godt nok de plejer at være lidt af en blandet fornøjelse.
Hvis jeg får 1000 Kr for min gamle så vil jeg hellere beholde den.
Så det syntes jeg ikke gør den store forskel
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » søn 11 sep 2016 09:10

Slimjay DK skrev:De er fulde af lort .. ævl og bævl kommer ud af deres mund :lol:

Kunne ikke have sagt det bedre selv, og det gælder dem allesammen, ikke kun MS og Sony.


Vreki skrev:Om ikke andet så er Pro 100% kombiatibel med PS4, så man risikere ikke at ærge sig over at man har købt last- gen spil et par måneder før man opgradere.

Og det er en god ting. Jeg skifter helle ikke min PS4 ud. Måske hvis den går i stykker. Den er købt i Fona, så jeg har ingen steder at aflevere den på garantien.

En vigtig ting har jeg lært i denne konsol generation. Størrelsen på spillerbasen er altafgørende for mig.
Jeg havde en helt klar forventning om at online infrastruktur skulle være en afgørende faktor. PSN nåede ikke Live til sokkeholderne i sidste generation, og med Azure er MS jo helt i front, og har alt klar, men meget få udgivere har bidt på. Både EA og Ubisoft kører på egne servere. De er OK, men man kan godt mærke når man ryger i lobby med franskmænd og italienere.
På XBO oplevede jeg kun at Titanfall altid kørte gnidningsfrit (tak Azure), selv da spillertallet faldt til under 2000 på verdensplan. COD derimod blev næsten uspilleligt med sin P2P hosting, hvor de første 1-2 skud ikke connectede, og en lobby kunne være spred ud over DK, Holland, Tyskland, Spanien, Italien, Frankrig, UK og Portugal.

Min første omgang BO3 på PS4 var lige til at få tårer i øjnene af. Min skud connectede, jeg så stort set aldrig folk længere væk en Tyskland eller Norge. Hvis en lobby laggede, så kan man skifte og få en god lobby i første hug. Spil som Warframe var meget dødt på XBO. Der var langt mellem spillerne. På PS4 finder jeg altid 100+ og man behøver ikke soloe alle misiioner. Blacklight Retribution har måske ikke mange spillere, men man kan altid finde en kamp i alle playlister.

Alt sammen takket været en kæmpe spillerbase. Nogen kan sikkert rette mig, men mener fordelingen er 90/10% i PS4s favør i Europa, og det vil være 100% afgørende for mit næste konsol valg.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Erroneus » søn 11 sep 2016 09:30

Vreki skrev:Der tales om tradeins ved GameStop osv, men jeg syntes godt nok de plejer at være lidt af en blandet fornøjelse.
Hvis jeg får 1000 Kr for min gamle så vil jeg hellere beholde den.
Så det syntes jeg ikke gør den store forskel

Hvis man indbytter sin PS4 med 1TB harddisk og et spil fra den her liste: https://www.gamestop.dk/99er så koster den 1374 kr hos dem, dvs. man får ca. 2k for sin PS4. De tager også imod 500gb modeller, jeg kender dog ikke prisen der pt., finder jeg ud i morgen :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Unklemac » søn 11 sep 2016 10:30

ikkNico skrev:...Den er købt i Fona, så jeg har ingen steder at aflevere den på garantien.


Det da sjovt du bruger så meget tid på at undersøge en masse om playstation, men ikke bruger 1 min på at gå ind på fona.dk - for at se hvad der gælder ang. garanti.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf ikkNico » søn 11 sep 2016 10:42

Unklemac skrev:
ikkNico skrev:...Den er købt i Fona, så jeg har ingen steder at aflevere den på garantien.


Det da sjovt du bruger så meget tid på at undersøge en masse om playstation, men ikke bruger 1 min på at gå ind på fona.dk - for at se hvad der gælder ang. garanti.

Det er sjovt, du gider bruge tid på den slags nedladende indlæg, når du, når du tydeligvis ikke ved hvad du snakker om. Min lokale Fona er IKKE en af de 10 Fona butikker, som Elgiganten har opkøbt. Jeg har snakket med en flink ung dame på 70 80 70 70, og der var desværre ikke så meget, de kan gøre.

http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... d-konkurs/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Rytteren » søn 11 sep 2016 11:07

Erroneus skrev:De tager også imod 500gb modeller, jeg kender dog ikke prisen der pt., finder jeg ud i morgen :)


Tak.
Deres deal for indbytning af 1tb ps4, er jo ikke dum.. så hvis deres deal på en 500gb er fornuftig, så har de måske fået mig rykket fra "måske" til "ja".
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Hades » søn 11 sep 2016 11:26

Rytteren skrev:
Erroneus skrev:De tager også imod 500gb modeller, jeg kender dog ikke prisen der pt., finder jeg ud i morgen :)


Tak.
Deres deal for indbytning af 1tb ps4, er jo ikke dum.. så hvis deres deal på en 500gb er fornuftig, så har de måske fået mig rykket fra "måske" til "ja".

Jeg sidder også med en Launch PS4 og ønsker at skifte den ud - den larmer ad pommern til. Men jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge Pro eller Slim - jeg har ikke et 4K fjernsyn og har ingen interesse i at opgradere. Kan det så betale sig at vælge Pro? Jeg har aldrig haft ballade med kun at have 500GB plads
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Jb » søn 11 sep 2016 12:17

Jeg bytter nok min til en slim. 617 kr hvis jeg bliver færdig med et spil som er på deres liste lyder som en fin handel. Omend bare for at få ny garanti og en forhåbentlig en konsol der ikke støjer så meget.

Og når jeg så alligevel får ny så skifter jeg harddisken med det samme.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Unklemac » søn 11 sep 2016 12:39

Rytteren skrev:
Erroneus skrev:De tager også imod 500gb modeller, jeg kender dog ikke prisen der pt., finder jeg ud i morgen :)


Tak.
Deres deal for indbytning af 1tb ps4, er jo ikke dum.. så hvis deres deal på en 500gb er fornuftig, så har de måske fået mig rykket fra "måske" til "ja".


Jeg snakkede med en i gamestop og han sagde 1400kr for en 500GB, og så 25% oveni hvis det går mod en pre-order af et nyt produkt - altså 1750kr.

Han var lidt ung/ny i butikken, så det kan være det skal bekræftes mere end et sted.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Synes Sony skyder sig selv i foden i øjeblikket

Indlægaf Unklemac » søn 11 sep 2016 12:49

ikkNico skrev:
Unklemac skrev:
ikkNico skrev:...Den er købt i Fona, så jeg har ingen steder at aflevere den på garantien.


Det da sjovt du bruger så meget tid på at undersøge en masse om playstation, men ikke bruger 1 min på at gå ind på fona.dk - for at se hvad der gælder ang. garanti.

Det er sjovt, du gider bruge tid på den slags nedladende indlæg, når du, når du tydeligvis ikke ved hvad du snakker om. Min lokale Fona er IKKE en af de 10 Fona butikker, som Elgiganten har opkøbt. Jeg har snakket med en flink ung dame på 70 80 70 70, og der var desværre ikke så meget, de kan gøre.

http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... d-konkurs/


Det er jeg ked af at høre. Fik selv ombyttet et headset for et par uger siden i Odense Elgiganten, og headseat'et var købt i Odense Fona som ikke længere eksisterer. Jeg gik derfor udfra at alle havde ret til garanti. My bad og en undskyldning til dig.

Sorry for offtopic!
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron