Forum

PS4 pro på et 4k-tv

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf johnnid87 » tirs 04 okt 2016 10:24

Kan det betale sig at bytte sin gamle PS4 for en pro (for 1800 kr) hvis man har et 4k fjernsyn?

Jeg har set der en del blandede følelser med den nye proer. For mig lyder 2,3 hurtigere ret godt - når det i forvejen er en ret hurtig konsol. Skal man regne med at kunne opleve 60 fps?
Skal man regne med at kunne udnytte HDR? eller hvad er argumentet for at erhverve sig en ny ps4. Det meste kritik går jo på at man ikke kan se forskel på et almindelig HD-fjernsyn
Og kommer der overhovedet spil som proeren kan udnytte frem for den "gamle"?
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf armorking » tirs 04 okt 2016 10:49

jeg har selv tænkt mig at bytte min PS3 og spil til Pro udgaven , da jeg ikke har PS4
så heller at købe pro. i følge Sony det samme spil udkommer på begge maskiner , ingen bliver snydt
kun på grafikken , nogle spil kommer til understøtte 4K eller 60 fps
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf ikkNico » tirs 04 okt 2016 10:53

For mig at se, er eneste argument for at købe en Pro, at man har et 4K TV (og så ville jeg stadig vælge PC, hvis det er for grafikkens skyld).

Der er nogle allerede udgivne spil, der bliver "opdateret" til Pro, men ellers vil alle spil fremadrettet kunne afvikles på alle PS konsoller i samme grafiske fidelitet, med mindre en udvikler vælger at lave en Pro udgave, dvs lade spillet benytte de ekstra kræfter der ligger i Pro. Rez er et eksempel på dette med ægte 4K@60fps, så jo der kommer spil.

Generelt skal du ikke forvente højere framerate på online delen af dine Pro spil, i hvert fald ikke dem hvor man skal slås med hinanden, da det vil give en helt urimelig fordel til pro spillere fremfor PS4 spillere. Kampagner og single player derimod vil sandsynligvis blive 60fps for stort set alle titler (afhængig af opløsning)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Slimjay DK » tirs 04 okt 2016 11:17

Du skal ikke regne med 60FPS i 4K .. Men der er mulighed for at spil der kun kan køre i 1080P 30FPS på den normale PS4 kan ramme 60 på en Pro, men det er op til udviklerne at få det til at ske. f.eks. skulle Rise Of the Tomb Raider have forskellige settings.

1. 4K Resolution, which displays the game in 4K Resolution, on supported 4K TVs, in 30 fps.
2. High Framerate, pushes the framerate above 30 fps at 1080p with a target of 60 fps for an even smoother gameplay experience.
3. Enriched Visuals, enhances graphical features of the game for a lusher and more realistic experience, in 1080p at 30 fps.

HDR kræver at dit TV understøtter det og udviklerne udnytter det.

Om man kan se forskel på 1080P vs. 4K må være op til personen der ser :)

Der kommer ikke nogle spil der kun er lavet til PS4 Pro .. alle spil der kommer kan afvikles på begge konsoller .. Der kan være grafiske forskelle og FPS til forskel.

Jeg har selv valgt at opgradere (bytter min gamle ind), og jeg har ikke engang et 4K TV .. Jeg gør det fordi, jeg har håber at jeg får en mere lydløs maskine, samtidigt for jeg opgraderet de 500GB til 1TB, jeg får ny garanti, en ny forbedret controller, bedre wifi (5Ghz)og så selvf. muligheden for at afvikle de spil jeg køber bedst muligt.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf dMITIj » tirs 04 okt 2016 11:28

Altså meningen er at alle spil kan spilles på både PS4 og PS4 Pro.

Så er det op til dem der laver spillet om de vil udnytte 4K og HDR. alt andet lige kan folk med alm HD/1080P skærm forvente en mere stabil fps.
60 FPS stabilt i 4K tror jeg ikke på, også derfor jeg ikke køber 4K skærm men beholder min 1080P skærm i håb om en mere stabil FPS i de spil jeg kan li at spille.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf johnnid87 » tirs 04 okt 2016 11:32

ikkNico skrev:For mig at se, er eneste argument for at købe en Pro, at man har et 4K TV (og så ville jeg stadig vælge PC, hvis det er for grafikkens skyld).

Der er nogle allerede udgivne spil, der bliver "opdateret" til Pro, men ellers vil alle spil fremadrettet kunne afvikles på alle PS konsoller i samme grafiske fidelitet, med mindre en udvikler vælger at lave en Pro udgave, dvs lade spillet benytte de ekstra kræfter der ligger i Pro. Rez er et eksempel på dette med ægte 4K@60fps, så jo der kommer spil.

Generelt skal du ikke forvente højere framerate på online delen af dine Pro spil, i hvert fald ikke dem hvor man skal slås med hinanden, da det vil give en helt urimelig fordel til pro spillere fremfor PS4 spillere. Kampagner og single player derimod vil sandsynligvis blive 60fps for stort set alle titler (afhængig af opløsning)


Der kan vel laves servere der understøtter det :)
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf ikkNico » tirs 04 okt 2016 11:47

johnnid87 skrev:Der kan vel laves servere der understøtter det :)

Du tænker 60fps online?
Det er ikke et problem at implementere. Problmet opstår hvis du på en Pro maskine spiller med 60fps mens din modstander på en PS4 kun er på 30fps. Så vil du få en kæmpefordel
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 11:54

De vil ikke have segmentering af brugerbasen i online spil, så det kommer ikke til at ske, medmindre det er på meget store spil, men man skal ikke forvente det.

En af de ting jeg glæder mig til med 4K, er den høje opløsning betyder meget mindre aliasing (hakket kanter).
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Vreki » tirs 04 okt 2016 12:01

Min holdning er at man lige så godt kan vente og se, der er ikke noget der haster.
Hvis jeg skulle ud og købe en ny konsol blev det helt klart en Pro, men for at opgradere skal jeg se nogen konkrete fordele.

Det forlyder forresten at Sony har været så smarte at Pass-Through på PSVR ikke understøtter HDR, så man skal til at bytte rundt på kabler hver gang man vil skifte melle PSVR og PS4 med HDR.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf johnnid87 » tirs 04 okt 2016 12:45

ikkNico skrev:
johnnid87 skrev:Der kan vel laves servere der understøtter det :)

Du tænker 60fps online?
Det er ikke et problem at implementere. Problmet opstår hvis du på en Pro maskine spiller med 60fps mens din modstander på en PS4 kun er på 30fps. Så vil du få en kæmpefordel


Netop. Så kan man selv vælge om man vil spille på den pågældende server
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf ikkNico » tirs 04 okt 2016 12:56

Aah, ja på den måde, men så kommer der til at ske en opdeling af Pro og PS4 brugerbasen. Det har Sony gjort meget ud af at fortælle ikke kommer til at ske ... men lad os nu se ;)
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 12:57

Der er kommet lidt flere detaljer om GPU'en i PS4 Pro: http://www.redgamingtech.com/one-of-pla ... tructions/

Det rigtig interessante, det er at den nye GPU ikke bare er 2,3x mere hastighed, den understøtter også nye funktioner, som betyder at i nogle situationer vil den være meget mere end 2,3 gange så hurtig. Samtidigt også interessant at den nye GPU kan overtage flere opgaver fra CPU'en, som før har vist sig at være en flaskehals.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf AllanSchmidt » tirs 04 okt 2016 13:00

Til de der bytter PS4 --> PS4 Pro: hvor gør I det? Og hvad er prisen?
Xboxlife.dk Handelskarakterer: http://www.xboxlife.dk/profile/10102
AllanSchmidt
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Aalborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Slimjay DK » tirs 04 okt 2016 13:20

AllanSchmidt skrev:Til de der bytter PS4 --> PS4 Pro: hvor gør I det? Og hvad er prisen?


Gamestop ...

Med 1 stk. spil fra deres 99'er liste: (99'er listen er den der er gældende, når du aflevere din PS4, derfor kan man ikke vide hvad der er på listen når Pro udkommer)

500GB til Pro: 1574
1TB til Pro: 1374

Uden spil, kun konsollen:
500GB til Pro: 1799
1TB til Pro: 1599

Man skal aflevere spillet samtidigt med maskinen .. men man skal nok lige undersøge om spillet ikke er mere værd end de 225 kr man får.

Jeg byttede Uncharted 4 ind og fik 368 kr (320 kr + 15% hvis man har Gamestop kort) som jeg så kunne smide ind som depositum sammen med et 221 kroner's gavekort jeg havde.

Så det er en pæn sjat man får for det spil som man ikke engang kan få 200 + porto for i privat salg.

Så når jeg bytter min PS4 500GB launch model ind uden spil til en Pro, så skal jeg af med 1799 - 589 = 1210 kr
Senest rettet af Slimjay DK tirs 04 okt 2016 13:26, rettet i alt 1 gang.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Cena » tirs 04 okt 2016 13:26

Jeg hopper ikke på PRO med det samme. Har ikke en 4K skærm og tænker ikke jeg vil kunne mærke forskel i FPS på hverken Fifa eller COD som pt. er de eneste titler jeg bruger tid på :)

Jeg ville være ked af at skulle af med min BenQ skærm, så der går nok lang tid inden min monitor bliver skiftet til en 4K version. Der er nok større chance for TV bliver skiftet først.
Og uden 4K skærm skal der VIRKELIG være en mærkbar forskel i FPS før jeg overhovedet overvejer et køb - så skulle det være fordi den gamle står af :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron