Forum

PS4 pro på et 4k-tv

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf ikkNico » tirs 04 okt 2016 13:33

Erroneus skrev:Det rigtig interessante, det er at den nye GPU ikke bare er 2,3x mere hastighed, den understøtter også nye funktioner, som betyder at i nogle situationer vil den være meget mere end 2,3 gange så hurtig. Samtidigt også interessant at den nye GPU kan overtage flere opgaver fra CPU'en, som før har vist sig at være en flaskehals.

Så 'secret sauce'?? ... Undskyld, ku' ike lade være :mrgreen:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Slimjay DK » tirs 04 okt 2016 13:46

ikkNico skrev:
Erroneus skrev:Det rigtig interessante, det er at den nye GPU ikke bare er 2,3x mere hastighed, den understøtter også nye funktioner, som betyder at i nogle situationer vil den være meget mere end 2,3 gange så hurtig. Samtidigt også interessant at den nye GPU kan overtage flere opgaver fra CPU'en, som før har vist sig at være en flaskehals.

Så 'secret sauce'?? ... Undskyld, ku' ike lade være :mrgreen:


yup .. gemt helt ned i lydchippen :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf dMITIj » tirs 04 okt 2016 15:32

Cena skrev:Jeg hopper ikke på PRO med det samme. Har ikke en 4K skærm og tænker ikke jeg vil kunne mærke forskel i FPS på hverken Fifa eller COD som pt. er de eneste titler jeg bruger tid på :)

Jeg ville være ked af at skulle af med min BenQ skærm, så der går nok lang tid inden min monitor bliver skiftet til en 4K version. Der er nok større chance for TV bliver skiftet først.
Og uden 4K skærm skal der VIRKELIG være en mærkbar forskel i FPS før jeg overhovedet overvejer et køb - så skulle det være fordi den gamle står af :)


Men der er vel en reel chance for at Pro køre et spil "bedre" i 1080P vs PS4, altså en mere stabil FPS i et spil som lige netop COD, COD er jo også i denne omgang lavet i sammenarbejde med Playstation i et vist omfang (før MS/XB), tvivler på at man køber en kraftigere maskine (Pro) og ikke vinder noget i ydelsen.

Om det så er nok skal jeg være usagt og det er op til den enkelte at afgøre, men det er helt klart min forhåbning med PS4 Pro (mere stabil fps)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Blauwy » tirs 04 okt 2016 15:32

ikkNico skrev:
Erroneus skrev:Det rigtig interessante, det er at den nye GPU ikke bare er 2,3x mere hastighed, den understøtter også nye funktioner, som betyder at i nogle situationer vil den være meget mere end 2,3 gange så hurtig. Samtidigt også interessant at den nye GPU kan overtage flere opgaver fra CPU'en, som før har vist sig at være en flaskehals.

Så 'secret sauce'?? ... Undskyld, ku' ike lade være :mrgreen:


De kan komme med så meget hemmelig sovs de vil. Konsollen kommer ikke til at køre 4K spil, med mindre vi snakker Indie spil med pixelart. Et spil som The Last Of Us, fx, vil man aldrig se i 4K på en konsol til 3500-4000kr.
GPU'en skal have langt mere end 2,3x mere hastighed for at trække den opløsning.

Selv ikke et 1080 til 6000kr rammer konsistent 60fps i 4K. Der er vidst ingen der har lavet benchmarks med 30fps, fordi det er uspilleligt, så det er lidt ligemeget i forhold til benchmarks og GPU kræfter.


Jeg synes personligt, at det er spild af penge at købe et 4K tv. Der er næsten intet indhold tilgængeligt for at det kan svare sig at bruge de penge på 4K, så hellere bruge dem på en kvalitetsskærm i 1080 istedet.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 15:53

Så fik vi lige dagens "PCMASTERRACE" indlæg :D

Lad os droppe secret sauce med det samme, fordi det har intet med secret sauce at gøre. Det er en konstatering på der sidder en nyere generation af GPU i, så den har nogle nye funktioner, intet rigtigt secret sauce over det.

60FPS i 4K for tunge grafiske spil bliver svært ja, men 30 FPS i 4K er ikke umuligt og er allerede bekræftet af flere spil vil køre native 4K/30 FPS på den. 30 FPS er fint nok for mange herinde, men det ved jeg godt er dødssynd for nogle. De spil som ikke kan klare 4K, har vi set eksempler på rigtig opskalering ved brug af f.eks. checkerboard rendering.

Jeg syntes personligt det vil være spild af penge at købe et 1080p TV i dag, man kan få 4K tv af god kvalitet til ikke mange penge over hvad et godt 1080p tv koster.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf dMITIj » tirs 04 okt 2016 16:32

Erroneus skrev:Så fik vi lige dagens "PCMASTERRACE" indlæg :D

Lad os droppe secret sauce med det samme, fordi det har intet med secret sauce at gøre. Det er en konstatering på der sidder en nyere generation af GPU i, så den har nogle nye funktioner, intet rigtigt secret sauce over det.

60FPS i 4K for tunge grafiske spil bliver svært ja, men 30 FPS i 4K er ikke umuligt og er allerede bekræftet af flere spil vil køre native 4K/30 FPS på den. 30 FPS er fint nok for mange herinde, men det ved jeg godt er dødssynd for nogle. De spil som ikke kan klare 4K, har vi set eksempler på rigtig opskalering ved brug af f.eks. checkerboard rendering.

Jeg syntes personligt det vil være spild af penge at købe et 1080p TV i dag, man kan få 4K tv af god kvalitet til ikke mange penge over hvad et godt 1080p tv koster.



Ja skal man alligevel ud og have nyt, er 4K vejen frem.

Eneste jeg ikke helt har forstået med den nye Pro er at man ikke har tilføjet mere Ram, man opgradere alt andet men ikke Ram, det er lidt en skam efter min mening.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 16:49

Der er hurtigere RAM i, samt spil kan tilgå en ½GB mere end non-pro udgaverne, men jeg er enig, det kunne have pyntet med noget mere ram, men igen maskinen koster kun 400$.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Vreki » tirs 04 okt 2016 17:31

dMITIj skrev:Eneste jeg ikke helt har forstået med den nye Pro er at man ikke har tilføjet mere Ram, man opgradere alt andet men ikke Ram, det er lidt en skam efter min mening.


Jeg kunne forestille mig at mere ram fortrinsvis vil gavne de steder hvor Sony ikke vil tillade forskel.
Som f.eks. større baner, flere fjender osv.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Blauwy » tirs 04 okt 2016 19:19

Erroneus skrev:Så fik vi lige dagens "PCMASTERRACE" indlæg :D



Bortset fra at jeg ikke har postet herinde i en uendelighed, mens du stadig har noget at sige til hvert enkelt indlæg der nævner PC eller PS' outdatede hardware. Sådan er vi så forskellige. Der var intet PCMR over mit indlæg da jeg blot skrev min holdning og statede facts mht pris og performance med PC kort. Det var blot for at vise en sammenligning.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man ville vælge 30fps "4K" på laveste af laveste settings, fremfor 60fps 1080 i medium-high settings.
Hvor fedt er det at spille i så høj opløsning når textures, shadows og andet er sat på det laveste og giver et kedeligt billede?

Jeg, ligesom mange andre, har svært ved at se PS køre AAA spil i 4K uden det ligner hø. Men alle kan tage fejl, så vi må se faktiske beviser når den kommer ud til mængden og 4K spil bliver normen. Jeg forholder mig stadig skeptisk.

Og jeg må erklære mig enig i at beslutningen bag 8GB, når de alligevel har så "godt" hardware, er meget underligt.
16 ville give dem langt mere overhead og bedre performance. Nuvel, ikke mange konsolspil bruger 8+GB, men nu de alligevel er i ude i ny hardware så hvorfor ikke tage det med.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf ikkNico » tirs 04 okt 2016 19:32

Blauwy skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man ville vælge 30fps "4K" på laveste af laveste settings, fremfor 60fps 1080 i medium-high settings.

Enig. Hvis man virkelig vil have eye-candy på konsol (hvor det ikke hører hjemme i min optik), hvorfor så stille sig tilfreds med laveste kvalitet i højeste opløsning? Jeg valgte i hvert fald ikke konsolvejen for at få pæn grafik
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf dMITIj » tirs 04 okt 2016 19:50

Erroneus skrev:Der er hurtigere RAM i, samt spil kan tilgå en ½GB mere end non-pro udgaverne, men jeg er enig, det kunne have pyntet med noget mere ram, men igen maskinen koster kun 400$.


Hastigheden på ram har som sådan ikke nogle betydning, bevares, 566mhz er nok ikke vejen frem :lol: i dag er Ram- hastighederene alligevel så høje hvis man gør brug af ddr4.

når man skal op i 4K opløsning har videoram en del at sige og hvis man laver det smart så kan videokortet og de kun 8gb ram gøres brugelig af videokortet, ikke alle 8gb men en del af dem, havde man nu 12-16 gb ram at tage af og man kunne tilføre videokortet feks. yderlig 4Gb ud af de 12-16gb kunne det straks se meget bedre ud for 4K løsningen.

Men ja alt i alt så er det begrænset hvad man kan forlange at få for ca. 400$/3300dkr, men på den anden side kunne PS måske vinde en større anden-del da de vil stå noget bedre vs hvad MS smider på gaden.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Erroneus » tirs 04 okt 2016 21:19

Blauwy skrev:Bortset fra at jeg ikke har postet herinde i en uendelighed, mens du stadig har noget at sige til hvert enkelt indlæg der nævner PC eller PS' outdatede hardware. Sådan er vi så forskellige. Der var intet PCMR over mit indlæg da jeg blot skrev min holdning og statede facts mht pris og performance med PC kort. Det var blot for at vise en sammenligning.

Men præcis det faktum at du først deltager, når du har muligheden for at trashe PS4 Pro og du skriver sætninger som " Der er vidst ingen der har lavet benchmarks med 30fps, fordi det er uspilleligt" skriger PCMR. Men sådan er vi så forskellige i opfattelsen af det.

dMITIj skrev:Hastigheden på ram har som sådan ikke nogle betydning, bevares, 566mhz er nok ikke vejen frem :lol: i dag er Ram- hastighederene alligevel så høje hvis man gør brug af ddr4.

Det er korrekt, når vi snakker system-RAM til en PC, så har det ikke den stor betydning. Men når man snakker RAM til en GPU, så har det skam en betydning.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Blauwy » tirs 04 okt 2016 22:09

Erroneus skrev:Men præcis det faktum at du først deltager, når du har muligheden for at trashe PS4 Pro og du skriver sætninger som " Der er vidst ingen der har lavet benchmarks med 30fps, fordi det er uspilleligt" skriger PCMR. Men sådan er vi så forskellige i opfattelsen af det.



Det var blot mere for at vise at resten af verdenen er rykket videre fra 30fps og det burde konsoller også. Jeg regner ikke med 30fps som spilbart i 2016, når 60 har været standard de sidste 12 år. Sådan ca. At konsoller ikke engang har kunne trække 30fps stabilt i nogle spil, gør det endnu mere grinagtigt at de skal jagte 4K opløsning. Ja nogle spil har de opnået det, der vil jeg tippe min hat, men det er sgu ikke så imponerende når spillet kræver 10% af en GPU fra 2007 og ligner bæ selv med 4K opløsning.

Havde jeg søgt efter muligheden for at "trashe" ps4 ved hver given lejlighed havde jeg sgu nok været en del mere aktiv herinde og på XBL eftersom hvor meget fanboyism der flyder rundt her og der. Men gør jeg det? Nææh, hvorfor skule jeg? Jeg har andet at bruge min tid på. Jeg går nok i hi igen efter den her samtale slutter, det er bare en sjov debat der skal ses til ende :)

Og det var faktisk rent tilfældigt at jeg var herinde og besluttede at give mit besyv med. At det så var dig, igen, der skulle forsvare PS4 var bare ærgerligt at det var det der fik mig til at bryde min stilhed.
Du ved ligeså godt som os andre faste brugere herinde, at PSlife er stendødt pt. Hvad har der været at deltage i når det er de samme 3 mennesker der skriver herinde. Det bliver sgu kedeligt. Det er sgu lidt "sjovere" at være lodret uenig med en, fremfor at skrive hvilken bog man har læst, hvilken film man har set, når folk nok er pisse ligeglade. :P
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Vreki » tirs 04 okt 2016 22:48

Blauwy skrev:Du ved ligeså godt som os andre faste brugere herinde, at PSlife er stendødt pt. Hvad har der været at deltage i når det er de samme 3 mennesker der skriver herinde. Det bliver sgu kedeligt. Det er sgu lidt "sjovere" at være lodret uenig med en, fremfor at skrive hvilken bog man har læst, hvilken film man har set, når folk nok er pisse ligeglade. :P


Så du kom bare for at provokere og vifte med din 60 FPS fallos-erstatning?
Det lyder som en fin måde at få folk til at respektere ens synspunkt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 pro på et 4k-tv

Indlægaf Blauwy » tirs 04 okt 2016 22:52

Vreki skrev:
Blauwy skrev:Du ved ligeså godt som os andre faste brugere herinde, at PSlife er stendødt pt. Hvad har der været at deltage i når det er de samme 3 mennesker der skriver herinde. Det bliver sgu kedeligt. Det er sgu lidt "sjovere" at være lodret uenig med en, fremfor at skrive hvilken bog man har læst, hvilken film man har set, når folk nok er pisse ligeglade. :P


Så du kom bare for at provokere og vifte med din 60 FPS fallos-erstatning?
Det lyder som en fin måde at få folk til at respektere ens synspunkt.


Jeg har ramt en nerve, hvis du syntes det var at provokere :)
Jeg skrev min mening, intet andet. Formuleringen kunne være bedre, helt sikkert.

Og jeg er lidt ligeglad om folk på et dødt forum respekterer mig eller ej. Det er internettet det her, det er intet andet end sjov og ballade og tidsfordriv.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster