Forum

PSVR Anmeldelser

Generelt snak om Playstation og services.

PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » ons 05 okt 2016 15:45

Så er de første Reviews for PSVR blevet frigivet.
Jeg syntes det ser positivt ud, der ser ud til at være bred enighed om at den gør hvad den skal.

Er der andre end mig der har bestilt et sæt?
Og hvad ser i frem til at spille?

Her er et tekst review der går godt i dybden med det tekniske, og så et par video reviews.

http://www.roadtovr.com/playstation-vr- ... s-arrived/





Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Rytteren » ons 05 okt 2016 16:25

Lyder jo godt. Har ingen forudbestilling (Den var sgu hurtigt udsolgt).
Gør mig dog ikke noget.. Spiludvalget er ikke helt oppe og ringe. Så venter gerne, og håber på et tilbud senere
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf pjulledk » ons 05 okt 2016 16:55

Er helt sikker på at jeg aldrig vil købe den.

Playstation VR ender som Move, der kommer aldrig nogle ordentlige spil til det og dem der gør er små dårlige spil som viser hvad Vr kan
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » ons 05 okt 2016 16:59

Har også en bestilling klar, da jeg syntes VR ser super interessant ud og det her er en oki billig tilgang til det, da jeg ikke regner med at købe en kraftig PC før et godt stykke tid ind i 2017.

Jim Sterling har også taget et kig på det og er oki positiv over for det, hvilket er godt klaret, fordi det er Jim Sterling :D



Ang. spil, så har jeg brug opdateringen til Driveclub VR, fordi mange siger at bilspil virkelig virker godt i VR.
Jeg regner med at skulle have PlayStation VR Worlds, Batman Arkham: VR og Farpoint.
Rigs, Battlezone, Until Dawn: Rush of Blood, Robison: The Journey, Wayward Sky ser spændende ud, men venter nok og se lidt anmeldelser af og så behøves man ikke have 8 spil samtidigt :P

pjulledk: Jeg kan godt forstå du er skeptisk, men modsat Move, så er det her ikke bare en anden måde at spille ens spil på og endda en måde der ikke virker særligt godt. VR giver en hel anden indlevelse, men det er netop VR's problem, man skal have prøvet det, for rigtigt have en chance for at bedømme om det er noget som vil fange en.

Antallet af spil er naturligvis et kritik punkt, men PlayStation VR har solgt super godt i forudbestillinger, der er god support fra Sony og tredieparts udviklere, hvilket er naturligt når den har solgt så godt. Jeg er optimist, men det var jeg også over for PS Vita :mrgreen:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Allanb » ons 05 okt 2016 17:14

Jeg skal ikke have psvr, da jeg ikke har set et eneste spændende spil. Jeg ser det også lidt som en fuser ligesom move. Og dette bliver et niche produkt, som udviklerne hurtigt forlader igen..Så jeg spår at det dør ligesom move, 3D og ps Vita..

Og læste lige noget langt ude, den understøtter ikke engang HDR! Så skal man spille HDR klar spil på sin ps4 eller se noget i HDR, så skal man tage HDMI kablet ud af PSVR og direkte i tv'et i stedet for.. Se det er bare så dumt Sony.. #-o
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » ons 05 okt 2016 17:29

Allanb skrev:Og læste lige noget langt ude, den understøtter ikke engang HDR! Så skal man spille HDR klar spil på sin ps4 eller se noget i HDR, så skal man tage HDMI kablet ud af PSVR og direkte i tv'et i stedet for.. Se det er bare så dumt Sony.. #-o

Det kan vi godt blive enig om. Det er en kæmpe misser af Sony, at deres splitterbox ikke understøtter HDR >_> Mit bud er at der kommer en ny udgave næste år, som forhåbentligt bliver meget billig, men måske kan de redde det med en opdatering, de har trods alt tilføjet HDR support til PS4 via en opdatering.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » ons 05 okt 2016 17:51

Jeg er godt klar over det her er en risikabel investering. Måske dør det af sig selv, måske er det bare en dille for mig og jeg får kun brugt det i nogle få måneder.

Men uanset hvad så er det VR, noget jeg har drømt om i spil i flere årtier. Jeg er simpelthen nødt til at være med :D
Også med den lille bagtanke at hver enkelt solgt PSVR er med til at gøre VR mere sandsynligt som et blivende produkt.

De spil der umiddelbart trækker er:
Starwars Battlefront VR experience
Driveclub VR
Robinson The Journey.

Men mange af spillene findes i demoversioner, så jeg regner med at den første tid går med at prøve udvalget igennem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Slimjay DK » ons 05 okt 2016 20:16

Jeg synes det ser spændende ud, og køber det nok på et tidspunkt.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Fiisker » ons 05 okt 2016 20:47

Spændende ser det ud, men jeg vil nok satse på 4k tv og hdr istedet. Det er ellers ok pris hvis man handler i UK. (CA 3600kr for vr + move controllers)
Fiisker
Niveau 2
 
Indlæg: 118
By: Solrød


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » ons 05 okt 2016 21:00

Fiisker skrev:Spændende ser det ud, men jeg vil nok satse på 4k tv og hdr istedet. Det er ellers ok pris hvis man handler i UK. (CA 3600kr for vr + move controllers)


Jeps, mit grund-sæt fra Amazon uk koster £370 inklusive fragt, det er ca 3125 kr.

Tak, Brexit :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Jesper L » tors 06 okt 2016 17:22

Forventningens glæde er stor her i huset, Min søn starter hver dag med "nu er der X antal dage til vi skal have VR"
Jeg er nok ikke meget bedre:-) Flyver droneræs et par gange om ugen, håber psvr er lige så vanedannende.
Har nu set en del anmeldelser på youtube, og det ser ud til det matcher forrentningerne.
Jesper L
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: Hjørring


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Allanb » fre 07 okt 2016 06:00

Så er der mere af det dårlige med Sonys PSVR. Der er flere anmeldere der udtrykker deres lidt negative mening om at bruge det til at spille alm spil og se film på. De mener at opløsningen ikke er god nok til det... Push square er en af dem..
http://www.pushsquare.com/news/2016/10/ ... station_vr
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf sebQbe » fre 07 okt 2016 07:14

Er der én, som kan forklare mig, hvorfor folk bliver ved med at sige, at opløsningen ikke er god nok? Det er jo en 1080p skærm, som sidder i den. Når man spiller VR spil, så ja, så gengives jo to næsten identiske billeder, som gør, at opløsningen "halveres", men i cinematic mode er det jo 2D og derfor et fuldt 1080p billede. Ikke? Altså såfremt man vælger "Large", hvor jeg formoder at hele skærmen bliver brugt (Push Square nævner dog, at billedet er så overvældende stort, at han finder det ukomfortabelt. Men det er vel en smagssag). Selvfølgelig ser det dårligere ud i "Medium" og specielt "Small", hvor det viste billede er sammenpresset og ikke udfylder selve skærmen. Desuden, kan man ikke juster på selve skærmens afstand til øjnene? Er det mig, der har misforstået et eller andet med de her ting?

Og nu jeg er i gang, er der nogen der ved om det egentlig mulig at bruge PSVR uden et kamera, så længe man blot bruger det i cinematic mode? Har set folk nævne, at kameraet bruges under opsætningen, men kan det mon skippes?

Derudover, nogen der ved hvad der sker, hvis man sætter HDMI stikket i en PC i stedet for PS4? Bliver PSVR mon så bare en ekstra PC skærm, eller kan PUen slet ikke finde ud af det? Måske skal man bare springe PUen helt over og koble headsettet direkte i PCen (altså såfremt VR ikke er målet)? Kan ikke finde nogen som har eksperimenteret med det.

Ideen om at spille mine almindelige PS4 (og potentielt PC) spil på, hvad der føles som en 226" OLED skærm (og 120 Hz som en PC vil kunne udnytte) er jo på papiret super spændende. Men om det overhovedet fungere ordentligt i praksis er mig en gåde... Har kraftigt overvejet at bestille et headset selv bare for at finde ud af de her ting :D
sebQbe
Niveau 2
 
Indlæg: 172


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » fre 07 okt 2016 08:41

Jeg har selvfølgeligt ikke haft fingrene i PSVR endnu, så det her bliver baseret på mine erfaringer med Google Cardboard og en 1280 x 720 skærm.

sebQbe skrev:Er der én, som kan forklare mig, hvorfor folk bliver ved med at sige, at opløsningen ikke er god nok? Det er jo en 1080p skærm, som sidder i den. Når man spiller VR spil, så ja, så gengives jo to næsten identiske billeder, som gør, at opløsningen "halveres", men i cinematic mode er det jo 2D og derfor et fuldt 1080p billede. Ikke? Altså såfremt man vælger "Large", hvor jeg formoder at hele skærmen bliver brugt (Push Square nævner dog, at billedet er så overvældende stort, at han finder det ukomfortabelt. Men det er vel en smagssag). Selvfølgelig ser det dårligere ud i "Medium" og specielt "Small", hvor det viste billede er sammenpresset og ikke udfylder selve skærmen. Desuden, kan man ikke juster på selve skærmens afstand til øjnene? Er det mig, der har misforstået et eller andet med de her ting?

Problemet med opløsningen er at den bliver relativ lav når du får en skærm helt op foran ansigtet. Det er som at se filmen gennem et net. Med et interaktivt spil i klare farver tænker du ikke så meget over det, men en film hvor man sidder og nyder det visuelle er det meget mere tydeligt. Dog skal siges at det der irriterede mig langt mest var luftboblerne i min screen protektor, de bliver enormt synlige på den afstand.

Skærmen bliver heller ikke udnyttet helt. VR spillene er designet til at give dig en stor FOV hvor du så kan dreje hovedet og fokusere på det der er interessant.
Men hvis du zoomer så kraftigt ind på en almindelig film så kommer du til at miste en del, det vil være i stil med de gamle pan og scan konverteringe af biograffilm. Derfor bliver "lærredet" trukket lidt tilbage så det minder mere om en biograf.

Jeg er heller ikke sikker på at der ikke stadigvæk bliver lavet to billeder selv om de er identiske. Ellers kommer det til at virke som om du ser på skærmen gennem en kikkert.

sebQbe skrev:Og nu jeg er i gang, er der nogen der ved om det egentlig mulig at bruge PSVR uden et kamera, så længe man blot bruger det i cinematic mode? Har set folk nævne, at kameraet bruges under opsætningen, men kan det mon skippes?

Pas til den her, det ved jeg ikke. Men hvis man ikke er efter VR, så findes der dedikerede Head Mounted Displays til bare at se film.

sebQbe skrev:Derudover, nogen der ved hvad der sker, hvis man sætter HDMI stikket i en PC i stedet for PS4? Bliver PSVR mon så bare en ekstra PC skærm, eller kan PUen slet ikke finde ud af det? Måske skal man bare springe PUen helt over og koble headsettet direkte i PCen (altså såfremt VR ikke er målet)? Kan ikke finde nogen som har eksperimenteret med det.

Som jeg har forstået det, så forventer PSVR at modtage et forvrænget billede i stil med det man ser i et fiskeøjeobjektiv. Linserne gør så at det virker "normalt" i headsettet. For at kunne vise billede på TVet samtidigt laver Break out boxen en software konvertering til normalt format, men man kan se at yderområderne er mindre skarpe end centrum af billedet.

Så det giver ingen mening at sende et "normalt" billede til PSVR, det vil blive forvrænget.

sebQbe skrev:Ideen om at spille mine almindelige PS4 (og potentielt PC) spil på, hvad der føles som en 226" OLED skærm (og 120 Hz som en PC vil kunne udnytte) er jo på papiret super spændende. Men om det overhovedet fungere ordentligt i praksis er mig en gåde... Har kraftigt overvejet at bestille et headset selv bare for at finde ud af de her ting :D


Hvis du har en telefon der understøtter det så vil jeg anbefale dig at teste konceptet først med Google Cardboard. Det kan gøres for mellem 50 og 300 kr alt efter hvilken kvalitet headset man vil have, og det giver et grundlæggende indtryk af mange af fordelen og ulemperne.

Jeg syntes det er langt mere behageligt at se film på et TV end med et headset.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » fre 07 okt 2016 18:24

Vreki skrev:Jeg er heller ikke sikker på at der ikke stadigvæk bliver lavet to billeder selv om de er identiske. Ellers kommer det til at virke som om du ser på skærmen gennem en kikkert..

Korrekt. Der bliver stadigvæk lavet 2 billeder til cinematic mode, det er nødvendigt for at få VR effekten og dermed effekten af man sidder i en biograf. Så det er et 1080p billede som bliver splejset i 2.

Cinematic mode er virkelig spændende, men PS VR er måske ikke lige der man får den bedste oplevelse til præcis den type, faktisk er der ikke nogle på markedet, måske ud over noget Kina ukendt halløj som har 4K panel, der kan levere noget optimalt til dette.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster