Forum

PSVR Anmeldelser

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf hylle » lør 08 okt 2016 11:39

Har prøvet Vive hos en ven, og PSVR til ComicCon for nogle uger siden, dog en ret kort oplevelse med med London Heist demoen.
Og synes helt klart den levede op til forventningerne, kvalitets mæssigt er der nogle punkter hvor den slår de dyrere headsets, men omvendt er der også nogle punkter hvor den taber til dem, men PSVR er det mest behagelige headset at have på det er der ingen tvivl om.

Selvom roomscale er fedt, så tror jeg det er den del af VR som kommer til at gå ud som en dille, for mange har ikke plads til at dedikere til det, og der er ikke mange spil der rigtigt udnytter det på en måde som ikke kunne have været gjort uden, man skal stadig teleportere sig rundt i de fleste roomscale spil.

--
Har pre-ordered i marts, så forhåbentlig får jeg den på torsdag :)
Thumper og BattleZone er de spil jeg ser mest frem til lige nu.
hylle
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: København



Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » tors 13 okt 2016 22:40



Jeg læste det godt på reddit.
Pudsigt, det må jo betyde at det er boksen der konvertere billedet så det ser normalt ud gennem linserne.
Men hvorfor er passthrough signalet så også forvrænget? Man skulle tro at det bare var at tage det rene signal, men man kan se at der er sløret i kanten som om det er også er blevet konverteret.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf sebQbe » tors 13 okt 2016 23:51

Vreki skrev:


Jeg læste det godt på reddit.
Pudsigt, det må jo betyde at det er boksen der konvertere billedet så det ser normalt ud gennem linserne.
Men hvorfor er passthrough signalet så også forvrænget? Man skulle tro at det bare var at tage det rene signal, men man kan se at der er sløret i kanten som om det er også er blevet konverteret.


Synes nu ikke jeg ser at det er sløret i kanten. Jo i linsen måske, men ikke selve skærmbilledet (ses bedst i Splatoon videon hvor kameraet tjekker alle hjørner). Jeg tror kun konverteringen opstår når headsettet skal vise et "VR" billede.

Har også set en dude på reddit som siger at opløsningen er helt fint når man bruger LARGE i cinematic mode.

Tror simpelthen jeg er nødt til at bestille mit eget for at få afgørende vished om hvorvidt det kan være en alternativ løsning i stedet for at købe nyt tv. Hvor tosset det så end virker, når jeg ikke har tænkt mig at købe hverken kameraet eller move controllere. I værste fald må jeg jo bare smide det til salg her på siden [-o<
sebQbe
Niveau 2
 
Indlæg: 172


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » fre 14 okt 2016 00:14

Vreki skrev:


Jeg læste det godt på reddit.
Pudsigt, det må jo betyde at det er boksen der konvertere billedet så det ser normalt ud gennem linserne.
Men hvorfor er passthrough signalet så også forvrænget? Man skulle tro at det bare var at tage det rene signal, men man kan se at der er sløret i kanten som om det er også er blevet konverteret.

Fordi det er et "fiskeøje" signal der sendes til PS VR fra PS4 maskinen. Den kan ikke også lave et almindeligt 2D signal, det vil æde for meget power. Derfor tager man VR signalet og konverterer om til et almindeligt signal, men det betyder lidt grynet effekt på tv'et, ude i siderne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Vreki » fre 14 okt 2016 06:28

Erroneus skrev:
Vreki skrev:


Jeg læste det godt på reddit.
Pudsigt, det må jo betyde at det er boksen der konvertere billedet så det ser normalt ud gennem linserne.
Men hvorfor er passthrough signalet så også forvrænget? Man skulle tro at det bare var at tage det rene signal, men man kan se at der er sløret i kanten som om det er også er blevet konverteret.

Fordi det er et "fiskeøje" signal der sendes til PS VR fra PS4 maskinen. Den kan ikke også lave et almindeligt 2D signal, det vil æde for meget power. Derfor tager man VR signalet og konverterer om til et almindeligt signal, men det betyder lidt grynet effekt på tv'et, ude i siderne.


Men det er netop derfor det undre mig at den kan vise et signal fra andre HDMI kilder, for de er jo ikke fiskeøjet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PSVR Anmeldelser

Indlægaf Erroneus » fre 14 okt 2016 09:27

Den kan vel analysere hvad type signal det er.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster