Forum

Ps4 Pro FAQ

Generelt snak om Playstation og services.

Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Volpi » tors 27 okt 2016 09:33

Efter jeg nok alligvel hopper på ps4 Pro dukker lidt spørgsmål op.

Vil den kræve hdmi 2.0? Jeg har et 4K tv, men min receiver kan ikke håndtere hdmi 2.0 (endnu).
Har den en optisk udgang også?
Har den hardware, således at den via software eks faktisk kan læse uhd Blu Ray? (Så vil dennihvertfald kræve hdmi 2.0)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Volpi » tors 27 okt 2016 09:40

https://www.playstation.com/da-dk/explo ... ech-specs/

Der stående har optisk lyd, så hvis den skulle kræve hdmi 2.0 kan man da af omveje fortsat få surround uden hdmi splitter
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Unklemac » tors 27 okt 2016 10:44

Den har ikke UHD drev desværre (for nogle). Du kan enten bruge optisk direkte fra PS4 Pro eller optisk ud fra dit tv(hvis det har denne funktion).

Ask away :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Volpi » tors 27 okt 2016 13:47

Det ved jeg den desværre ikke har, jeg ville blot føde mit tv med billed signal og min receiver med optisk, ellers var jeg bundet til stereo via hdmi til tv'et:).
Men det var nemlig derfor jeg var i tvivl om hdmi versionen, men har googlet yderligere og kan se det faktisk er hdmi 2.0 der kræves. Så må jeg vente på der kommer et modul til min receiver, før jeg kan få DTS HD og true Dolby og jeg kan køre det hele igennem den
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Slimjay DK » tors 27 okt 2016 14:18

HDMI 2.0 er bagudkompatibelt og skal kun bruges hvis du ønsker 4K .. Hvis Forstærkeren ikke understøtter 4K passthrough kan du selvf. ikke få 4K igennem den og videre til dit TV .. Men hvis dit TV under støtter ARC (Audio Return Channel) , så kan du sætte PS4 Pro direkte i dit TV og dermed få lyden fra TV'et direkte i din Receiver via samme HDMI kabel som allerede er mellem TV og receiver.

Kort og godt, hvis TV'et understøtter ARC , så kan du køre PS4 pro uden om forstærkeren og opnå 4K, og samtidigt få lyden ud via din forstærker :)

Så tjek din manual eller kig på indgangene på TV'et, det er muligt der står hvilken HDMI input der er ARC på.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 27 okt 2016 14:24

Slimjay DK skrev:Kort og godt, hvis TV'et understøtter ARC , så kan du køre PS4 pro uden om forstærkeren og opnå 4K, og samtidigt få lyden ud via din forstærker :)

Men den lyd han får, er vel ikke bedre end den han kan få via TosLink - jeg mener at huske, at HDMI ARC kun understøtter Dolby Digital og DTS. Men måske er der sket noget nyt der...?
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Slimjay DK » tors 27 okt 2016 14:32

Det kan du godt have ret i... og ja, Toslink kan så vidt jeg ved kun håndtere Dolby Digital, DTS og PCM 2.0 .. DTS-HD, Dolby TrueHD, Dolby Master Audio er kun via HDMI.

Så begge dele bliver same same :^o
Senest rettet af Slimjay DK tors 27 okt 2016 14:55, rettet i alt 1 gang.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Slimjay DK » tors 27 okt 2016 14:40

Hvilken forstærker har du der kan opgraderes med moduler ? :shock:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Volpi » tors 27 okt 2016 15:12

Sender jeg lyd fra PS4 direkte i tv´et som så sender til receiver for jeg ikke surround. Jeg skal nok få lyd, men mit tv kan ikke passthrough´e 5.1.
HD lydformaterne kræver et hdmi stik ja.
Jeg har et 4k tv og vil derfor gøre som skrevet før, med ps4 pro direkte i tv for 4k billede og toslink til receiver for DTS og Dolby Digital.
Når min Nad T777, så snart kan få et hdmi 2.0 modul sender jeg naturligvis min ps4 pro til receiveren og får hermed 4k billede og HD lydformaterne også:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Ps4 Pro FAQ

Indlægaf Volpi » tors 27 okt 2016 15:20

EvilNinjaMoby skrev:
Slimjay DK skrev:Kort og godt, hvis TV'et understøtter ARC , så kan du køre PS4 pro uden om forstærkeren og opnå 4K, og samtidigt få lyden ud via din forstærker :)

Men den lyd han får, er vel ikke bedre end den han kan få via TosLink - jeg mener at huske, at HDMI ARC kun understøtter Dolby Digital og DTS. Men måske er der sket noget nyt der...?


Ved ikke om arc understøtter HD lyd, men uanset vil det blive et 5.1 signal der komprimeres til 2.0 der sendes til min receiver, som så igen kan lave lave det om til kunstig 5.1. Kunne mit tv bare passthrough'e 5.1 var der ingen problemer:)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron