Forum

Jeg er blevet hacket.

Generelt snak om Playstation og services.

Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Dummiz » fre 28 okt 2016 10:38

Så blev det min tur til at prøve det skidt. Ringer til support her kl. 11 når de åbner. Skal jeg sløre det kort der er tilknyttet til kontoen eller skal jeg vente og se om der sker nogle transaktioner på min konto?
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Vreki » fre 28 okt 2016 11:01

Prøv at tjekke om du selv kan spærre og ikke mindst genåbne kortet fra din mobilbank, som f.eks. her:
https://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/ ... -kort.aspx
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf dMITIj » fre 28 okt 2016 11:21

Hacket? de har "overtaget" din PS account? fordi de har fået fat i dit kodeord eller?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Slimjay DK » fre 28 okt 2016 11:24

Surt at du ikke får læst denne her før skaden er ude, da vi er flere der oplever det her i starten af ugen, og det kunne havde været undgået med Totrinsbekræftelse ..... viewtopic.php?f=7&t=24122&p=259245#p259245
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Kimosabe » fre 28 okt 2016 11:28

Hvad er det de får ud af det, når man kan få Sony til at resette og give kontoen tilbage ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Vreki » fre 28 okt 2016 11:37

Kimosabe skrev:Hvad er det de får ud af det, når man kan få Sony til at resette og give kontoen tilbage ?


Der er vist bl.a. et scam med FIFA points hvor de kan købe dem som DLC på din konto, og så på en eller anden måde videresælge dem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Dehli » søn 30 okt 2016 09:36

Jeg blev også bestjålet en konto engang.
Brug en halv time på at aktiverer 2 step verification på din Google, Apple, PSN osv.

Det gør det næsten umuligt at trænge ind.
PSThree!
Dehli
Niveau 2
 
Indlæg: 114


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Da Senzai » søn 30 okt 2016 11:41

Vreki skrev:
Kimosabe skrev:Hvad er det de får ud af det, når man kan få Sony til at resette og give kontoen tilbage ?


Der er vist bl.a. et scam med FIFA points hvor de kan købe dem som DLC på din konto, og så på en eller anden måde videresælge dem.


Det var præcist det der skete, da jeg blev "hacket" på Xbox 360.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Morten Skou » søn 30 okt 2016 11:57

Trist at det sker for så mange... husk at slå 2FA til. Og så lad være med at bruge samme kodeord flere forskellige steder.

Husk at skifte dit kodeord på PSlife/Xboxlife, hvis din PSN konto er blevet hacket og du har brugt det samme.

Jeg kan anbefale Lastpass.com - som kan være med til at lave unikke kodeord på alle websites + selv huske dem.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Kehaan » søn 30 okt 2016 13:05

Jeg kan anbefale at bruge https://1password.com/ samt 2FA alle de steder det er muligt.

- Kehaan
Billede
PS5 / PSVita / PS3 Super Slim
Kehaan
Niveau 5
 
Indlæg: 1087


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Rechain » søn 30 okt 2016 21:11

Meget godt at Sony har tilføjet 2FA til deres service, MEN da jeg prøvede at aktivere det da de kom med det..modtog jeg INGEN sms. Da jeg prøvede at aktivere det igen forleden, modtog jeg INGEN sms. For mig er det ubrugeligt når deres service ikke engang kan udsende SMS så man kan aktivere 2FA færdigt. Og hvis jeg så ingen modtog efter aktiveret, så er det ikke besværet værd! Udover det, så benytter jeg flere forskellige og lastpass :) skifter også min lastpass kode mindst 1 gang hver 3 måned. Først gjorde jeg det hver måned, men nu hver 3 som skulle være nok.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Erroneus » søn 30 okt 2016 21:58

Det har virket perfekt her, har fået SMS hver gang. Så evt. prøv igen på et senere tidspunkt, kunne være deres aktiverings-service som flipper.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Krede1972 » man 31 okt 2016 02:15

Rechain skrev:Meget godt at Sony har tilføjet 2FA til deres service, MEN da jeg prøvede at aktivere det da de kom med det..modtog jeg INGEN sms. Da jeg prøvede at aktivere det igen forleden, modtog jeg INGEN sms. For mig er det ubrugeligt når deres service ikke engang kan udsende SMS så man kan aktivere 2FA færdigt. Og hvis jeg så ingen modtog efter aktiveret, så er det ikke besværet værd! Udover det, så benytter jeg flere forskellige og lastpass :) skifter også min lastpass kode mindst 1 gang hver 3 måned. Først gjorde jeg det hver måned, men nu hver 3 som skulle være nok.

/Rechain


Det lyder som en fejl 40.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Rechain » man 31 okt 2016 08:01

Krede1972 skrev:
Rechain skrev:Meget godt at Sony har tilføjet 2FA til deres service, MEN da jeg prøvede at aktivere det da de kom med det..modtog jeg INGEN sms. Da jeg prøvede at aktivere det igen forleden, modtog jeg INGEN sms. For mig er det ubrugeligt når deres service ikke engang kan udsende SMS så man kan aktivere 2FA færdigt. Og hvis jeg så ingen modtog efter aktiveret, så er det ikke besværet værd! Udover det, så benytter jeg flere forskellige og lastpass :) skifter også min lastpass kode mindst 1 gang hver 3 måned. Først gjorde jeg det hver måned, men nu hver 3 som skulle være nok.

/Rechain

Det lyder som en fejl 40.

Fejl 40? Jeg sidder og venter på at færdiggøre aktivering af 2FA, jeg opgiver hver gang når jeg ikke modtager bekræftelseskode på SMS som skal skrives. Der vises ingen fejl, jeg venter forgæves hver gang. Lorte service.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 5
 
Indlæg: 962


Re: Jeg er blevet hacket.

Indlægaf Vreki » man 31 okt 2016 09:38

Rechain skrev:
Krede1972 skrev:
Rechain skrev:Meget godt at Sony har tilføjet 2FA til deres service, MEN da jeg prøvede at aktivere det da de kom med det..modtog jeg INGEN sms. Da jeg prøvede at aktivere det igen forleden, modtog jeg INGEN sms. For mig er det ubrugeligt når deres service ikke engang kan udsende SMS så man kan aktivere 2FA færdigt. Og hvis jeg så ingen modtog efter aktiveret, så er det ikke besværet værd! Udover det, så benytter jeg flere forskellige og lastpass :) skifter også min lastpass kode mindst 1 gang hver 3 måned. Først gjorde jeg det hver måned, men nu hver 3 som skulle være nok.

/Rechain

Det lyder som en fejl 40.

Fejl 40? Jeg sidder og venter på at færdiggøre aktivering af 2FA, jeg opgiver hver gang når jeg ikke modtager bekræftelseskode på SMS som skal skrives. Der vises ingen fejl, jeg venter forgæves hver gang. Lorte service.

/Rechain


Og du har markeret at det er et dansk nummer osv?
Den allerførste gang jeg aktiverede kom SMSen ikke frem, men så trykkede jeg bare send igen og så var den der med det samme.
Og ellers har den været der inden for ganske få sekunder.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron