Forum

Surround i høretelefoner

Generelt snak om Playstation og services.

Surround i høretelefoner

Indlægaf anarchoi » man 31 okt 2016 11:09

Hej

Har netop anskaffet mig et par Turtle Beach Stealth 500p hørebøffer. Er godt tilfreds med komforten og lydkvaliteten, lige bortset fra at jeg er temmelig skuffet over surround oplevelsen. Faktisk kan jeg overhoved ikke høre den. Det skulle være 7.1 surround. Har kun testet dem i BF1, hvor jeg har været inde og ændre indstillingerne til 'surround'.
Er det bare mig der er hørehandikappet, eller er surround i hovedtelefoner ikke noget at råbe hurra for?

Vh
David
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf MikeTheDane327 » man 31 okt 2016 11:43

Nu kender jeg ikke så meget til Turtlebeach mærket men jeg har selv et par Tritton 7.1 som jeg købte i sin tid da PS3 and X360 var hoved platformen og de virker selv på PS4 og XBONE og de har den mest utrolige Surround jeg har oplevet i et headset især i spil som Dying light og af nyere titler Titanfall 2... Kan tydelig høre når dialogen er centralt eller ryger over i højre/venstre side når jeg drejer rundt.
Jeg har dog aldrig behøvet at ændre noget i indstillinger... Men Surround I min mening er samtidig lidt af en gimmick lidt ligesom 3D
MikeTheDane327
Niveau 4
 
Indlæg: 393


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf anarchoi » man 31 okt 2016 11:47

Jeg kan sagtens høre om noget foregår centralt, eller i højre eller venstre side, men havde også en forhåbning om, at jeg ville ku høre forskel på om tingene foregik foran eller bagved mig?
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf Vreki » man 31 okt 2016 12:03

Det er svært, da du reelt kun har een højtaler ved hver øre.
Til PC har jeg haft et sæt med 3 højtalere omkring hvert øre, men helt perfekt bliver det aldrig.

PSVR understøtter binaural lyd hvor der tages hensyn til at ørenes udformning har betydning for retningsopfattelsen.
Det tror jeg er fremtiden, men indtil videre er det kun i VR på PS.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf Sethos » man 31 okt 2016 12:33

1) Surround sound høretelefoner er typisk noget juks.

2) At kunne høre ting bevæge sig omkring dig, i hvert øre, oppe, nede, få en vis form for dybde kan ligeså nemt laves i stereo og typisk med et bedre resultat, da du har én god højtaler i stedet for 3-4 små skraldehøjtalere -- Med mindre det bare er emuleret 7.1 selvfølgelig.
Senest rettet af Sethos man 31 okt 2016 12:38, rettet i alt 1 gang.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf enfen » man 31 okt 2016 12:35

MikeTheDane327 skrev:... Men Surround I min mening er samtidig lidt af en gimmick lidt ligesom 3D

En gimmick? Det er noget af det bedste i spil (og i film), og giver jo spillet en helt anden oplevelse. Og så er det jo uundværligt i multiplayerspil efter min mening.

Jeg har selv Astro A40, og de giver en god surround oplevelse. Har haft dem siden min 360/PS3. Men de virker også med min PS4. Overvejer at prøve Steelseries Siberia 840, da det største problem med Astro er, at de lukker en del lyd ind udefra.

Nogen, der har erfaring med Siberia 800 eller nyere?
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf enfen » man 31 okt 2016 12:46

Sethos skrev:2) At kunne høre ting bevæge sig omkring dig, i hvert øre, oppe, nede, få en vis form for dybde kan ligeså nemt laves i stereo og typisk med et bedre resultat, da du har én god højtaler i stedet for 3-4 små skraldehøjtalere -- Med mindre det bare er emuleret 7.1 selvfølgelig.

Jeg har ikke prøvet headset med flere drivere (højttalere) i. Men som skrevet, så har jeg været meget tilfreds med mine Astro A40 (udover støjen udefra), hvor lyden er dannet ud fra Dolby Headphone.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf Sethos » man 31 okt 2016 12:56

enfen skrev:
Sethos skrev:2) At kunne høre ting bevæge sig omkring dig, i hvert øre, oppe, nede, få en vis form for dybde kan ligeså nemt laves i stereo og typisk med et bedre resultat, da du har én god højtaler i stedet for 3-4 små skraldehøjtalere -- Med mindre det bare er emuleret 7.1 selvfølgelig.

Jeg har ikke prøvet headset med flere drivere (højttalere) i. Men som skrevet, så har jeg været meget tilfreds med mine Astro A40 (udover støjen udefra), hvor lyden er dannet ud fra Dolby Headphone.


Har selv et par A40'ere samt en Mixamp og syntes det er langt fra en behagelig lydoplevelse. Det lyder bare som en ren, god lyd der er kørt igennem en masse dårlige filters og passes, imens den skubber lydscenen væk fra dig. Du kan sagtens skabe et lydbillede i bevægelse via stereo, så du kan høre om der er nogen bagved dig, ved siden af dig, hvor der bliver skudt fra uden man behøver at maltraktere lyden fuldstændig. Syntes faktisk det større rum det emuleret surround skaber, gør det sværere at pinpointe fjender og lyde.

Men det er vel en smagssag :)
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Surround i høretelefoner

Indlægaf Volpi » man 31 okt 2016 16:27

Tja jeg kan som godt være enig i at det lidt gimmick i hovedtelefoner. I Daglig brug kører jeg surround. Med bøffer på vil jeg heller bruge mine gode hi-fi bøffer end et sæt animeret surround, jeg syntes jeg får en renere og dynamisk lyd på den måde. Jeg har dig også et sæt Sony ps, (aner ikke hvad de hedder), men det er de officielle ps bøffer. Syntes også de er udemærket alt i alt
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron