Forum

Rapportere spillere på PS4

Generelt snak om Playstation og services.

Rapportere spillere på PS4

Indlægaf Da Senzai » søn 06 nov 2016 02:13

Jeg har lige haft fornøjelsen af at blive scammet for en bil i Rocket League.

Det er selvfølgelig min egen skyld, at jeg sidder og sover og jeg burde vide bedre.

Når det er sagt, så synes jeg unægteligt, at det er plat at sidde og snyde folk med fuldt overlæg.

Er der en måde at rapportere andre spillere på ligesom, der f. eks er på Xbox 360?

100, at jeg ikke er den eneste han snydt eller vil forsøge at snyde.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Rapportere spillere på PS4

Indlægaf Erroneus » søn 06 nov 2016 02:41

Du kan via venne delen vælge personer du har haft kontakt med, og så burde du kunne finde personen der, ellers lave en manual søgning. Når du har personens PSN profil, kan du vælge options og rapportere personen. Om Sony gør noget ved det, er så en anden side af sagen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Rapportere spillere på PS4

Indlægaf Da Senzai » søn 06 nov 2016 12:00

Så fandt det! Havde ikke luret, at man skulle trykke på options-knappen.

Tænkte, at hvis jeg og de andre, der er blevet snydt alle anmeldte ham, så ville han måske få en løftet pegefinger.

Jeg er ret skuffet over, hvad der kommer frem, når man vil anmelde ham. Der står;

"Hvis en spiller i et spil er antødelig eller giver problemer, skal du gå tilbage til spillet og anmelde spillere med spillets anmeldelsesfunktion.( Visse spil har muligvis ikke en anmeldelsesfunktion).
Du kan også blokere spillere."

Herfra kan jeg så trykke "Bloker" eller "ok".

Sony kunne i det mindste godt lade som om de care´ eller at det har en effekt.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Rapportere spillere på PS4

Indlægaf Schmidty » søn 06 nov 2016 13:19

Da Senzai skrev:Så fandt det! Havde ikke luret, at man skulle trykke på options-knappen.

Tænkte, at hvis jeg og de andre, der er blevet snydt alle anmeldte ham, så ville han måske få en løftet pegefinger.

Jeg er ret skuffet over, hvad der kommer frem, når man vil anmelde ham. Der står;

"Hvis en spiller i et spil er antødelig eller giver problemer, skal du gå tilbage til spillet og anmelde spillere med spillets anmeldelsesfunktion.( Visse spil har muligvis ikke en anmeldelsesfunktion).
Du kan også blokere spillere."

Herfra kan jeg så trykke "Bloker" eller "ok".

Sony kunne i det mindste godt lade som om de care´ eller at det har en effekt.


Det er vel ikke Sonys skyld, at du er blevet snydt i Psyonix' Rocket League. Han har vel som sådan heller ikke gjort noget "ulovligt", da I blot har traded, og du så ikke har været opmærksom nok :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: Rapportere spillere på PS4

Indlægaf Da Senzai » lør 19 nov 2016 18:44

Jeg skrev allerede i første indlæg, at jeg burde have vidst bedre.

Han stod og viftede med en Bil og nogle værdiløse items, som han ville bytte for min bil. Han flashede så tryk "accept" knappen og så i sidste øjeblik fjerner han sin bil, så den ikke kommer med i handlen og jeg kun får skod-items. Da, jeg som sagt sidder og sover, så trykker jeg bare accepter, mens han flasher knappen og vupti, så har jeg ikke nogen bil.

Det, at man kan snyde folk, synes jeg ikke, gør det okay at snyde folk.

Jeg synes heller ikke, at det er okay, f. eks hvis en eller anden 7-8-årig knægt har et PokéMon kort der står i 200 kroner og jeg så bytter mig til det for 25 1-kroners kort - men sådan er folks moral jo forskellig.

Hvis en person under spillet kommer med "hate-speech" f. eks Racistiske eller Homofobiske kommentarer, så ville jeg heller ikke kunne rapportere ham, da det er den samme tekst, der kommer op, når man forsøger; Nemlig, at jeg skal bruge Psyonix in-game anmeldelses-funktion (hvis spillet har et).

At det ikke er ulovligt at opføre sig som en idiot og snyde folk i spil, synes jeg ikke gør det okay at gøre ^^;

Jeg havde måske lidt forventet, at Sony ville gøre mere ud af at give et indtryk af, at de gerne vil have, at PSN er sted, der er sjovt for alle være/spille på.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 16 gæster