Forum

Lukket

Generelt snak om Playstation og services.

Lukket

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 20:02

ok så løb tråden løbsk derfor må den godt lukkes...

sagde bare at jeg var træt af Sony og overvejer at skifte til Xbox i næste generation.
Senest rettet af pjulledk tirs 08 nov 2016 20:05, rettet i alt 2 gange.
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf tue69 » søn 06 nov 2016 20:21

Det afhænger selvfølgelig altid af, hvad den næste konsol er for en størrelse, det er det der er afgørende.

Tiden hvor udviklere og udgivere var der for spillerne er overstået. Det er hardcore kassetænkning det hele med aktionærerne for øje. Scorpio virker spændende, men omvendt set så er det blot endnu et bevis på at konsolcyklusserne bliver kortere, og det er jeg egentligt ikke så tosset med.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Farvel Sony

Indlægaf Vreki » søn 06 nov 2016 20:24

Forventer du større frihed fra et Microsoft produkt?
Det ville undre mig.

Men hvis Xbox er bedre så skifter man da bare, der venter ingen belønning i efterlivet fordi man har holdt sig til een konsol.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Farvel Sony

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 21:13

Vreki skrev:Forventer du større frihed fra et Microsoft produkt?
Det ville undre mig.

Men hvis Xbox er bedre så skifter man da bare, der venter ingen belønning i efterlivet fordi man har holdt sig til een konsol.


Nej det er helt rigtigt men føler nu at man foreåder sony lidt ved det:D
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf Dropdat » søn 06 nov 2016 21:14

Fedt så du har altså prøvet en Playstation 4 pro, og været så heldig at prøve den længe nok til at bedømme hvad den kan og ikke kan gøre for grafik og FPS og konsol gaming. Fortæl endelig mere!!!!

Sony skal tænke på deres brand først og fremmest. Derfor hele "balladen" med mods. F.eks. er det ikke særlig godt for deres brand at man på deres platform kan hente et Skyrim mod der gør man spiller som Master Chief. Derfor vil de, meget normalt i mine øjne, gerne have kontrol over det. Deres brand, deres konsol, deres regler. Kontrollen fra hardware udvikler har altid været stram når det kommer til konsoller.

Mods er ikke fremtiden på konsoller. Det er for snørklet og indviklet til at virke ordentlig på en konsol. Indtil videre er det også kun Bethesda der har prøvet det, og har ikke hørt noget officielt snak fra andre udviklere der vil prøve på nuværende tidspunkt. Har prøvet det på Fallout 4 til Xbox, og det var alt for simpelt opsat, ingen rigtig måde at finde ud af om alle de mods man havde installeret virker, og hvis ens spil crahser, så kan man fravælge et mod af gangen indtil det virker igen.

Alt for kompliceret for en konsol spiller. Jeg siger ikke at vi er dumme os der spiller på konsol. På ingen måde! Men det der er tiltrækkende på en konsol er simplicitet.

Eks: Jeg har en konsol på mit bord. Den opdatere helt automatisk software. Både styresystem og spil. Jeg køber et spil, sætter det i, måske henter den en lille opdatering, jeg trykker start, jeg spiller. Simple, og jeg skal ikke gøre noget aktiv for at spille mit spil, udover at trykke start. Og det er på grund af denne forventning af simplicitet at mods ikke vil komme til at virke på konsoller.

Mods virker på PC fordi det allerede er en kompliceret platform, hvor der er en vis forventning til brugeren er mere klar til komplikationer. Drivers der skal opgradere, forskellige platforme på samme platform (Steam, EA, Ubisoft, DRM free), styresystems versioner, hardware begrænsninger. Jeg har brugt en del mods til spil på PC, mest Skyrim og Minecraft. Men når jeg kommer i problemer her, er jeg allerede på den platform hvor jeg kan finde en løsning. Imens jeg stadig er i spillet kan jeg hurtig gå på nettet, se videoer, besøge forums, uden at ændre min platform.

Her kan vi så tænke lidt over hvorfor Playstation i første omgang sagde nej til mods. For hvis en bruger af deres konsol, bliver nød til at skifte platform, for at finde en løsning; eks. skifte over til PC, for at finde en løsning på en konsol mod fejl, så har de fejlet i konsollernes simplicitet. Plus de har sendt deres bruger over på en rivals platform.
Tænk hvis du på din android faldt over et problem, der gjorde du blev nød til at hoppe over på en iphone for at få løsningen. Sindsygt!

Mods kommer ikke til at fungere på konsol som de fungere på PC. Jeg synes det er flot at Bethesda har forsøgt sig, men hele ideen med mods, lige meget hvor fantastisk det kan fungere på en PC, strider mod det simple ved konsol gaming.

Fremtiden for konsol gaming, er det som er ved at ske nu. Vi udskifter hardwaren med få års mellemrum, lige som mange gør med mobiltelefoner nu, og investere i en software plan. Derfor ved jeg allerede nu, at når jeg vælger at købe en PS4 pro, så kan jeg tage alt det software med, som i dag virker på min PS4. Om så denne viderebringelse af sofware også vil fungere, når efterfølgeren til Pro kommer, kan kun tiden vise. Men jeg tror på det er fremtiden for konsoller. På denne måde kan Sony og Microsoft være tættere på PCens ydelse og stadig holde ved at være en simpel platform.

Men i stedet for at gøre det til en kamp, og derfor kun kan være loyal overfor en platform, så nyd da at være en del af gaming i stedet for. Og lad være med at tro, at Xbox er mere åben end Sony. De stopper også for bestemte mods. Det vil jo hellere ikke være smart for dem, hvis nogen vil udgive et Xbox mod, hvor du kan spille som Nathan Drake.

TL:DR: At beskytte sit brand er mega vigtig, og konsoller skal forblive simple.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Farvel Sony

Indlægaf Sethos » søn 06 nov 2016 21:19

Så i protest mod et lukket økosystem, vælger du et andet lukket økosystem?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Farvel Sony

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 21:27

Dropdat skrev:Fedt så du har altså prøvet en Playstation 4 pro, og været så heldig at prøve den længe nok til at bedømme hvad den kan og ikke kan gøre for grafik og FPS og konsol gaming. Fortæl endelig mere!!!!

Sony skal tænke på deres brand først og fremmest. Derfor hele "balladen" med mods. F.eks. er det ikke særlig godt for deres brand at man på deres platform kan hente et Skyrim mod der gør man spiller som Master Chief. Derfor vil de, meget normalt i mine øjne, gerne have kontrol over det. Deres brand, deres konsol, deres regler. Kontrollen fra hardware udvikler har altid været stram når det kommer til konsoller.

Mods er ikke fremtiden på konsoller. Det er for snørklet og indviklet til at virke ordentlig på en konsol. Indtil videre er det også kun Bethesda der har prøvet det, og har ikke hørt noget officielt snak fra andre udviklere der vil prøve på nuværende tidspunkt. Har prøvet det på Fallout 4 til Xbox, og det var alt for simpelt opsat, ingen rigtig måde at finde ud af om alle de mods man havde installeret virker, og hvis ens spil crahser, så kan man fravælge et mod af gangen indtil det virker igen.

Alt for kompliceret for en konsol spiller. Jeg siger ikke at vi er dumme os der spiller på konsol. På ingen måde! Men det der er tiltrækkende på en konsol er simplicitet.

Eks: Jeg har en konsol på mit bord. Den opdatere helt automatisk software. Både styresystem og spil. Jeg køber et spil, sætter det i, måske henter den en lille opdatering, jeg trykker start, jeg spiller. Simple, og jeg skal ikke gøre noget aktiv for at spille mit spil, udover at trykke start. Og det er på grund af denne forventning af simplicitet at mods ikke vil komme til at virke på konsoller.

Mods virker på PC fordi det allerede er en kompliceret platform, hvor der er en vis forventning til brugeren er mere klar til komplikationer. Drivers der skal opgradere, forskellige platforme på samme platform (Steam, EA, Ubisoft, DRM free), styresystems versioner, hardware begrænsninger. Jeg har brugt en del mods til spil på PC, mest Skyrim og Minecraft. Men når jeg kommer i problemer her, er jeg allerede på den platform hvor jeg kan finde en løsning. Imens jeg stadig er i spillet kan jeg hurtig gå på nettet, se videoer, besøge forums, uden at ændre min platform.

Her kan vi så tænke lidt over hvorfor Playstation i første omgang sagde nej til mods. For hvis en bruger af deres konsol, bliver nød til at skifte platform, for at finde en løsning; eks. skifte over til PC, for at finde en løsning på en konsol mod fejl, så har de fejlet i konsollernes simplicitet. Plus de har sendt deres bruger over på en rivals platform.
Tænk hvis du på din android faldt over et problem, der gjorde du blev nød til at hoppe over på en iphone for at få løsningen. Sindsygt!

Mods kommer ikke til at fungere på konsol som de fungere på PC. Jeg synes det er flot at Bethesda har forsøgt sig, men hele ideen med mods, lige meget hvor fantastisk det kan fungere på en PC, strider mod det simple ved konsol gaming.

Fremtiden for konsol gaming, er det som er ved at ske nu. Vi udskifter hardwaren med få års mellemrum, lige som mange gør med mobiltelefoner nu, og investere i en software plan. Derfor ved jeg allerede nu, at når jeg vælger at købe en PS4 pro, så kan jeg tage alt det software med, som i dag virker på min PS4. Om så denne viderebringelse af sofware også vil fungere, når efterfølgeren til Pro kommer, kan kun tiden vise. Men jeg tror på det er fremtiden for konsoller. På denne måde kan Sony og Microsoft være tættere på PCens ydelse og stadig holde ved at være en simpel platform.

Men i stedet for at gøre det til en kamp, og derfor kun kan være loyal overfor en platform, så nyd da at være en del af gaming i stedet for. Og lad være med at tro, at Xbox er mere åben end Sony. De stopper også for bestemte mods. Det vil jo hellere ikke være smart for dem, hvis nogen vil udgive et Xbox mod, hvor du kan spille som Nathan Drake.

TL:DR: At beskytte sit brand er mega vigtig, og konsoller skal forblive simple.



Nej men hvad jeg har læst om den er ikke imponerende.

Farming simulator har også mods på Playstation. tror nu stadig at mange spil fremover vil få mods
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 21:29

Sethos skrev:Så i protest mod et lukket økosystem, vælger du et andet lukket økosystem?



Ja det vil jeg. Har hørt meget der gør at jeg syntes Xbox er mere åben en Playstation udover mods.
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf Sethos » søn 06 nov 2016 21:32

pjulledk skrev:
Sethos skrev:Så i protest mod et lukket økosystem, vælger du et andet lukket økosystem?



Ja det vil jeg. Har hørt meget der gør at jeg syntes Xbox er mere åben en Playstation udover mods.


Nå, på hvilke måder?
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Farvel Sony

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 21:36

Sethos skrev:
pjulledk skrev:
Sethos skrev:Så i protest mod et lukket økosystem, vælger du et andet lukket økosystem?



Ja det vil jeg. Har hørt meget der gør at jeg syntes Xbox er mere åben en Playstation udover mods.


Nå, på hvilke måder?



Feks på early acces titler. På Playstation bliver de bare udgivet som fulde spil selvom at de stadig ikke er tæt på at være færdige. Ja jeg mener 7 Days To Die sikke noget lort.

Og så mange indie udviklere mener at Microsoft er bedre at arbejde med

Også med Ps plus og de spil man får hver måned hold op noget skidt, på xbox får de AAA spil næsten hver måned
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf Sethos » søn 06 nov 2016 21:52

pjulledk skrev:Feks på early acces titler. På Playstation bliver de bare udgivet som fulde spil selvom at de stadig ikke er tæt på at være færdige. Ja jeg mener 7 Days To Die sikke noget lort.

Og så mange indie udviklere mener at Microsoft er bedre at arbejde med

Også med Ps plus og de spil man får hver måned hold op noget skidt, på xbox får de AAA spil næsten hver måned


So to ting der intet har med åbenhed at gøre og et "det siger mange indie udviklere". Okay, det er slående eksempler.

Held og lykke på Xbox :)
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: Farvel Sony

Indlægaf pjulledk » søn 06 nov 2016 22:06

Sethos skrev:
pjulledk skrev:Feks på early acces titler. På Playstation bliver de bare udgivet som fulde spil selvom at de stadig ikke er tæt på at være færdige. Ja jeg mener 7 Days To Die sikke noget lort.

Og så mange indie udviklere mener at Microsoft er bedre at arbejde med

Også med Ps plus og de spil man får hver måned hold op noget skidt, på xbox får de AAA spil næsten hver måned


So to ting der intet har med åbenhed at gøre og et "det siger mange indie udviklere". Okay, det er slående eksempler.

Held og lykke på Xbox :)


Mange tak men skifter først ved næste generation og ikke ved scorpio
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Farvel Sony

Indlægaf wMikkel » søn 06 nov 2016 22:52

pjulledk skrev:Mange tak men skifter først ved næste generation og ikke ved scorpio


Hvis du er så utilfreds, hvorfor så vente?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Farvel Sony

Indlægaf Oswaldo Carillo » søn 06 nov 2016 23:19

Billede
Oswaldo Carillo
Niveau 0
 
Indlæg: 24
By: København K


Re: Farvel Sony

Indlægaf S_Phoenix » man 07 nov 2016 00:29

Må sige personligt synes jeg det komisk :)

Har og kommer aldrig til at røre Iphone med en ildtang, netop grundet det er så lukket et system, og elsker friheden ved android.

Men omvendt om du vælger M$ eller Sony det er lidt som at stå at vælge mellem 2 kartofler ift deres system.
De sku lige lukkede begge 2 :D :D

Det kan som altid stort set kortes ned til eksklusive titler, og hvad venner/bekendte har. Jeg sværger stadig til Playstation da de er bedre i min optik men det på personlige preferæncer :) Systemmæssigt der er det lige ... lukket :)

Men held og lykke, tror du bliver kedeligt overrasket på kort tid hvis du har ide om at M$ er bedre.
S_Phoenix
Niveau 1
 
Indlæg: 87
By: Vestsjælland - Kalundborg.


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron