Forum

"Dele" spil købt på PSN med bror

Generelt snak om Playstation og services.

"Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » ons 09 nov 2016 15:23

Hejsa

Min bror har endelig fået en PS4 - wuhu.

Det er sådan, at vi gerne vil have muligheden for at dele de spil, vi køber online, så han fx med det samme kan nyde godt af de online-titler jeg har på min konto. Vi har naturligvis hver vores PSN-konto.

Hvordan gøres det nemmest? Jeg har læst mig til, at hans konto skal være primær på min PS4, og min skal være på hans. Er det det eneste? Kan der opstå problemer?

Jeg har dog et problem, når jeg prøver at deaktivere min egen PS4 som min primære. Gør jeg det via konsollen, står der noget med, at den er aktiveret et andet sted. (jeg ANER ikke hvor det skulle være, da jeg ikke har logget ind andre steder). Prøver jeg at gøre det via nettet, så står der "You have deactivated your devices recently and cannot use this feature at this time." - og det mener jeg nu ikke jeg har gjort inden for det seneste stykke tid, hvis nogensinde overhovedet! (her: https://account.sonyentertainmentnetwor ... tion=false )

Men hjælp søges, hvis nogen har erfaringer med dette!
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Unklemac » ons 09 nov 2016 16:01

Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men du skal nok kontakte Sony ang. "You have deactivated your devices recently and cannot use this feature at this time."

Måtte selv have fat i dem, da jeg skiftede en PS4 ud et par gange i træk.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » tors 10 nov 2016 20:43

Det er modtaget! Det prøver jeg. Tak.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Abildtrup » fre 11 nov 2016 10:49

Prøv at logge på https://account.sonyentertainmentnetwork.com/ og log på med dit PS login.
Under ACCOUNT - MEDIA AND DEVICES, kan du deaktivere alle maskiner du har, hvis du er i tvivl.
Derfra er det bare tilbage på PS4 og så burde du kunne aktivere igen.

Havde samme problemi går og fixede det med dette.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » fre 11 nov 2016 13:04

Det er der jeg har været - så får jeg blot en advarsel med "You have deactivated your devices recently and cannot use this feature at this time."

Og jeg kan slet ikke huske at jeg har aktiveret nogen nemlig.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Abildtrup » fre 11 nov 2016 14:07

Ja så skal du nok ringe en tur til dem, eller tage enchat med dem.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » fre 11 nov 2016 14:21

Enten er jeg dybt debil, eller også virker det bare ikke for mig.

Jeg er ret sikker på, at jeg følger dine instrukser korrekt.

Jeg får dette billede op:
http://tinypic.com/view.php?pic=2iitk9&s=9#.WCW3hfkrLic

Hvis man bare trykker på devices, så får man besked om at gå ind på sin PS4 for at gøre det.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Abildtrup » fre 11 nov 2016 14:50

Tror på dig.
Du er inde det rigide sted. Så der er kun tilbage at kontakte Nordisk.
Jeg har så bare været heldig de gange jeg har prøvet. Men jeg skal gennem det igen her senere, da en kammerat har Nøjagtigt samme problem.
Senest rettet af Abildtrup fre 11 nov 2016 14:52, rettet i alt 1 gang.
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » fre 11 nov 2016 14:52

Ok - men tak for hjælpen! Det er heldigvis ikke noget der haster lige nu, men jeg må nok i gang med at kontakte dem.

PS
Er der ikke noget med at det nok er langt hurtigere et skrive direkte til EU-support i stedet for Nordisk Film?
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Abildtrup » fre 11 nov 2016 15:21

Jo


Sent from my iPhone using Tapatalk
-------------------------------------------------------

http:/c.mymovies.dk/abildtrup
Abildtrup
Niveau 6
 
Indlæg: 1372
By: Odense (helst London)


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » tirs 03 jan 2017 21:33

Update -

Jeg skrev til Sony Support i DK, og fik et svar her efter nytår. De siger, at min konto er deaktiveret fra alle enheder.

Jeg mangler bare at prøve om det virker.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Odyzeus » tors 05 jan 2017 18:49

Det er nu testet, og det virkede. Så hvis andre har samme problemer med at deres maskine/konto er låst sammen på en ubrugelig måde, så er det bare afsted med en mail.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Vreki » tors 05 jan 2017 23:57

Nu vi taler om denne dele metode, så er jeg blevet opmærksom på én ulempe:
Tilsyneladende kan man kun have automatiske cloudsaves på den PS4 man har som sin primære.

Så hvis man har en andens PS4 som sin primære, så kan man ikke længere få taget automatisk sikkerhedskopi af savegames.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf Slimjay DK » fre 06 jan 2017 00:14

Vreki skrev:Nu vi taler om denne dele metode, så er jeg blevet opmærksom på én ulempe:
Tilsyneladende kan man kun have automatiske cloudsaves på den PS4 man har som sin primære.

Så hvis man har en andens PS4 som sin primære, så kan man ikke længere få taget automatisk sikkerhedskopi af savegames.


Det er korrekt ... Ligesom aktivering af downloads fra nettet også kun går til den primære :mrgreen: samt remoteplay via PS Vita over nettet (virker fint lokalt) ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: "Dele" spil købt på PSN med bror

Indlægaf morfar » fre 06 jan 2017 01:12

Odyzeus skrev:Det er nu testet, og det virkede. Så hvis andre har samme problemer med at deres maskine/konto er låst sammen på en ubrugelig måde, så er det bare afsted med en mail.


Det virker ikke hvis man prøver at kontakte Sony i USA ang. Sin us account. De er ligeglade og siger man må vente 6 mdr til man selv kan deaktivere online.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron