Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » lør 19 nov 2016 18:13

anarchoi skrev:Er der nogen der kan fortælle lidt om Gamestops tilbud, hvor man kan bytte sin gamle PS4 ind, og få en PS4 pro? Hvad koster det, hvor længe gælder tilbuddet osv. Kan ikke finde noget på deres hjemmeside. Alternativt: findes der andre steder hvor man kan bytte sin gamle PS4 med en Pro version?

Og hvordan deaktiverer jeg mine kontoer (EU og US) på min nuværende PS4, inden jeg går ned og trader den ind?


Det sluttede i torsdags en uge efter release (medmindre de har forlænget det) ... umiddelbart er der ikke andre steder man kan bytte ind.

Vedr. deaktivering :

http://manuals.playstation.net/document ... ation.html
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf anarchoi » lør 19 nov 2016 18:51

Slimjay DK skrev:
Det sluttede i torsdags en uge efter release (medmindre de har forlænget det) ... umiddelbart er der ikke andre steder man kan bytte ind.

Vedr. deaktivering :

http://manuals.playstation.net/document ... ation.html


Tak for svar.

Sikke noget møg. Men måske de har forlænget. Jeg fandt i hvert fald denne her på deres hjemmeside:
https://www.gamestop.dk/upgrade-your-console
Kan ikke se nogen dato for tilbuddet.

Mht. deaktivering skal det så gøres 2 gange: en gang hvor man er logget ind på sin EU konto, og en gang på US?
Og skal man også nulstille sin PS4: http://manuals.playstation.net/document ... quish.html ??
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » lør 19 nov 2016 22:27

anarchoi skrev:Mht. deaktivering skal det så gøres 2 gange: en gang hvor man er logget ind på sin EU konto, og en gang på US?
Og skal man også nulstille sin PS4: http://manuals.playstation.net/document ... quish.html ??

Ja og ja.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » søn 20 nov 2016 00:51

anarchoi skrev:
Slimjay DK skrev:
Det sluttede i torsdags en uge efter release (medmindre de har forlænget det) ... umiddelbart er der ikke andre steder man kan bytte ind.

Vedr. deaktivering :

http://manuals.playstation.net/document ... ation.html


Tak for svar.

Sikke noget møg. Men måske de har forlænget. Jeg fandt i hvert fald denne her på deres hjemmeside:
https://www.gamestop.dk/upgrade-your-console
Kan ikke se nogen dato for tilbuddet.

Mht. deaktivering skal det så gøres 2 gange: en gang hvor man er logget ind på sin EU konto, og en gang på US?
Og skal man også nulstille sin PS4: http://manuals.playstation.net/document ... quish.html ??


Så det er vel bare at gå der ned og få det gjort :D Det var bare ikke det de fortalte mig da jeg bestilte min Pro .. Der sagde de til og med d. 17/11 eller så længe lager haves ...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf HrDanish » søn 20 nov 2016 00:54

anarchoi skrev:
Slimjay DK skrev:
Det sluttede i torsdags en uge efter release (medmindre de har forlænget det) ... umiddelbart er der ikke andre steder man kan bytte ind.

Vedr. deaktivering :

http://manuals.playstation.net/document ... ation.html


Tak for svar.

Sikke noget møg. Men måske de har forlænget. Jeg fandt i hvert fald denne her på deres hjemmeside:
https://www.gamestop.dk/upgrade-your-console
Kan ikke se nogen dato for tilbuddet.


Jeg havde faktisk ikke planlagt at skulle have pro endnu da jeg ikke har et 4k fjernsyn lige pt og mit nuværende ikke fejler noget, men jeg faldt over tilbuddet i torsdags da jeg ville læse lidt om Pro.

Det var som sådan et for godt tilbud at stå for i min bog da min maskinen er en 50 gb fra begyndelsen af PS4 tiden af, så den er efterhånden gammel og uden garenti.

Jeg nåede ned forbi min lokale i fredags, for at høre om tilbuddet var slut. I følge afdellingen i Holstebro, så gælder tilbuddet til de løber tør for Pro's så i deres tilfælde 9 gange mere. Jeg fik sat en til side til mandag så jeg lige kunne nå at få gjort min klar til trade-in.

Anyway lang historie kort, så lyder det til at det kommer an på hvor mange maskiner din lokale har fået solgt,
jeg fik også at vide at de forventede at de fleste maskiner hvis ikke alle seneste røg på fredag pga. black friday.

Så der er håb endnu, bare ned og snak med dem ;)


Nu skal jeg bare lige have byttet over og så er det ellers igang med at kigge mig om efter tilbud på PS VR, og så holde lidt øje med 4k skærme på fredag og ellers i januar ;) (Damn jer Gamestop for at få mig til at bruge penge! :p)
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » man 21 nov 2016 10:15

Egeberg skrev:Støjsvag og lav varmeudvikling:
Jeg synes sjældent min gamle PS4 "larmede", men jeg spiller også med headset for det meste. Men jeg oplever markant mindre støj og mindre varmeudvikling på den nye pro, og selv konen kommenterede på at man kunne se Netflix uden at skulle have soundbaren til at overdøve konsollen


Min opfattelse var den samme lige intil jeg smed Titanfall 2 på :) Der er flere steder i spillet hvor blæseren virkelig for lov at drøne igennem, heldigvis er det ikke konstant ....
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Volpi » man 21 nov 2016 22:33

Andre der oplever massiv nedgang i performance i bf1 efter skifte til Pro?
Jeg rammer intet lige pludselig og dør ca 3 gange pr kill. Det har jeg ALDRIG gjort tidligere. Nu er det bare runde efter runde
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » tirs 22 nov 2016 01:31

Volpi skrev:Andre der oplever massiv nedgang i performance i bf1 efter skifte til Pro?
Jeg rammer intet lige pludselig og dør ca 3 gange pr kill. Det har jeg ALDRIG gjort tidligere. Nu er det bare runde efter runde


Ja du er ikke alene... https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/31848/battlefield-1-on-ps4-pro-edit-1-04-patch-downgrade/p60

Har bare at få fingeren ud! (Dice)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf dMITIj » tirs 22 nov 2016 01:45

Jeg har meget meget svært ved at vende mig til BF1 pga. den underlige sensitivity, det som om der er acceleration på, var det også sådan på den alm. PS4?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf dMITIj » tirs 22 nov 2016 01:48

Slimjay DK skrev:
Egeberg skrev:Støjsvag og lav varmeudvikling:
Jeg synes sjældent min gamle PS4 "larmede", men jeg spiller også med headset for det meste. Men jeg oplever markant mindre støj og mindre varmeudvikling på den nye pro, og selv konen kommenterede på at man kunne se Netflix uden at skulle have soundbaren til at overdøve konsollen


Min opfattelse var den samme lige intil jeg smed Titanfall 2 på :) Der er flere steder i spillet hvor blæseren virkelig for lov at drøne igennem, heldigvis er det ikke konstant ....



det samme gælder når der games COD IW, synes jeg nu ikke var så slemt med den alm PS4 :? :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Volpi » tirs 22 nov 2016 08:48

dMITIj skrev:Jeg har meget meget svært ved at vende mig til BF1 pga. den underlige sensitivity, det som om der er acceleration på, var det også sådan på den alm. PS4?



Ja der er ny styring på bf1 i det hele taget. Det tog mig noget tid og ikke noget jeg blev helt fortroligt med. Men nu er det som om styringen ikke rigtig agere ens. Jeg syntes min umiddelbare samme bevægelse på joypad giver vidt forskellig bevægelse på skærmen. Faktisk ikke noget jeg reelt kan føle i bevægelsen, men kun noget jeg ligger mærkes til visuelt. Ellers syntes jeg tit man hurtigt fanger sådan noget.
Dernæst ved jeg ikke om det er 1.04 opdateringen eller fordi jeg spiller Pro, men jeg har flere gange nu oplevet at jeg vitterligt skal pumpe bly i modstanderen. Sidste gang jeg døde og trak stikket. Fulgte jeg en modstander med mit sigte, ramte ham 5 gange, men han nåede alligevel at rende ned bag en sandgrav, orientere sig og sende en kugle i panden på mig. Mine 5 skud gav ham ialt 61 i damage.
Og jeg kom til at ønske på at det faktisk nok er mest her jeg har fanget en ændring. Direkte dueller kan jeg ikke vinde længere. En følelse af at jeg slet ikke kan levere samme damage længere, eller ihvertfald ikke imod ham jeg står overfor. Det ryger på hylden nu ihvertfald. Jeg er i forvejen rimelig hysterisk, når sådan nogle spil går imod mig, men det her ender med at tage min Pro af dage
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Vreki » man 28 nov 2016 13:44

Nå, men da jeg gik i fælden kan jeg lige så godt komme med mine egne indtryk.
I første omgang har jeg valgt at beholde 1TB disken, det må være plads nok med lidt omtanke.

Overførslen af data fra anden PS4 er tæt på genial, den spørger endda om man vil deaktivere den game for alle konti og aktivere den nye. Jeg blev nødt til at prioritere lidt da jeg har en 2TB disk i den gamle, men det skadede nok ikke at lave lidt oprydning af 3 års PS+ spil :D Jeg kan alligevel downloade rimeligt hurtigt med mit fibernet.

Den er sluttet til et 48" Samsung 4K tv fra JU6400 serien. Det har en eller anden form for HDR support, men jeg kan nu ikke se nogen forskel når jeg sætter en testfilm i. På den anden side kunne jeg heller ikke se forskel på HDR eller ej på dem der var udstillet i Bilka. PS4 bekræfter at der er HDR support.

Men indtil videre kan jeg ikke se nogen forskel i spillene. Dem jeg har testet er Knack, Infamous First light, Racthcet & Clank og Helldivers som alle skulle have PS4 Pro support. Og jeg kan altså ikke se nogen forskel.

Bortset fra Infamous har jeg ikke lavet nogen decideret sammenligning med det gamle, men der er bare ikke noget der får mig til at tænke "Nøøøj, så flot var det ikke før". Og det er i Pro mode, Knack tilbyder f.eks. at man kan vælge mellem grafik og framerate. Hvis jeg bare så spillene uden at vide at det kørte på pro ville jeg ikke ane at der skulle være en forskel.

Jeg har endnu ikke haft tid til at koble PSVR på, efter hvad jeg hører vil man primært lægge mærke til at ting som tekst står meget skarpere. Det ville også være fint, det kan være noget sløret.

Det er ikke fordi jeg fortyder købet, den gamle har fået rollen som Blu-Ray afspiller i et andet rum indtil videre, og en ekstra PS4 giver os nogle "lokal" multiplayer muligheder som man l nogen grad mangler i denne generation.
Og det er som andre også har været inde på en fornyelse af garantien, i mit tilfælde 4 år ekstra da jeg har udvidet elektronik forsikring.

Man skal bare være klar over at det indtil videre er ganske små forskelle, det er bestemt ikke et generationsskifte.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » man 28 nov 2016 14:21

Du ser næppe meget forskel med HDR på dit JU6400 nej, fordi dit JU6400 ikke har ægte HDR support.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » man 28 nov 2016 14:28

Præcis. Der skal en lysstyrke til på minimum 1000 nits og et 10-bit panel, før end du får en god oplevelse med HDR. Jeg synes eksempelvis forskellen er stor i Ratchet & Clank. Farverne står væsentligt bedre, lyset i spillet er flottere, og effekterne (specielt i mørke omgivelser) ser fantastiske ud. Det samme gælder Infamous - lyseffekterne er langt bedre med HDR support. Dertil kommer native 4K support i enkelte spil. FIFA 17 står for eksempel knivskarpt i 4K og 60 fps. Jeg synes også, at forskellen er til at få øje på i spil som Uncharted 4 og Tomb Raider. I mine øjne er Pro'en alle pengene værd :)
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Vreki » man 28 nov 2016 14:42

Jeg regnede godt med at det til dels var fidus-HDR på Samsung. Det har jeg ikke ondt i røven over, det er et billigt 4k TV oprindeligt købt uden HDR. Der er dog en vis farveforskel i HDR mode, så jeg regner med at lade det være slået til.
Derfor har jeg også lige anskaffet mig et par HDMI forlængere sådan at jeg kan koble PSVR ind og ud uden at slide på stikkene i TV/PSVR.
Men HDR er jo også understøttet på den gamle PS4, så under alle omstændigheder er det ikke det der gør forskellen.
Opløsningen eller FPS er hvad der skal sælge Pro, og der mangler de lidt at komme ud af startboksene. Men det bliver spændende at se hvad vi får det næste stykke tid.

TVene i Bilka kører sikkert alle fra den samme datakilde som ikke har HDR, hvilket i bund og grund er tåbeligt da folk aldrig kommer til at se nogen grund til at betale ekstra for HDR.
Jeg skal da lige have det i baghovedet næste gang vi køber TV, men det virker som om det ville være klogt at vente mindst et års tid så børnesygdommene er væk og prisen er faldet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster