Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf susperia » lør 12 nov 2016 18:27

Erroneus skrev:Jeg skal lige prøve nogle flere spil, for at komme med en ordenlig bedømmelse, men ud fra det jeg har set, så står det bare super skarpt med 4K. Det er ikke et hop ala PS2 til PS3 grafik, de nuværende spil er jo stadigvæk rigtig pæne i 1080p, men det står bare skarpt.
Specielt tekst på f.eks skilte og bygninger ser godt ud, kanter står mere skarpe, væk er de hakker man ofte ser på mange kanter, hvor der ikke er brugt god anti aliasing. Det betyder også objekter længere, væk f.eks. blade på træer ser bedre ud og der er ikke den der "flimmer", man ofte ser på objekter som er lidt langt væk.

Jeg må håbe på et rigtig godt tilbud til black Friday, da det irritere lidt, at man ikke får fuld udnyttelse :)
susperia
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » søn 13 nov 2016 13:35

hanZen skrev:
johnnid87 skrev:Jeg får bare ingen meddelser om at HDR bliver aktiveret

Hvilket spil/indhold er der tale om?


BF1, Titanfall 2
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » søn 13 nov 2016 16:59

Der er ikke HDR i nogle af de spil, så det forklarer det meget godt :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg



Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » søn 13 nov 2016 21:12

Fordi et spil er optimeret til PS4 Pro, betyder ikke det har HDR support.

"These are just the ones that have confirmed that they support HDR, higher resolutions or, in the case of PSVR titles, utilise the greater graphical processing power to present a better experience."

Det er direkte forkert eller meget dårligt formuleret.

HDR findes også til den almindlige PS4. BF1 og Titanfall 2 har IKKE HDR support, det kommer på et senere tidspunkt, har EA udtalt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Volpi » man 14 nov 2016 00:18

Opdaterer de understøttede spil sig selv? (Bf1 og FIFA 17 for mit vedkommende)
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » man 14 nov 2016 00:58

Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » man 14 nov 2016 08:35

Vil den ikke gøre det alligevel?

Apropos BF1 - er der kommet en dato for "the major update" her i november?
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » man 14 nov 2016 10:24

Jo når du tænder maskinen, vil den søge automatisk efter nye opdateringer og begynde at downloade dem, hvis der er nogle.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » man 14 nov 2016 10:47

Erroneus skrev:Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".


Det gør sig ikke altid gældende, jeg synes det er lidt random om den updater eller ej .. Jeg fik f.eks. først en update på Infamous First Light, da jeg startede spillet op.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Cena » man 14 nov 2016 11:14

Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".


Det gør sig ikke altid gældende, jeg synes det er lidt random om den updater eller ej .. Jeg fik f.eks. først en update på Infamous First Light, da jeg startede spillet op.


Det er også lidt random her. For det meste henter den dog selv opdateringerne.

Lige et hurtigt spørgsmål. Hvis nu jeg køber en PS4 Pro, så skal jeg bare deaktivere kontierne fra min normale og min US profil på den gamle først. Logge på med begge profiler på den nye og så aktivere US som primær og den anden som sekundær og så ellers bare downloade spillene igen. Korrekt? :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » man 14 nov 2016 11:19

Næsten rigtigt :)

Det er vigtigt du får deaktiveret den gamle med alle dine profiler ja, så både din EU og din US konto. På den nye PS4 Pro vil du så aktivere din PS4 Pro som primær konsol både for din US bruger og din EU bruger.

En konsol kan godt være primær konsol for flere brugere. På den måde kan du spille dine US spil med din EU bruger, og naturligvis dine EU spil med din EU bruger, også selv om konsollen er offline.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf shapex » man 14 nov 2016 11:30

Jeg er en af dem der kører på en 1080 monitor (60hz).. Dermed skulle Battlefield 1 køre med 60fps. Jeg synes dog ikke jeg kan mærke nogen forskel fra PS4 til Pro'en. Er der nogen mulighed for at tjekke hvor mange fps spillet kører i. Det skal lige siges det er multiplayer jeg spiller. Ved ikk om patchen kun er kommet til singleplayer? På forhånd tak for input:-)
shapex
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: København


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Schmidty » man 14 nov 2016 11:31

Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".


Det gør sig ikke altid gældende, jeg synes det er lidt random om den updater eller ej .. Jeg fik f.eks. først en update på Infamous First Light, da jeg startede spillet op.


Kommer det ikke an på, hvornår man sidst har spillet det pågældende spil? Jeg synes i hvert fald, at de spil, man har spillet for nyligt, automatisk bliver opdateret, mens de spil man har spillet for noget tid siden først opdaterer, når man starter dem op :)
Billede
Schmidty
Niveau 5
 
Indlæg: 1059


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » man 14 nov 2016 12:03

Schmidty skrev:
Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".


Det gør sig ikke altid gældende, jeg synes det er lidt random om den updater eller ej .. Jeg fik f.eks. først en update på Infamous First Light, da jeg startede spillet op.


Kommer det ikke an på, hvornår man sidst har spillet det pågældende spil? Jeg synes i hvert fald, at de spil, man har spillet for nyligt, automatisk bliver opdateret, mens de spil man har spillet for noget tid siden først opdaterer, når man starter dem op :)



Det kan du meget vel have ret i .. :wink:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster