Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf dksiam » tors 10 nov 2016 12:44

Jeg tænker vi med denne tråd kan høre folks meninger om deres PS4 Pro, og hvilke fordele den giver mht. 4K og VR.

Jeg har ikke selv VR, men et 4K HDR tv, og må bare sige det ser lækkert ud, i spillene der er optimeret. Det hele står super klart, uden noget støj i billedet. Det er måske kun opskaleret meget af det - men alligevel et godt stykke skarpere end native 900p/1080P. Kan anbefale The Last of us, og Ratchet and clank, begge ser forrygende ud i 4K HDR.

Hvor mange har fået købt Pro og hvad synes i om den? og Hvis i ikke har, hvad har holdt jer tilbage?
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » tors 10 nov 2016 12:49

Jeg vil gerne vide hvornår der kommer Pro-opdateringer til FIFA 17, BF1 og Titanfall 2 - hvis der er nogen, der ved det :)
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » tors 10 nov 2016 12:54

Jeg bytter min gamle ind i dag til en Pro .. Jeg har ikke 4K tv, men satser på at flere og flere spil vil komme med valgmuligheder som vi ser det på Rise Of The Tomb Raider .. 1080P / 60FPS eller 1080P / 30FPS med forbedret GFX.

Og så har jeg en ide om at jeg på et tidspunkt godt kunne finde på at hoppe på VR vognen, og der skulle Pro også gøre sig markant bedre.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf weissmuller » tors 10 nov 2016 13:55

johnnid87 skrev:Jeg vil gerne vide hvornår der kommer Pro-opdateringer til FIFA 17, BF1 og Titanfall 2 - hvis der er nogen, der ved det :)

Bf1 er allerede patched og det skulle forbedre frameraten/mere solid 60fps og opløsningen/den forbliver 1080p og scalerer ikke så meget
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf johnnid87 » tors 10 nov 2016 13:57

weissmuller skrev:
johnnid87 skrev:Jeg vil gerne vide hvornår der kommer Pro-opdateringer til FIFA 17, BF1 og Titanfall 2 - hvis der er nogen, der ved det :)

Bf1 er allerede patched og det skulle forbedre frameraten/mere solid 60fps og opløsningen/den forbliver 1080p og scalerer ikke så meget


Så det er kun i singleplayer man kan udnytte proeren - bittert.
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf weissmuller » tors 10 nov 2016 14:03

Bf1 er jo allerede sat til 60fps så Pro versionen "bryder" jo ikke reglen om paritet ved at have en mere stabil framerate i multiplayer.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » tors 10 nov 2016 15:28

Er stadig ved at downloade mine digital spil men indtil nu:

Alle spil køre på SSD (se sidste kommentar)

Ratched & Clank er bare awesome i 4K + HDR.

Fifa17 køre med højere opløsning, der er ingen aliasing problemer, og det virker mere stabilt i frameraten - minus er at alt 2D grafik ligner lort (sorry), altså ingen high res menu, ikoner, logo'er, still billeder... øv!
SSD: Loading instant - altså du kan næsten trykke dig ind i kampen uden at skulle lave "skill" games, optur.

Battlefield 1 opløsningen virker højere (eller hvertfald med aliasing fix), frameraten (tjo jeg joinede hurtigt en tom conquest, hvilket ikke giver et realistisk billed).. var klippe stabil på 60fps, mums, håber det holder i fuld kamp. Ligesom Fifa17 det meste af 2D grafik er lav opløsning (øv). Menu'en er stadig "klæbrig" og slet slet ikke smooth - det må de få fixet.
SSD: Testede kun 1 Conquest map, tog nok den halve tid ca. (Altså fra "elendig lang" til "det tog sin tid")

Bloodborne (ikke patched), nøjagtiv samme FPS, så de 30% mere. CPU har ikke gjort en dyt skid modsat Xbox One S, hvor spil fik er lille boost i fps/stabilitet. Øv
SSD: Umiddelbart tror jeg det er samme loading tider som PS4 med SSD, måske lidt hurtigere.

Er ved at hente Last of Us, Firewatch, The Witness :)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf fatbass » tors 10 nov 2016 15:41

skulle der ik også komme en hdr update ud til black ops 3 i dag?

Ka i få netflix til at køre hdr fra ps4 pro?
fatbass
Niveau 2
 
Indlæg: 106


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » tors 10 nov 2016 15:44

Det er korrekt at der ikke ydes noget ekstra på spil der ikke er patched, derfor er spil som bloodborne ret ligeglad med om det sidder i en Pro eller ej. ;)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » tors 10 nov 2016 15:56

Slimjay DK skrev:Det er korrekt at der ikke ydes noget ekstra på spil der ikke er patched, derfor er spil som bloodborne ret ligeglad med om det sidder i en Pro eller ej. ;)


Det sandt og derfor skrev jeg også at det var mit håb at CPU'en i det mindste ville hjælpe ligesom på Xbox One S.

Spil jeg personligt håber bliver patched er (Selvfølgelig) Bloodborne, Diablo 3, Batman Arkham City (not gonna happen) og StarWars Battlefront samt Battlefield 4.

Har i nogle ønsker?
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf first blood dk » tors 10 nov 2016 16:45

Hvis i har et LG 4k tv, så skal i nok vente med at købe ps4 pro.
Jeg købte ps4 pro tidligere i dag, og da jeg koblede den til tvét var der kun lyd, intet billede.
Så jeg afleverede den retur.
Nu kan jeg se på nettet at mange folk med et LG 4k tv ikke kan få billedet frem på skærmen.
first blood dk
Niveau 4
 
Indlæg: 316
By: København, Vesterbro


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf MrGlennDK » tors 10 nov 2016 17:13

first blood dk skrev:Hvis i har et LG 4k tv, så skal i nok vente med at købe ps4 pro.
Jeg købte ps4 pro tidligere i dag, og da jeg koblede den til tvét var der kun lyd, intet billede.
Så jeg afleverede den retur.
Nu kan jeg se på nettet at mange folk med et LG 4k tv ikke kan få billedet frem på skærmen.


Tak for heads up, har været tæt på at købe det lækkere tv men når det ikke virker med pro så det NO go ): må beholde mit vt60 lidt i nu
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf hanZen » tors 10 nov 2016 17:13

Unklemac skrev:Er stadig ved at downloade mine digital spil men indtil nu:

Alle spil køre på SSD (se sidste kommentar)

Ratched & Clank er bare awesome i 4K + HDR.

Fifa17 køre med højere opløsning, der er ingen aliasing problemer, og det virker mere stabilt i frameraten - minus er at alt 2D grafik ligner lort (sorry), altså ingen high res menu, ikoner, logo'er, still billeder... øv!
SSD: Loading instant - altså du kan næsten trykke dig ind i kampen uden at skulle lave "skill" games, optur.

Battlefield 1 opløsningen virker højere (eller hvertfald med aliasing fix), frameraten (tjo jeg joinede hurtigt en tom conquest, hvilket ikke giver et realistisk billed).. var klippe stabil på 60fps, mums, håber det holder i fuld kamp. Ligesom Fifa17 det meste af 2D grafik er lav opløsning (øv). Menu'en er stadig "klæbrig" og slet slet ikke smooth - det må de få fixet.
SSD: Testede kun 1 Conquest map, tog nok den halve tid ca. (Altså fra "elendig lang" til "det tog sin tid")

Bloodborne (ikke patched), nøjagtiv samme FPS, så de 30% mere. CPU har ikke gjort en dyt skid modsat Xbox One S, hvor spil fik er lille boost i fps/stabilitet. Øv
SSD: Umiddelbart tror jeg det er samme loading tider som PS4 med SSD, måske lidt hurtigere.

Er ved at hente Last of Us, Firewatch, The Witness :)

Hvilken SSD har du købt? Og der er da ikke kommet nogen patch til FIFA 17, vel?
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf morfar » tors 10 nov 2016 17:54

Min har stået og downloadet det meste af dagen. Den er 100% lydløs.

Når der er en skive i maskinen, larmer den som en mindre atomreaktor.

Syntes at kunne huske jeg indstillede min anden PS4 til at der var koblet et 5.1 surround system til den. Kan det passe at jeg ikke kan finde denne indstilling på min nye Pro?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » tors 10 nov 2016 19:17

HanZen: Købte en brugt Samsung Evo 850 (1TB).

Fifa17 havde indbygget Pro support, om der kommer yderligere en patch med opdateret grafiske elementer i UI, det må vi se. Samme gælder Battlefield 1.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron