Forum

PS4 Pro - Impressions tråd

Generelt snak om Playstation og services.

Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Cena » man 14 nov 2016 12:08

Erroneus skrev:Næsten rigtigt :)

Det er vigtigt du får deaktiveret den gamle med alle dine profiler ja, så både din EU og din US konto. På den nye PS4 Pro vil du så aktivere din PS4 Pro som primær konsol både for din US bruger og din EU bruger.

En konsol kan godt være primær konsol for flere brugere. På den måde kan du spille dine US spil med din EU bruger, og naturligvis dine EU spil med din EU bruger, også selv om konsollen er offline.


Ah på den måde - kunne ikke helt huske hvordan det var.

Mange tak Erroneus :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Cena » man 14 nov 2016 12:09

Schmidty skrev:
Slimjay DK skrev:
Erroneus skrev:Ja, og hvis du har PS+ og smider din PS4 i rest mode, så vil det også ske når den er "slukket".


Det gør sig ikke altid gældende, jeg synes det er lidt random om den updater eller ej .. Jeg fik f.eks. først en update på Infamous First Light, da jeg startede spillet op.


Kommer det ikke an på, hvornår man sidst har spillet det pågældende spil? Jeg synes i hvert fald, at de spil, man har spillet for nyligt, automatisk bliver opdateret, mens de spil man har spillet for noget tid siden først opdaterer, når man starter dem op :)


Det lyder rigtigt. Fifa og COD opdaterer altid af sig selv, mens de andre ikke altid gør.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Unklemac » man 14 nov 2016 12:16

shapex skrev:Jeg er en af dem der kører på en 1080 monitor (60hz).. Dermed skulle Battlefield 1 køre med 60fps. Jeg synes dog ikke jeg kan mærke nogen forskel fra PS4 til Pro'en. Er der nogen mulighed for at tjekke hvor mange fps spillet kører i. Det skal lige siges det er multiplayer jeg spiller. Ved ikk om patchen kun er kommet til singleplayer? På forhånd tak for input:-)


Det også multiplayer. Jeg har kun haft 1 gang på 6 timers Conquest, hvor den gik ned i opløsning på 1 split-sekundt. På den gamle PS4 var det hver kamp. Frameraten er nat og dag for mit vedkommende i de store kampe (40/64 mands).
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » man 14 nov 2016 13:01

shapex skrev:Jeg er en af dem der kører på en 1080 monitor (60hz).. Dermed skulle Battlefield 1 køre med 60fps. Jeg synes dog ikke jeg kan mærke nogen forskel fra PS4 til Pro'en. Er der nogen mulighed for at tjekke hvor mange fps spillet kører i. Det skal lige siges det er multiplayer jeg spiller. Ved ikk om patchen kun er kommet til singleplayer? På forhånd tak for input:-)


Det er nok fordi at BF1 også køre 60FPS på den normale PS4 .. Det skulle dog være noget mere stabilt på Pro'en .. check denne video ca. 5 min 30 sek inde ...

Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf shapex » man 14 nov 2016 13:30

Tak for jeres input:-)
shapex
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: København


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Vreki » man 14 nov 2016 13:34

Slimjay DK skrev:Det er nok fordi at BF1 også køre 60FPS på den normale PS4 .. Det skulle dog være noget mere stabilt på Pro'en .. check denne video ca. 5 min 30 sek inde ...


Rent visuelt kan jeg ikke se den store på PC/PS4/Pro forskel i den video, men jeg ser den selvfølgeligt også kun i 1080p.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » man 14 nov 2016 14:40

Og på Youtube, som smadrer alle fine detaljer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Volpi » man 14 nov 2016 19:16

Nu har jeg sat min Pro op og prøvet en kamp i FIFA og en online kamp i bf1.
Online er blevet markant mere flydende ellers er det imo kategorien lækkernes der sniger sig ind over spillene. Ikke ny standardsættende endnu:).
Np, men jeg ville høre jer om i oplever billedet mørkere? )'jeg har samme indstillinger (skulle jeg mene), men oplever billedet mørkere. Noget i er stødt på? Mit tv understøtter ikke hdr og er derfor ikke aktiveret. Mit tv har samme indstillinger, mens jeg skulle mene det samme gør sig gældende på playstationen
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Egeberg » man 14 nov 2016 23:16

Har nu haft min PS4 pro henover weekenden og testet lidt løs. Jeg har ikke 4k fjernsyn, men havde en stock PS4 tilbage fra 2014, som jeg gerne ville udskifte. Jeg havde en SATA3 1TB SSHD i den gamle, som jeg tænkte jeg kunne få mere ud af i den nye pro.

Spil forbedringer/forbedret hastighed:
Jeg har spillet lidt af hvert, men har især mærket forskellen i Witcher 3, Dragon Age Iquisition og Deus Ex: Mankind Divided. Dels er alle former for FPS-drops, som jeg hadede som pesten i disse spil, fuldstændig væk. Jeg synes heller ikke jeg oplever den samme mængde tearing og andre grafik fejl. Det kan selvfølgelig være ren indbildning ift. grafikken, da kun Deus Ex har fået en egentlig patch, som forholder sig til 4K.

Derudover oplever jeg generelt, at konsollen er mere responsiv. Jeg er typen der pauser spil, går ud i menuen, ind i storen, streamer videoer og andre ting når jeg har konsollen tændt, og nu er der ingen menuer, der kører trægt eller lignende. Der kan man godt mærke konsollens ekstra muskler.

Det virker også til, at det nye SATA3 interface har en betydning for især indlæsnings hastigheder i spil. Deus Ex virker til at loade en del hurtigere, men for at være sikker skulle jeg nok lave en sammenligningstest via spil som fx GTA V.

Støjsvag og lav varmeudvikling:
Jeg synes sjældent min gamle PS4 "larmede", men jeg spiller også med headset for det meste. Men jeg oplever markant mindre støj og mindre varmeudvikling på den nye pro, og selv konen kommenterede på at man kunne se Netflix uden at skulle have soundbaren til at overdøve konsollen.

Konsol/controller ændringer:
Konsollen er jo blevet lidt større - egentlig lidt ærgerligt, da jeg var nødt til at lave et lille hul i tvmøblets bagside til strømudtag for at sikre lågen kunne lukkes, uden at støde imod USB dongle'en fra mit headset. Udskiftning af harddisk er dog markant lettere.

Controlleren har fået et par gode ændringer. Især den nye matte finish på sticks og knapper kan jeg godt lide. De er ikke som de gamle, mere blanke udgaver, og jeg synes, der er lidt bedre grip på dem.

Det er min oplevelse med pro'en indtil videre.
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Cena » ons 16 nov 2016 10:09

Fandt lige den her liste over optimerede spil:
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/ ... ifferences
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Erroneus » ons 16 nov 2016 15:53

Udmærket liste, den er dog ikke komplet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Cena » ons 16 nov 2016 16:01

Erroneus skrev:Udmærket liste, den er dog ikke komplet.


Ah my bad. Kunne bare se den var sidst opdateret i går, så troede måske den var up to date :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Slimjay DK » ons 16 nov 2016 18:10

Egeberg skrev:Konsol/controller ændringer:
Konsollen er jo blevet lidt større - egentlig lidt ærgerligt, da jeg var nødt til at lave et lille hul i tvmøblets bagside til strømudtag for at sikre lågen kunne lukkes, uden at støde imod USB dongle'en fra mit headset. Udskiftning af harddisk er dog markant lettere.


Husk der er kommet en ekstra USB bag på, som er praktisk hvis du har VR. Hvis du ikke har VR, kan du jo passende smide din dongle til headsettet i der :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf Egeberg » tors 17 nov 2016 11:57

Slimjay DK skrev:
Egeberg skrev:Konsol/controller ændringer:
Konsollen er jo blevet lidt større - egentlig lidt ærgerligt, da jeg var nødt til at lave et lille hul i tvmøblets bagside til strømudtag for at sikre lågen kunne lukkes, uden at støde imod USB dongle'en fra mit headset. Udskiftning af harddisk er dog markant lettere.


Husk der er kommet en ekstra USB bag på, som er praktisk hvis du har VR. Hvis du ikke har VR, kan du jo passende smide din dongle til headsettet i der :)


D'oh! Det burde jeg da have været opmærksom på...flovt. Jeg skal da lige prøve at sætte den dongle i der, og se om konsollen så rent faktisk kan være der, og så er selve dongle'en også mere beskyttet.

Fatter stadig ikke, at det hører så massiv en dongle med til PS4 Gold Headsettet, den er jo næsten 3-4 cm.
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg


Re: PS4 Pro - Impressions tråd

Indlægaf anarchoi » lør 19 nov 2016 16:20

Er der nogen der kan fortælle lidt om Gamestops tilbud, hvor man kan bytte sin gamle PS4 ind, og få en PS4 pro? Hvad koster det, hvor længe gælder tilbuddet osv. Kan ikke finde noget på deres hjemmeside. Alternativt: findes der andre steder hvor man kan bytte sin gamle PS4 med en Pro version?

Og hvordan deaktiverer jeg mine kontoer (EU og US) på min nuværende PS4, inden jeg går ned og trader den ind?
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron