Forum

Samsung KS7005

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Samsung KS7005

Indlægaf j.rath » fre 24 feb 2017 13:36

Det er jo det evigt tilbagevendende spørgsmål - skal jeg vente eller slå til nu.

Måske jeg bare skulle holde fast i min PS4 og gamle skærm og skifte ud når OLED er nede i en pris omkring 10k.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Samsung KS7005

Indlægaf j.rath » tirs 07 mar 2017 20:04

For helvede jeg er fristet af de har det i 65" i bilka til 9999 kr.
Men 55B6V bør også kunne fåes på tilbud til en lign. pris. Hverken Power eller Elgiganten ville dog forhandle deres pris på 12.999 kr. :(
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Volpi » tirs 07 mar 2017 21:16

Er det b6 du kaster din kærlighed på så skal du nok ikke vente for længe. De nye oled modeller er præsenteret.
Jeg har selv b6 og gav 12.999kr. Jeg syntes stadig det er en fantastisk pris. Satansparkme et fantastisk tv.
Jeg foretrak 55" b6 fremfor Samsung ks7/8/9 i 65". Oled var bare langt mere lækkert. Det skal siges film har høj prioritet her også. Og at der ikke er problemer med betragningsvinkler og bare en virkelig god bonus
Senest rettet af Volpi tirs 07 mar 2017 22:38, rettet i alt 1 gang.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Samsung KS7005

Indlægaf j.rath » tirs 07 mar 2017 21:24

Volpi skrev:Er det b6 du kaster din kærlighed på så skal du nok vente for længe. De nye oled modeller er præsenteret.
Jeg har selv b6 og gav 12.999kr. Jeg syntes stadig det er en fantastisk pris. Satansparkme et fantastisk tv.
Jeg foretrak 55" b6 fremfor Samsung ks7/8/9 i 65". Oled var bare langt mere lækkert. Det skal siges film har høj prioritet her også. Og at der ikke er problemer med betragningsvinkler og bare en virkelig god bonus


Jeg så godt de blev præsenteret idag på flatpanels. Jeg så B6 var på åbningstilbud i Elgiganten og power til 9 og 10k. Så håber de kan presses lidt derned af bare på alm. tilbud. Lige nu er der kun 10.000 at lege med, men tror også jeg skal slå koldt vand i blodet og satse på Oled. Hvordan er det med input lag? Det er der det får mest kritik.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Samsung KS7005

Indlægaf JanR » tirs 07 mar 2017 22:22

j.rath skrev:
Volpi skrev:Er det b6 du kaster din kærlighed på så skal du nok vente for længe. De nye oled modeller er præsenteret.
Jeg har selv b6 og gav 12.999kr. Jeg syntes stadig det er en fantastisk pris. Satansparkme et fantastisk tv.
Jeg foretrak 55" b6 fremfor Samsung ks7/8/9 i 65". Oled var bare langt mere lækkert. Det skal siges film har høj prioritet her også. Og at der ikke er problemer med betragningsvinkler og bare en virkelig god bonus


Jeg så godt de blev præsenteret idag på flatpanels. Jeg så B6 var på åbningstilbud i Elgiganten og power til 9 og 10k. Så håber de kan presses lidt derned af bare på alm. tilbud. Lige nu er der kun 10.000 at lege med, men tror også jeg skal slå koldt vand i blodet og satse på Oled. Hvordan er det med input lag? Det er der det får mest kritik.


Det ser ud til at input lag er kommet ret langt ned, og med HDR-opdatering - 28,5ms i HDR Game mode, og 27,6ms i SDR game mode
Sgu et lækkert TV!

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1484036659
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Volpi » tirs 07 mar 2017 22:43

Hov manglede at skrive "ikke" vente for længe:).
Standard Gaming på ps4 Pro hedder 27/28 ms og er absolut godkendt.
Men hdr opdateringen er ikke landet endnu i EU og dermed er hdr Gaming stadig temmelig høj. Husker ikke hvor meget.
Det var vigtigt for mig at jeg kunne game hdr da jeg købte skærmen og dengang spurgte jeg også rundt og her blev jeg tryg nok ved det problem. - den skal nok komme.
Dernæst er det det eneste tv med Dolby vision der kan købes for menneske penge og det ser simpelthen ubehageligt lækkert ud. Jeg er så begejstret for det tv.
På arbejdet har vi ks7000 og der er altså kilometer afstand i håndteringen af hdr materiale de to skærme imellem.
Og dernæst har du et sort niveau ingen anden skærm kan hamle op med. Jeg har en mørk væg bag mit tv og det gør simpelthen at billedet svæver. Fordi hele billedet ikke laver lys når ikke det skal.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: Samsung KS7005

Indlægaf JFlindt » tors 09 mar 2017 15:06

Rent tilfældigt har jeg lige købt et Samsung KS7005 i 49 tommer sidste fredag og jeg er so far rigtig glad for det.

Det skal siges, at jeg endnu ikke har fået hooket min PS4 op til det, da PS4'eren hænger på en væg i et andet værelse sammen med en 27 tommer computer skærm.

Men det er hooket op til den Sonos soundbar (har Sonos i resten af hytten så det virkede logisk at vælge den) og AppleTV4 jeg købte med til og det spiller sgu max...

Har også hooket min computer på via HDMI - igen med ganske tilfredsstillende resultat.

Tænker jeg smider min PS4 til i aften og prøver det af med Horizon Zero Dawn
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Unklemac » tors 09 mar 2017 17:02

Hvis nogle skulle være interesseret, så har jeg et KS7005 i 60" som jeg ønsker at sælge. Det fejler absolut intet og købt i Hifi Klubben oktober 2016 (fantastisk service!). Det køre ski' flyende, laveste inputlag (også HDR gaming)... ja anmeldelserne siger det hele. Skriv PM hvis det som sagt har interesse. Befinder sig I Odense C.

Regner med at få en god sjat i tilbage i SKAT, så derfor er jeg på udkig efter 65"+ OLED.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Samsung KS7005

Indlægaf iaurdae » tors 09 mar 2017 17:26

JFlindt skrev:Rent tilfældigt har jeg lige købt et Samsung KS7005 i 49 tommer sidste fredag og jeg er so far rigtig glad for det.

Det skal siges, at jeg endnu ikke har fået hooket min PS4 op til det, da PS4'eren hænger på en væg i et andet værelse sammen med en 27 tommer computer skærm.

Men det er hooket op til den Sonos soundbar (har Sonos i resten af hytten så det virkede logisk at vælge den) og AppleTV4 jeg købte med til og det spiller sgu max...

Har også hooket min computer på via HDMI - igen med ganske tilfredsstillende resultat.

Tænker jeg smider min PS4 til i aften og prøver det af med Horizon Zero Dawn


Kommer lige med et spørgsmål ang. Sonos Playbar, jeg har også min hooket op til mit Samsung tv. Skruer du op for lyden på tv fjernbetjeningen eller bruger du kun den fra din tv udbyders boks eller hvordan gør du?
Jeg er lidt nødsaget til at skrue på på tv'et for det meste, men så kommer der den der prompt skærm op på tv'et at jeg har tilsluttet anden lydenhed.
Billede
iaurdae
Niveau 3
 
Indlæg: 205


Re: Samsung KS7005

Indlægaf JFlindt » tors 09 mar 2017 18:13

iaurdae skrev:Kommer lige med et spørgsmål ang. Sonos Playbar, jeg har også min hooket op til mit Samsung tv. Skruer du op for lyden på tv fjernbetjeningen eller bruger du kun den fra din tv udbyders boks eller hvordan gør du?
Jeg er lidt nødsaget til at skrue på på tv'et for det meste, men så kommer der den der prompt skærm op på tv'et at jeg har tilsluttet anden lydenhed.


Jeg bruger fjernbetjeningen til min AppleTV til at styre både TV og soundbar og det fungerer upåklageligt - har ikke en tvpakke så bruger netflix, viaplay og tv2 play på AppleTV
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: Samsung KS7005

Indlægaf morfar » tors 09 mar 2017 19:46

Jeg bøvler stadig med at min 4k sony forstærker og tv ikke er bedste venner.

Når jeg skal game, tænder jeg for ps4 på controlleren, på fjernbetjening til tv og på fjernbetjening til forstærker(reciever).

Skærmen starter op på den der menu hvor den står på "watch". Jeg skal så trykke enter på tv fjernbetjeningen og vælge "game". Den hopper derefter ind på billedet af ps4 menuen, for 5 sekunder efter at hoppe tilbage til "watch". Jeg skal så trykke på enter igen og vælge "game". Derefter plejer den at blive på ps4 billedet.

Andre gange kommer boksen frem med "kilde" når jeg tænder det hele. Som om den ikke kan finde min ps4/reciever.

Jeg er så sindsygt træt af at Samsung har valgt at fjerne almindelig hdmi indgang på tv, men istedet bruge deres lorteboks. Jeg er sikker på det er den der ødelægger min oplevelse af at det er nemt.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Erroneus » tors 09 mar 2017 21:06

Har du smidt nyeste firmware på Morfar? Den hedder 1165.1

Det du oplever, lyder som HDMI-CEC eller ARC der ikke helt spiller. Overvej også at prøve et andet kabel.

Jeg havde lign. problemer med min soundbar ikke blev fundet, men efter et par firmware opdateringer til tv'et, så har det spillet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Samsung KS7005

Indlægaf morfar » tors 09 mar 2017 22:07

Erroneus skrev:Har du smidt nyeste firmware på Morfar? Den hedder 1165.1

Det du oplever, lyder som HDMI-CEC eller ARC der ikke helt spiller. Overvej også at prøve et andet kabel.

Jeg havde lign. problemer med min soundbar ikke blev fundet, men efter et par firmware opdateringer til tv'et, så har det spillet.


Har ikke opdateret mit tv siden jeg fik det til black friday, så må lige få kigget på det en af dagene. Har ikke tid nu.... spiller Wildlands :shock:
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Vreki » fre 07 apr 2017 08:51

Jeg bumper lige denne tråd. Har i set denne artikel om Samsung TV?

Ifølge mediet Motherboard er Samsungs selvudviklede Tizen-platform en "hackers drøm" med over 40 kritiske nul-dagssårbarheder i softwaren, som kan tilgås uden at være i fysisk kontakt med fjernsynet.


https://www.computerworld.dk/art/239646 ... de-har-set
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Samsung KS7005

Indlægaf JFlindt » fre 07 apr 2017 09:24

Vreki skrev:Jeg bumper lige denne tråd. Har i set denne artikel om Samsung TV?

Ifølge mediet Motherboard er Samsungs selvudviklede Tizen-platform en "hackers drøm" med over 40 kritiske nul-dagssårbarheder i softwaren, som kan tilgås uden at være i fysisk kontakt med fjernsynet.


https://www.computerworld.dk/art/239646 ... de-har-set


Det overrasker mig på ingen måde - har efterhånden gennem årene haft hands-on med flere af Samsungs modeller der benytter Tizen og jeg har egentlig aldrig været synderlig imponeret.

Og fordi jeg personligt synes Tizen er så ringe, så er det heller ikke koblet på nettet - alt styres hos mig af Apple TV (som sikkert ikke er meget bedre)
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster