Forum

Samsung KS7005

Generelt snak om Playstation og services.

Samsung KS7005

Indlægaf anarchoi » ons 30 nov 2016 00:56

Hej

Jeg kan se at vi er mange der har ovenstående tv så jeg tænkte at det ville være ok, hvis det fik sin egen tråd.
Jeg har selv lige modtaget mit i dag, og har problemer med at det mister forbindelsen til min PS4 (HDMI1), men jeg tænker at det måske bare er kablet (som er 5m og ikke i særlig god kvalitet).
Der er faktisk noget andet der går mig mere på:
Nogle spil kører langt bedre i normal mode ift. game mode. Det er som at sammenligne 60 fps med 30 fps. Ja, der kommer lidt input lag i normal mode, men i singleplayer spil kunne jeg seriøst godt finde på at spille i normal mode. Er det normalt, eller har jeg indstillet noget forkert?
Det er meget udpræget i Watch Dogs 2, mens BF1 virker til at køre optimalt både i normal og game mode.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: Samsung KS7005

Indlægaf MrGlennDK » ons 30 nov 2016 02:42

anarchoi skrev:Hej

Jeg kan se at vi er mange der har ovenstående tv så jeg tænkte at det ville være ok, hvis det fik sin egen tråd.
Jeg har selv lige modtaget mit i dag, og har problemer med at det mister forbindelsen til min PS4 (HDMI1), men jeg tænker at det måske bare er kablet (som er 5m og ikke i særlig god kvalitet).
Der er faktisk noget andet der går mig mere på:
Nogle spil kører langt bedre i normal mode ift. game mode. Det er som at sammenligne 60 fps med 30 fps. Ja, der kommer lidt input lag i normal mode, men i singleplayer spil kunne jeg seriøst godt finde på at spille i normal mode. Er det normalt, eller har jeg indstillet noget forkert?
Det er meget udpræget i Watch Dogs 2, mens BF1 virker til at køre optimalt både i normal og game mode.


Jeg har testet det lidt idag og tv'et var desvære ikke noget for mig så beholder mit vt60 et år eller 2 i nu, så oled kan komme lidt ned i pris :)

Ps, brug hdmi fra din PS4 pro hvis du har sådan en? Da den er hdmi 2.0
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Vreki » ons 30 nov 2016 03:08

Det med dårlige Kabler har jeg selv oplevet på mit TV.
Det virkede som om enten PS4 eller TV var defekt og resulterede i 5-10 sekunder sort skærm midt i spillet, men i virkeligheden var det kablet der var i stykker.
Et nyt kabel løste problemet.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Volpi » ons 30 nov 2016 07:22

anarchoi skrev:Hej

Jeg kan se at vi er mange der har ovenstående tv så jeg tænkte at det ville være ok, hvis det fik sin egen tråd.
Jeg har selv lige modtaget mit i dag, og har problemer med at det mister forbindelsen til min PS4 (HDMI1), men jeg tænker at det måske bare er kablet (som er 5m og ikke i særlig god kvalitet).
Der er faktisk noget andet der går mig mere på:
Nogle spil kører langt bedre i normal mode ift. game mode. Det er som at sammenligne 60 fps med 30 fps. Ja, der kommer lidt input lag i normal mode, men i singleplayer spil kunne jeg seriøst godt finde på at spille i normal mode. Er det normalt, eller har jeg indstillet noget forkert?
Det er meget udpræget i Watch Dogs 2, mens BF1 virker til at køre optimalt både i normal og game mode.



Det lyder skørt, som jeg husker det har det noget nært markedet laveste input lag. Prøv et nyt kabel ja.ved game mode deaktiveres al billedhandling automatisk ikke? tjek lige det efter, det er en ren dræber på mange måder
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Vreki » ons 30 nov 2016 13:29

For resten, er du sikker på at du har slået spiltilstand til? De to Samsung TV jeg har haft har været lidt specielle.
Det er ikke nok at vælge "Spil" som input-type, man skal ind under System->Generelt og slå spiltilstand til.
Og det er en per-input indstilning, så du skal gøre det mens din PS4 er det aktive input.

Hvis den er aktiv så kan man ikke skifte billedtilstand med "picture" knappen, men får en meddelelse om at man skal slå spiltilstand fra.

Det kan selvfølgeligt virke anderledes på dit TV, mit er en anden model.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Erroneus » ons 30 nov 2016 17:47

PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Krede1972 » tors 01 dec 2016 10:53

Befriende dejligt at se og høre en der taler almindeligt stille og roligt uden at lyde som en overskruet tegnefilm på coke hvor det hele skal nåes på den halve tid.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Erroneus » tors 01 dec 2016 12:26

DigitalFoundry er generelt en af de bedste Youtube kanaler, hvis man interessere sig for teknikken bag spil. Meget dybe analyser, forklaret i et rolig sprog.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Samsung KS7005

Indlægaf morfar » tors 01 dec 2016 23:37

Hvordan dælen kommer jeg lige ind i indstillingerne på mit ks7005??? Har prøvet alle knapper på fjernbetjeningen. Jeg næster at kigge i manualen for at finde ud af det (-:
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Samsung KS7005

Indlægaf Unklemac » tors 01 dec 2016 23:48

morfar skrev:Hvordan dælen kommer jeg lige ind i indstillingerne på mit ks7005??? Har prøvet alle knapper på fjernbetjeningen. Jeg næster at kigge i manualen for at finde ud af det (-:


Home knap og så langt til venstre.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Samsung KS7005

Indlægaf morfar » fre 02 dec 2016 00:15

Tak. Fandt det lige efter jeg havde skrevet. Kan ikke se den store forskel selvom det er sat til game mode nu.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Samsung KS7005

Indlægaf JohnH » fre 02 dec 2016 07:25

Jeg er også kommet med på ks7005 vognen, genialt flot tv som passer perfekt til min Xbox One S 8)

Kan tydeligt mærke forskel til mit lidt ældre Samsung, der er jo intet lag overhovedet og f.eks. Forza Horizon 3 ser superflot ud i 4K & HDR.
JohnH
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Køge


Re: Samsung KS7005

Indlægaf morfar » fre 02 dec 2016 16:57

Det der generer mig mest ved 7005, er at man er tvunget til at bruge den åndssvage boks til kablerne. Jeg har KUN et hdmi fra anlæg til tv og intet andet. Idiotisk at de ikke har lavet et enkelt hdmi stik i tv'et.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Samsung KS7005

Indlægaf hanZen » fre 02 dec 2016 18:08

morfar skrev:Det der generer mig mest ved 7005, er at man er tvunget til at bruge den åndssvage boks til kablerne. Jeg har KUN et hdmi fra anlæg til tv og intet andet. Idiotisk at de ikke har lavet et enkelt hdmi stik i tv'et.

Kan du ikke blot gemme boksen i dit TV-møbel?

Det er vel lige fedt, om du skal have HDMI kablet fra anlæg til TV eller fra anlæg til boks? Jeg synes det er dejligt at have det hele samlet i en ekstern boks, så man nemt kan tilføje nye ting og skifte kabler, uden at skulle have skærmen ned fra væggen.
Billede
hanZen
Niveau 4
 
Indlæg: 302


Re: Samsung KS7005

Indlægaf frimann80 » fre 02 dec 2016 19:25

Jeg kan ikke finde smart view appen på tvet, er der andre der har fundet den?
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron