Forum

låst til router med statisk ip

Generelt snak om Playstation og services.

låst til router med statisk ip

Indlægaf Taximus » lør 03 dec 2016 12:17

Hej Alle.
Jeg har et problem og har siddet og læst en del post herinde men kan ikke rigtigt gøre mig klog på noget.
Skal lige siges at jeg ikke er speciel ferm til at rode med routere eller manuelle opsætninger...

Nå mit hoved problem er at min ps4 forbindelsen er sat til nat type 3 hvilket giver mig en del bøvl med spil online.
Har jo så læst mig til at det skal ændres i min router med portforwarding eller lign. som jeg ikke lige kan huske hvad hedder :D
Div. manualer på router jeg har fundet online matcher på ingen den opsætnings menu jeg har på Router som er en standard Zyxel model.
Jeg har prøvet at rode med dette uden held, men fik vist lavet en statisk ip-adresse til ps4 og når så mit netværk driller som nu kan jeg ikke bruge andre net såsom et hotspot til min ps4. Har jeg så fået låst min ps4 til min router eller hva faen har jeg gjort galt.
Kan læse mig til en løsning med noget DMZ? Det lyder som en mulighed men kan nogen guide mig igennem på et dansk der er til at forstå for mig..

Help Guys
Taximus
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: låst til router med statisk ip

Indlægaf Vreki » lør 03 dec 2016 14:33

Normalt får en computer tildelt en netværksadresse af routeren via det der hedder DHCP. Den kan skifte fra gang til gang, så hvis man skal lave traffikregler er man nødt til at sikre at den har en fast adresse i lokalnetværket.
Dette gøres typisk ved at bede routeren reservere en specifik adresse til computeren.

Du kan også gå ind på selve computeren (eller PS4) og sætte op at den skal benytte en bestemt IP-adresse, en såkaldt statisk IP.
Så er du afhængig af dels at routeren vil tillade det, og dels at den adresse du har valgt ligger inden for din lokalnetværks adresse område.
De kan godt være forskellige fra Router til Router.

Sandsynligvis er din statiske IP adresse ikke kompatibel med dit hotspot. Siden du alligevel ikke kan få den ud af NAT type 3 foreslår jeg at du skifter det tilbage til Automatisk/DHCP igen.

Hvordan du laver portforwardig osv i din router kan jeg ikke hjælpe med, det er model specifikt
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster