Forum

HDMI kabel til PS4 pro

Generelt snak om Playstation og services.

HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf prowdD » søn 04 dec 2016 14:33

Hej venner,

Jeg er netop trådt tilbage ind i konsol-verdenen, hvilket blev gjort ved et køb af, den mere eller mindre nye, Playstation 4 Pro.

Nu forholder det sig dog sådan - at jeg godt nok får en 4K-opløsning, når maskineriet tændes, men ved min TV (et Sony XD9305), at jeg har en funktion som hedder "forbedret HDMI", hvilket eftersigende skulle løfte det endnu højere niveauer. Tænker det må have noget at gøre med HDR osv. (hvilket jeg heller ikke har en ski... forstand på, for at sige det lige ud).

Når jeg slår den funktion til, går skærmen dog i sort - og PS4'eren bliver ikke registreret. Jeg tænker at det er mit HDMI kabel som fejler, eftersom det er de samme kabler jeg har taget i brug, som jeg installerede da jeg flyttede ind i lejligheden for knap 6 år siden. Dermed går jeg ikke udfra at det er de nye(ste) kabler (+ det højest sandsynligt også var de billigste), hvilket resultere I at de ikke giver mig den fulde funktionalitet som TV'et såvel som Pro'en kan leverer (...ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den!)

Så.. Nu kommer jeg endelig til spørgsmålet: Jeg læste at der er kommet nye HDMI kabler - 2.0a (?). Jeg har tjekket alle mine porte, og alle er kompatibel med HDCP2.2 (hvad end det så er..). Så.. Nu har jeg kigget nettet igennem et x-antal gange, og har kunne finde nogle der bare hedder "4K HDMI", nogle der er "Premium 4K license" og nogle der er "High Speed".. Hvilket HDMI kabel skal jeg erhverve mig, for at kunne gøre brug af mit TVs potentiale? Og i given fald, hvor kan det erhverves (skal gerne være min. 5 m. langt)

TLDR; XD9305 Sony 65" TV + Playstation 4 Pro. Hvilket HDMI kabel skal jeg bruge for, at få den fulde oplevelse af TV såvel som konsol? (4K, HDR osv.)

På forhånd mange, mange, mange tak.
/prowdD
Billede
prowdD
Niveau 3
 
Indlæg: 226


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf Vreki » søn 04 dec 2016 17:16

Har du prøvet at slutte PS4 direkte til TVet med det kabel der medfølger?
Jeg tror de ville være en god ide at teste at det rent faktisk er et kabel problem før du begynder at udskifte det hele.

Men ellers så burde det eneste krav være et High speed HDMI kabel. Så vidt jeg ved betyder alle de andre smarte stemplel bare at kablerne er certificerede (og derfor dyre), men ikke at de er bedre.

https://turbofuture.com/computers/do-i- ... i-20-guide
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf prowdD » søn 04 dec 2016 17:17

Nej, det har jeg desværre ikke mulighed for at teste. Men prøve at købe et high speed kabel, og få det trukket bag væggen... Virker det ikke, må jeg gå udfra at det er tv'et der laver ballade. :-)

Mange tak for hjælpen om ikke andet. :-D
Billede
prowdD
Niveau 3
 
Indlæg: 226


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf prowdD » søn 04 dec 2016 17:35

Faldt over den her:

http://www.av-connection.dk/?PGr=9903

Dog desværre ikke på lager i 5 meter.. Men tænker det er noget i den retning, jeg skal have fundet mig :-)
Billede
prowdD
Niveau 3
 
Indlæg: 226


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf Jakobfc » søn 04 dec 2016 19:45

Tænker du bare kan kigge her.
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hd ... l-5-m.html
Er i hdmi 2.0 standarden.
Jakobfc
Niveau 1
 
Indlæg: 97


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf prowdD » søn 04 dec 2016 20:06

Ja, har kigget lidt derinde.. Men så læste jeg ét sted at man helst skulle gå efter dem der havde et "premium"-mærke iht. HDMI, grundet de har den rigtige overførselshastighed.. Men om det bare er for at blæse ballonen op, så man spendere ekstra penge, ved jeg ikke.. Det er en jungle derude, for inkompetente it/hifi-nørder som jeg.. :-D

Det var også noget med et HDMI med Ethernet (?).. Hvad pokker det så end er.. :roll: #-o
Billede
prowdD
Niveau 3
 
Indlæg: 226


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf Jakobfc » søn 04 dec 2016 21:22

Skal ikke kunne udtale mig om, at premium er bedre for det du søger. Men en standard er en standard,
Dvs de kan det der kræves af f.eks. 2.0 standarden, og da hdmi er digital er det ligegyldigt med alt andet gejl, da der enten er billede eller intet billede, ikke ligesom med scart hvor der kunne være støj.
Jakobfc
Niveau 1
 
Indlæg: 97


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf morfar » tors 15 dec 2016 11:04

Ville egentligt også godt vide hvad der menes når de skriver at hdmi er med ethernet? Der er jo ingen hdmi porte i en alm. router.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf EvilNinjaMoby » tors 15 dec 2016 11:11

@ morfar:

Du kan læse om det her:

HDMI med ethernet-funktionalitet.
Billede
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 2074
By: 6800 Varde


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf Vreki » tors 15 dec 2016 11:47

Så TVet fungere som switch og levere internet videre til de enheder der er tilsluttet?
Det kan vel være smart nok i nogen situationer, men jeg foretrækker at ting som f.eks PS4 også kan downloade selv om fjernsynet er slukket.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: HDMI kabel til PS4 pro

Indlægaf Erroneus » tors 15 dec 2016 18:19

Det bliver bare ikke rigtigt brugt i praksis og du får svært ved at finde udstyr som kan håndtere det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster