Forum

PS4 Pro eller ikke... that is the question

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf V3jby » fre 09 dec 2016 11:40

Hejsa

Jeg er 33 år gammel, har siden jeg har været 8 år ca gamet på en PC...
Så man kan vist rolig sige at jeg er et godt gedin medlem af PC MASTERRACE!!!

Jeg har ALDRIG rørt / spillet eller på anden måde prøvet en Playstation eller XBOX

Men men, som alt andet, så skifter tiderne, nyt arbejde, nye interesser - og jeg sidder i dag på en med en bærbar Mac... Så gaming er bare nogo... :)

Og det savner jeg sq!

Ville gerne smide de er 15 - 20k efter en i7 6700k 32gb ram 1TB SSD Nvidia Gforce 1080 bæst af en pc og dertilhørende skærm og tastatur, men det mener banken ikke er en god ide...

SÅ en playstation er mere inden for rækkevidde, og det passer nok også mere til den "casual" gamer jeg er blevet efterhånden...


Men... lang historie kort ( selv om det nok er for sent nu )

Jeg har et 1080p tv.. et gammelt zepto - ikke noget vildt - men det kan vise flere farver end sort og hvid, hvilket er fantastisk... 6 - 8 år gammelt
er det fuldstændig spild af penge og købe en Playstation Pro - tænker her 60 FPS? mere stabil framerate? ( selv om jeg ikke kan forestille mig at en gaming consol lagger i de spil der er optimeret til den? )

Jeg vil ikke udelukke at min pc monitor kunne blive smidt direkte på konsollen, Min monitor er heller ikke er 4k - men 27" dell Ultrasharp 2715H QHD 2560 x 1440 ved 60 Hz

Eller skal jeg sparre de 1000kr og købe en PS4 Slim i stedet? og bruge pengene på spil? :)

Regner med at spille spil som Diablo 3 - Bil spil, og måske Skyrim Special Edition - har ikke planer om FPS spil.
V3jby
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Frederikshavn


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Krede1972 » fre 09 dec 2016 15:33

Det virker lidt som et overkill at smide penge efter en PS4 Pro i dit tilfælde.
PS4 (den almindelige) kører ganske fint, og når du ikke har et 4K-TV eller PSVR, så er pengene nok bedre givet ud hvis de bruges på spil.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Ubertracker77 » fre 09 dec 2016 16:25

Jeg er også med på alm ps4, jeg skifter ikke før 5'ern kommer. Med mindre du er til VR nørdebriller, så er ps4 rigeligt.

Og bare rolig du skal nok komme til at bruge en controller fint. Jeg havde indtil for 1 1/2 - 2 år siden, aldrig haft PS. Man vænner sig hurtigt til både controller, og at alting bare virker når man tænder. Der skal ikke downloades alverdens ekstra programmer, og du behøver ikke skifte grafikkort hveranden weekend ;).

Pøjpøj med det
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Vreki » fre 09 dec 2016 18:21

Hvis jeg købte nyt, så ville jeg helt klart gå efter en Pro.
Ingen grund til at sidde og ærge sig hvis du om et halvt år skal ud og have nyt TV, eller du opdager at du hellere ville have 60 FPS end 30.
Forskellen på Pro og Slim er ikke dramatisk lige nu, men du køber jo også en konsol der skal holde 3-4 år.

Hvis du ville have en Slim så vil de fleste nok alligevel anbefale at du går efter 1TB versionen, og så begynder prisforskellen at skrumpe ind.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf dMITIj » lør 10 dec 2016 00:13

Vreki skrev:Hvis jeg købte nyt, så ville jeg helt klart gå efter en Pro.
Ingen grund til at sidde og ærge sig hvis du om et halvt år skal ud og have nyt TV, eller du opdager at du hellere ville have 60 FPS end 30.
Forskellen på Pro og Slim er ikke dramatisk lige nu, men du køber jo også en konsol der skal holde 3-4 år.

Hvis du ville have en Slim så vil de fleste nok alligevel anbefale at du går efter 1TB versionen, og så begynder prisforskellen at skrumpe ind.


helt enig med ovenstående go Pro :-)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Muppetmilker » lør 10 dec 2016 01:51

V3jby skrev:Hejsa

Jeg er 33 år gammel, har siden jeg har været 8 år ca gamet på en PC...
Så man kan vist rolig sige at jeg er et godt gedin medlem af PC MASTERRACE!!!

Jeg har ALDRIG rørt / spillet eller på anden måde prøvet en Playstation eller XBOX

Men men, som alt andet, så skifter tiderne, nyt arbejde, nye interesser - og jeg sidder i dag på en med en bærbar Mac... Så gaming er bare nogo... :)

Og det savner jeg sq!

Ville gerne smide de er 15 - 20k efter en i7 6700k 32gb ram 1TB SSD Nvidia Gforce 1080 bæst af en pc og dertilhørende skærm og tastatur, men det mener banken ikke er en god ide...

SÅ en playstation er mere inden for rækkevidde, og det passer nok også mere til den "casual" gamer jeg er blevet efterhånden...


Men... lang historie kort ( selv om det nok er for sent nu )

Jeg har et 1080p tv.. et gammelt zepto - ikke noget vildt - men det kan vise flere farver end sort og hvid, hvilket er fantastisk... 6 - 8 år gammelt
er det fuldstændig spild af penge og købe en Playstation Pro - tænker her 60 FPS? mere stabil framerate? ( selv om jeg ikke kan forestille mig at en gaming consol lagger i de spil der er optimeret til den? )

Jeg vil ikke udelukke at min pc monitor kunne blive smidt direkte på konsollen, Min monitor er heller ikke er 4k - men 27" dell Ultrasharp 2715H QHD 2560 x 1440 ved 60 Hz

Eller skal jeg sparre de 1000kr og købe en PS4 Slim i stedet? og bruge pengene på spil? :)

Regner med at spille spil som Diablo 3 - Bil spil, og måske Skyrim Special Edition - har ikke planer om FPS spil.


Bruger selv monitor på min ps4 og billedkvaliteten er sgu bedre end noget jeg har set på mine kammeraters smart tv, så jeg ville ikke bekymre mig så meget om det, dog er min monitor en IPS 1080p monitor, men ja.
Personligt selv gider jeg ikke overveje en pro indtil vi ser HDR monitors, men siden du ikke vil spille fps shooters, kan en pro næsten ikke betale sig, da en konstant fps på 60 så vil være næsten ligegyldig.
Rent grafisk er de pro optimerede spil som jeg har set hos kammeraterne ikke videre imponerende i 4k, anti-aliasing er dog helt i top må jeg indrømme.
Så mit svar er spar pengene og køb en slim/almindelig ps4.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Vreki » lør 10 dec 2016 09:22

Jeg syntes i skal huske at der ikke bliver spurgt om det er værd at opgrader, men om en total nyanskaffelse.
Og der er altså et andet regnestykke.

Vil man binde sig til gammel tech de næste 3-4 år for at spare her og nu?
Hvis man allerede har en PS4 så er det smarteste måske at vente og se, men jeg ser ingen grund til at kæbe en Slim medmindre man virkelig ikke kan klemme en Pro ind i budgettet.

Der er gode chancer for at du kommer til at fortryde at have købt det billigste det om et par år, mens de ekstra penge til en Pro vil være glemt efter nogen måneder uanset om du føler den giver noget ekstra eller ej.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Ubertracker77 » lør 10 dec 2016 11:03

Efter nærmere overvejelser, vil jeg nok give Vreki ret. Jeg vil ikke skifte nu, fordi jeg har en maskine der fungere fint. Men hvis det var nysnskaffelse er en pro måske ok, der er ca. 900 kr. I forskel på slim/1 TB og en pro. Der er måske også en højere resale value i pro' en om 2 år.

Alternativt hvis finanserne er små, vil jeg da lige kigge lidt på en brugt på div. Private salgssider. Da er nok en del der skifter ud til pro, for at have det nye. Jo flere PS4 til salg, jo mere kan du jo presse prisen.
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Da Senzai » lør 10 dec 2016 11:55

Jeg havde også købt en Pro. Det virker fjollet at være "bagud" fra start og høre om, hvordan de næste par år, at tingene ser bedre ud og kører bedre på pro´en end på den gamle model.

Jeg tænker også lidt, at 1000 kroner er ingenting, hvis du i forvejen er en Pc- tosse, der synes, at det giver mening at give 20.000 for en computer.

Jeg har selv den gamle PS4 model og den passer fint til mine behøv. Den spiller fint Marvel og Rocket League, men når den går i stykker, så skifter jeg også til PRO.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Erroneus » lør 10 dec 2016 12:42

Nyanskaffelse, så uden tvivl Pro modellen. Prisforskellen er minimal, og ikke nok med at pro modellen har en mere kraftig CPU og GPU, så har den også andre små forbedringer, f.eks. bedre sata controller, USB stik på bagsiden og ikke mindst optisk udgang, som er vigtig hvis man forbinder lyd til et anlæg via optisk udgang. Optisk udgang er skåret væk på slim modellen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Slimjay DK » lør 10 dec 2016 21:19

Enig med Erroneus ... Jeg har ikke fortrudt at jeg har byttet min gamle PS4 ind til en Pro selvom jeg ikke har 4K tv .. Man skal også huske at mange af spillene bliver rendered i en højere opløsning der så bliver nedskaleret til 1080P for et mere crisp billed, og så er der selvf. frameraten som er mere stabil som f.eks i BF1 ;)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf V3jby » søn 11 dec 2016 20:51

1000 tak for alle jeres gode tips og forslag!
Jeg har læst dem alle!

Valget bliver en PS 4 Pro - mest af alt fordi jeg hader lag, og elsker god billedkvalitet / framerate - og hvem ved - måske det bliver til VR en dag... Så vil det være dumt ikke at have en PRO

Tak skal i have allesammen :)
V3jby
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Frederikshavn


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf nuller_dk » lør 22 apr 2017 15:41

Hejsa jeg har haft en ps4 før, men brugte den for lidt. og derfor solgte jeg den. Men nu er jeg
klar på at prøve igen. men så kommer spørgsmålet, skal jeg gå pro eller tage den "gamle". ?
en hurtig søgning viser at jeg kan få en "gammel" model hos elgiganten til 1800.- (lev. 5 maj)
og en pro model koster ca. 3200.- så er de 1400.- i merpris det værd
nu da jeg ikke har en i forvejen ?
jeg har ikke et 4K tv. men det kunne jo være at man vandt i lotto engang ;) .
og bliver de gamle ps4 spil opscaleret i en pro model ? eller skal man have spil der er "lavet"
til en pro model. for at se forskel. ?
mvh nuller
Billede
nuller_dk
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Odder


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf morfar » lør 22 apr 2017 17:47

Ubertracker77 skrev:Jeg er også med på alm ps4, jeg skifter ikke før 5'ern kommer. Med mindre du er til VR nørdebriller, så er ps4 rigeligt.

Og bare rolig du skal nok komme til at bruge en controller fint. Jeg havde indtil for 1 1/2 - 2 år siden, aldrig haft PS. Man vænner sig hurtigt til både controller, og at alting bare virker når man tænder. Der skal ikke downloades alverdens ekstra programmer, og du behøver ikke skifte grafikkort hveranden weekend ;).

Pøjpøj med det


Nørdebriller? Nu syntes jeg du er lidt generaliserende og fordomsfuld.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PS4 Pro eller ikke... that is the question

Indlægaf Vreki » lør 22 apr 2017 19:01

nuller_dk skrev:Hejsa jeg har haft en ps4 før, men brugte den for lidt. og derfor solgte jeg den. Men nu er jeg
klar på at prøve igen. men så kommer spørgsmålet, skal jeg gå pro eller tage den "gamle". ?
en hurtig søgning viser at jeg kan få en "gammel" model hos elgiganten til 1800.- (lev. 5 maj)
og en pro model koster ca. 3200.- så er de 1400.- i merpris det værd
nu da jeg ikke har en i forvejen ?
jeg har ikke et 4K tv. men det kunne jo være at man vandt i lotto engang ;) .
og bliver de gamle ps4 spil opscaleret i en pro model ? eller skal man have spil der er "lavet"
til en pro model. for at se forskel. ?
mvh nuller


Det kan du næsten selv kun afgøre. Jeg er glad for at vide at min Pro levere spillene i den bedst mulige udgave, men det er ikke sådan at jeg var utilfreds med min PS4. Og 1400 er også en slags penge.

Der er dog også den forskel at Pro kommer med en 1TB Harddisk, mens den billige du kigger på kommer med en 500 GB.
Efter min mening er det lige i underkanten, så du vil sikker skulle ud og investere en 6-700 i en større harddisk i løbet af er år eller to.

En 1TB kan også blive fuld, men det gør alligevel en væsentligt forskel med den ekstra plads.
Jeg har godt nok købt en ekstern HD til min, men det er mest fordi jeg ikke gider rydde op så tit, og vi er to aktive brugere der har hvert sit sæt spil installeret.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster

cron