Forum

Min PS4 er blevet langsom?

Generelt snak om Playstation og services.

Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Dummiz » tors 15 dec 2016 01:27

Andre der oplever at deres PlayStation er blevet langsom? Eks. Når man er inde i et spil og bare lige skal ud på Dashboard og Feks. Se efter en gruppe eller andet så lagger maskinen og er langsom. Er det et tegn på at den er ved at være kørt flad? Eller? Det er en ps4 500gb ca. 2 år gammel. Det er så stort et problem at jeg overvejer at gå af med den for at se om Pro gør det bedre.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Krede1972 » tors 15 dec 2016 03:18

Prøv at skifte batterierne. Det gjorde jeg i min og det hjalp.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf morfar » tors 15 dec 2016 11:00

Krede1972 skrev:Prøv at skifte batterierne. Det gjorde jeg i min og det hjalp.


Skifte batterierne i en PS4? Er det noget man bare lige gør?

Min 3 år gamle ps4 var altid hurtig i menuerne, men jeg må erkende, at min nye ps4 pro lider af samme problem som Dummiz oplever.

Håber det er en softwarefejl som de fikser meget snart.

Mit warframe kører meget dårligere efter jeg har fået en Pro. Meget mere lag og længere loadetider.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Vreki » tors 15 dec 2016 11:42

Det er ikke noget jeg har tænkt over.
Har du et konkret eksempel, f.eks med et af de senere PS+ spil?
Så kunne vi dag lige prøve at time det med et stopur.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Dummiz » tors 15 dec 2016 12:02

Vreki skrev:Det er ikke noget jeg har tænkt over.
Har du et konkret eksempel, f.eks med et af de senere PS+ spil?
Så kunne vi dag lige prøve at time det med et stopur.


Det er bare generelt når jeg er inde i spil og lige skal ud og se noget på Dashboard. Det er ikke noget jeg bare lige hurtig kan gøre for at springe hurtig ind i spillet igen. Igår da jeg startede bf1 op kom der en sort baggrund og en lysegrå "loading" bjælke. Det har jeg ALDRIG oplevet før
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf morfar » tors 15 dec 2016 12:28

Med min gamle PS4 når jeg holdt den runde knap i midten nede for at komme ud af et spil, så kørte alt flydende og jeg kunne komme ud på under 1 sekund. Nu hakker og lagger det når jeg prøver og ventetiden kan være flere sekunder. Jeg har oplevet det med både Warframe og Battlefront.

Har købt nyt samsung 7005 TV sammen med ps4 og jeg frygter lidt det måske også er TV'et der har lidt af skylden.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Kimosabe » tors 15 dec 2016 12:29

Min er blevet utrolig lang tid om at starte op, selvom den står i stand-by. Ved ikke om andre oplever det? Det er pænt irriterende.

Og så måske lidt off topic, men download af spil fra Sony er til grin for tiden. Er på 2. dagen igang med download af Titanfall 2. Købte DOOM, og var 3-4 dage om at hente det. Og jeg har testet min DL speed flere gange undervejs, så jeg ved at det er Sonys servere der underpræsterer meget...
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Krede1972 » tors 15 dec 2016 12:34

Mon ikke at det er et softwareproblem som morfar også antager?
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Kimosabe » tors 15 dec 2016 12:35

Troede måske det var en Apple finte, hvor de gjorde den gamle langsom, så man ville købe Pro versionen. Men det lyder jo ikke sådan på morfar..
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Dummiz » tors 15 dec 2016 12:55

Kimosabe skrev:Troede måske det var en Apple finte, hvor de gjorde den gamle langsom, så man ville købe Pro versionen. Men det lyder jo ikke sådan på morfar..


Men på den anden side er det også kun morfar (som jeg kender til) som har dette problem med sin Pro. Jeg kan måske forstå det på min egen fordi den har nogle år på bagen men på en ny Pro forstår jeg det simpelthen ikke
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Vreki » tors 15 dec 2016 13:17

Jeg har Battlefront, jeg skal lige se om jeg kan huske at teste det på henholdsvis PS4 / PS4 Pro

Så f.eks. tiden fra man står ved tittelskærmen i Battlefront og trykker på knappen, til man kan navigere i hovedmenuen?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Dummiz » tors 15 dec 2016 13:25

Min ps4 er hurtigere til at hoppe på dash board i battlefront frem for bf1 der er langsommere. Samt jeg syntes det lagger lidt i spillet når endscreen kommer frem og der skal uddeles battlepacks osv. Den er utrolig langsom til at bevæge sig i menuerne i spillet mellem multiplayer banerne. Ved dog ikke om det er generelt for spillet at det er langsomt der.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf morfar » tors 15 dec 2016 14:17

Vreki skrev:Jeg har Battlefront, jeg skal lige se om jeg kan huske at teste det på henholdsvis PS4 / PS4 Pro

Så f.eks. tiden fra man står ved tittelskærmen i Battlefront og trykker på knappen, til man kan navigere i hovedmenuen?


Hvis jeg er i hovedmenuen i Battlefront og vil ud af spillet. Holder den runde ps knap ned på controlleren og vælger "close application" - det er der den er blevet langsommere. Som om den ikke har power nok til at det kan gøres flydende. Som om den lige skal loade et eller andet før den reagerer på mine efterfølgende tryk på controlleren.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf ikkNico » tors 15 dec 2016 15:20

Der har været menu lag fra dag 1 på min CUH-1216
Ikke noget voldsomt, men det er der, fx når man bladrer igennem en længere række installerede apps og spil. Der er også ventetid på DVR funktionen fra man trykker til klippet er gemt og man kan få lov at uploade. det er unast længden på klippet
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Min PS4 er blevet langsom?

Indlægaf Krede1972 » tors 15 dec 2016 15:45

Konklusionen er dermed at det er et software-problem...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster