Forum

Nyt TV (value for money)

Generelt snak om Playstation og services.

Nyt TV (value for money)

Indlægaf Egeberg » tirs 27 dec 2016 11:43

Hej folkens

Jeg går pt. og overvejer enten at købe en bærbar eller udskifte mit gamle Sony W6 TV med et nyt. Jeg er lidt på udkig efter tips til TV. Jeg skifter hellere tv jævnligt end giver 12000 for skærmen.

Umiddelbart ligger Samsung rigtig lunt i svinget med deres 6405, så vidt jeg kan læse mig til, men inspiration er velkommen. UE55KU6405 får til 4999 hos hifiklubben lige nu.

Jeg har kun "få" krav:
- min 50"
- UDH
- HDR
- max 8000,-

Fyr endelig løs :-)

Edit: Tilbud
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf Erroneus » tirs 27 dec 2016 11:56

49" udgaven: Samsung UE49KS7005 - 6k hos Bilka og Elgiganten, dog ikke Online - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143306/ ... ign-Priser
55" udgaven: Samsung UE55KS7005 - 7444 kr hos Hifiklubben - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143330/ ... ign-Priser

Den opfylder alt perfekt. 4K, Ordenlig HDR (10bit panel) og HDR virker endda under game mode, som man skal bruge til en konsol. Jeg har det selv og er et rigtig fint tv.
Dens indbygget apps, Netflix, Amazon Video og Youtube har alle 4K / HDR support. Den har også apps til HBO, Viaplay, TV2 Play, DR, Google Play osv.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf enfen » tirs 27 dec 2016 12:34

Og så det vigtigste spørgsmål til ovenstående tv; Hvor højt er input lag?
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf Erroneus » tirs 27 dec 2016 12:40

Ja korrekt, det er en vigtig ting at huske og netop på den front, der er Samsung's tv nogle af de bedste.

Den model jeg anbefaler har 21/22ms i Game mode, også med HDR til i Game mode, hvilket netop er det tricky, der har været mange modeller hvor refreshrate har været helt i hegnet med HDR til.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf Egeberg » tirs 27 dec 2016 20:42

Tak for tippet. Vil prøve at holde lidt øje med KS7005'eren :-)
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf D_Hofgaard » ons 28 dec 2016 19:17

Jeg er kommet i tvivl. Har længe luret på KS7005 og KS8005.

Var forbi Power i dag, og sælgeren sagde direkte at jeg ikke skulle købe nogen af dem pga. micro stutter. Han fortalte derudover, at de var blevet pålagt af deres chef, af DE SKULLE fortælle om at der var problemer med micro stutter på disse tv, når der var kunder der viste interesse for dem. De var simpelthen trætte af at få leveret købte tv tilbage, fordi kunderne ikke var tilfredse med tv'et når de havde købt det. Og der stod rigtigt nok også 4-5 tv foran, hvor man kunne se at de havde været åbnet før.

Jeg har kun haft Samsung fladskærme, så jeg er lidt i vildrede nu. Og jeg kan også godt bruge en masse gode råd.
Jeg går efter 65" 4K HDR. Sælgeren fortalte mig at de kommer til at køre rigtig mange gode tilbud på fladskærme i starten af januar. Så OLED skærme kunne også være en mulighed, hvis der er nogen der kommer ned i en fornuftig pris.

Jeg bruger det primært til PlayStation 4 og lidt film og serier via Blockbuster, HBO osv. Af "almindeligt" tv ser jeg stort set kun fodbold.
Mit budget er omkring 14.000.
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf Erroneus » ons 28 dec 2016 19:26

Det er også muligt at sælgeren var mere interesseret i at du købte et LG, fordi de taber flere penge på de Samsung TV, end de gør på LG TV :) Jeg blev ikke advaret om micro stutter da jeg skulle købe mit, men jeg blev forsøgt skubbet over på et LG, netop fordi de tabte penge på Samsung modellen, pga. købsprisen var så meget højere.

Anyways der har været problemer med Micro stutter, jeg har ikke selv oplevet det og ud fra hvad jeg har læst, så er det vist ret få som oplever det, men det findes da. UK siden AVforums har en laaaaaaaaang forum tråd om 7000 serien: https://www.avforums.com/threads/samsun ... 9/page-123 - Der er også et par indlæg om micro stutter, men igen det virker begrænset hvor udbredt det er og det virker til at problemet er mindre med de nyeste firmware, hvor der i øvrigt er en ny version (1160) lige på trapperne, som skulle løse et problem med HDR i game mode, hvor den ikke skiftede væk fra HDR når man var færdig med HDR, dog ikke noget jeg har oplevet.

Men ja der kommer altid gode tilbud i Q1, fordi nye TV bliver fremvist på CES her om et par uger og så udkommer de i starten af Q2. Det store spørgsmål er dog altid, hvor lang tid man tør vente, indtil der ikke er flere på lager og hvor langt ned man tror prisen kommer.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf D_Hofgaard » ons 28 dec 2016 20:06

Det var også min tanke at han bare gerne ville sælge mig et andet tv, men det prøvede han ikke på.
På flatpanels skriver de også om micro stutter, men det kan jo også være fra tidligere firmware
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf JohnH » ons 28 dec 2016 20:36

Jeg kan varmest anbefale Samsung KS7005 tv, jeg har købt det i 49" og er super tilfreds med det. Virker drøngodt til 4K film fra Netflix og Youtube og er suverænt det bedste tv jeg har spillet konsolspil på.

De småting jeg er irriteret over, er bare småting, f.eks. når man muter lyden, så står 'mute-logoet' og blinker hele tiden, ret irriterende, så jeg skruer bare helt ned for lyden istedet.
JohnH
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Køge


Re: Nyt TV (value for money)

Indlægaf Egeberg » tors 29 dec 2016 17:57

Jeg forsøger at grave dybt og væbne mig med tålmodighed et års tid endnu. Så har jeg lidt mere at købe tv for og kan forhåbentligt lande et OLED eller som minimum UHD+HDR uden skavanker som micro-stutter :-) Stod og så lidt på et LG EV6, virkelig forbandet godt billede. Ellers skal 55" udgaven af 7005/8005 nå vældigt ned i pris i januar.
Egeberg
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Skanderborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron