Forum

Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf enfen » tirs 10 jan 2017 22:51

Men jeg ville nu alligevel lige forsøge at tage fat i Sony. Det kunne jo være, de ville hjælpe :)
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf Lasse085 » ons 11 jan 2017 00:25

Har lige købt en 4TB Seagate Barracuda 3.5 mangler bare satakablet fra kinaland..
Lasse085
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: Bagsværd


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf anarchoi » tors 12 jan 2017 12:55

Jeg synes da bestemt at have læst et sted at en SSD er mærkbart hurtigere end en standard HD. Var egentlig ved at købe en SSD, men så falder jeg over denne tråd. Er der nogen der kan kaste lidt mere lys over hastighedsforskellen?
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf JohnH » tors 12 jan 2017 18:21

anarchoi skrev:Jeg synes da bestemt at have læst et sted at en SSD er mærkbart hurtigere end en standard HD. Var egentlig ved at købe en SSD, men så falder jeg over denne tråd. Er der nogen der kan kaste lidt mere lys over hastighedsforskellen?


En SSD er mærkbart hurtigere end en alm harddisk, har set sammenligninger med 7200 omdr ext. hd og SSD, og SSD vinder altid stort.
Problemet er bare at en 1tb SSD koster fra 3000 kr og op og en alm og rimelig hurtig extern 2 tb hd koster ikke mere end 800 kr.
En alm hd er altså hurtig nok som ekstra hd til en konsol.

En SSHD hd giver ikke noget i forhold til en alm hd på en konsol.
JohnH
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Køge


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf morfar » tors 12 jan 2017 20:32

anarchoi skrev:Jeg synes da bestemt at have læst et sted at en SSD er mærkbart hurtigere end en standard HD. Var egentlig ved at købe en SSD, men så falder jeg over denne tråd. Er der nogen der kan kaste lidt mere lys over hastighedsforskellen?


Hvis man er komplet ligeglad med prisen, så er en SSD selvfølgelig altid at foretrække. Men jeg syntes overhovedet ikke at 2000 kr ekstra er det værd. Jeg kan godt vente de 2-3 sekunders loading extra engang imellem.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf j.rath » tors 12 jan 2017 20:55

JohnH skrev:
anarchoi skrev:Jeg synes da bestemt at have læst et sted at en SSD er mærkbart hurtigere end en standard HD. Var egentlig ved at købe en SSD, men så falder jeg over denne tråd. Er der nogen der kan kaste lidt mere lys over hastighedsforskellen?


En SSD er mærkbart hurtigere end en alm harddisk, har set sammenligninger med 7200 omdr ext. hd og SSD, og SSD vinder altid stort.
Problemet er bare at en 1tb SSD koster fra 3000 kr og op og en alm og rimelig hurtig extern 2 tb hd koster ikke mere end 800 kr.
En alm hd er altså hurtig nok som ekstra hd til en konsol.

En SSHD hd giver ikke noget i forhold til en alm hd på en konsol.


Se denne video her på youtube. Der smider han en SSHD i sin PS4, og det giver mærkbart hurtigere loadingtider.

https://www.youtube.com/watch?v=ZDr--eyLiM8&t

En SSHD koster ca. 800 kr. Jeg ville hellere spare halvdelen, og købte derfor en alm 1tb HD.
j.rath
Niveau 4
 
Indlæg: 757


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf enfen » fre 13 jan 2017 10:54

Det var i hvert fald ikke noget, jeg gad smide ekstra penge for. Det er godt nok ikke en markant forskel.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Bedste bud på 1tb harddisk til PS4?

Indlægaf Erroneus » søn 29 jan 2017 14:30



Test af Firecuda 2TB SSHD, som alle de seje bruger! :D

Men mere seriøst, jeg kan bekræfte at det har en rigtig god effekt, f.eks. i BF1 MP, hvor man indlæser meget af det samme data. I mine BF1 MP kampe, var jeg altid første mand på serveren.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster