Forum

opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Generelt snak om Playstation og services.

opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Jus » ons 25 jan 2017 22:39

Hejsa

Jeg har det sidste stykke tid gået med tanken om at udvide min hdd i min PS4, og er i går nåede frem til der skal sku ske et eller andet da jeg ikke længere har meget plads tilbage. Der sidder en 500gb standard i den, det er ikke meget plads når de fleste store spil fylder mellem 20gb - 50gb, da vi er 3 der spiller på den (1 voksen & 2 børn) er der meget forskellige spil på den.

Jeg søget så lidt på nettet og fandt denne HDD
http://www.konsol-chips.dk/shop/2tb-ps4-harddisk-opgradering-1306p.html

Da jeg ikke har sindsygt meget forstand på disse ting spurgte jeg en ven om råd, om han mente den kunne bruges. Det mente han sagtens den kunne, og det var jo billigt nok. Det næste der så sker er så han spørger hvorfor jeg ikke bare bytter min PS4 ud med en PS4 pro. Noget med hvis jeg indlevere min gamle kan jeg få en ps4 pro 1tb til 1500,- igen jeg har ikke sindsygt meget forstand på de ting her, så jeg begyndt at undersøg lidt omkring ps4 pro. Det jeg fandt ud af er at den er blevet hurtigere og bedre grafisk? og den understøtter 4k
Jeg er kommet meget i tvivl om hvad jeg burde gør, da jeg sådan set ikke skænket ps4 pro en tanke da man begyndte at snakke om den ej heller da den udkom. Da jeg er glad nok for min ps4 og ungerne elsker den når de spiller deres spil på den, det eneste der noget møg er lager pladsen. Jeg ejer ikke et tv med 4k, så det med den understøtter 4k er for mig ligegyldigt. Hvad der ang. den forbedret grafik kan jeg ikke rigtigt finde ud af om dette overhovedet grund nok til at jeg skal skifte til den. Så der pladsen jeg får 1tb frem for 500gb i min PS4.

Det næste der så er i det, er jeg læste noget om spillene kræver en ps4 pro opdatering hvis de skal kunne køre på ps4 pro har jeg forstået det korrekt at så kan jeg risikere at nogle af spillene ikke fungere? eller er det bare den forbedret grafik der ikke fungere? Jeg spurgte min ven om han vidst noget om det og det eneste svare jeg fik var at spil frem over vil være forberedt til PS4 pro og der vil være spil som ikke kan spilles på den alm ps4 holder dette vand?

Skal lige siges min ps4 er ca. 2 år gammel de spil der spilles på den er både download spil & spil fra disk og der spilles pt
Dimensions
Destiny
Last of us
Overvejer at købe ARK Survival Evolved & så Horizon Zero Dawn når det udkommer

Så hvad vil i råde mig til? Beholde min ps4 opgrader med 2tb for ca. 900,- eller skifte til ps4 pro, få forbedret grafik, måske fremtids sikre for spil, og få 1tb til 1500,-. Jeg kan jo godt se hvis det frem afrettet bliver så jeg ikke kan spille alle nye titler der udkommer, vil være værd at skifte.
Jus
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Vreki » ons 25 jan 2017 23:05

Jus skrev:Det næste der så er i det, er jeg læste noget om spillene kræver en ps4 pro opdatering hvis de skal kunne køre på ps4 pro har jeg forstået det korrekt at så kan jeg risikere at nogle af spillene ikke fungere? eller er det bare den forbedret grafik der ikke fungere? Jeg spurgte min ven om han vidst noget om det og det eneste svare jeg fik var at spil frem over vil være forberedt til PS4 pro og der vil være spil som ikke kan spilles på den alm ps4 holder dette vand?
.


Spillene skal virke på begge platforme, ellers godkender Sony dem ikke.
Patchene er kun nødvendige for at udnytte de ekstra features i pro.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf morfar » tors 26 jan 2017 00:07

Umiddelbart ville jeg nøjes med at opgradere HD hvis jeg var dig. Lyder ikke til du har behov for en pro. Slet ikke når du er uden 4k tv.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Erroneus » tors 26 jan 2017 00:17

Du skal nok sikre dig den pris på 1500 kr holder. Gamestop kørte nogle tilbud lige da PS4 Pro kom ud, men så vidt jeg ved gør de ikke mere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Krede1972 » tors 26 jan 2017 00:54

Opgradér harddisken og fortsæt dit sorgløse liv uden at bekymre dig om PSPro...
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Cena » tors 26 jan 2017 10:09

Jeg stod lidt i samme situation som dig - Var også ved at løbe tør for plads. Jeg købte en Pro og er meget glad for mit valg - Selvom jeg ikke har et 4K tv eller monitor endnu. BF1 kører meget bedre online på PRO. Minimalt med framedrops selv med 64 spillere i conquest uanset vejret. Jeg glæder mig også til at kunne spille Tomb Raider i 60 fps.

Jeg tror at vi vil se rigtig mange spil i år som er forbedret til PRO'en, hvor du enten kan vælge flottere grafik og 30 FPS eller bedre performance og 60 FPS. Så jeg går lidt mod strømmen og anbefaler dig at hoppe på PRO'en! Jeg har i hvert fald ikke fortrudt mit køb!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Vreki » tors 26 jan 2017 10:54

Der er selvfølgeligt også det at en ny PS4 kommer med ny garanti og to års mindre slitage end din gamle.
Normalt siger jeg at hvis man køber ny bør man gå efter en Pro, men der er pt ingen grund til at opgradere hvis man har en velfungerende af de gamle.

Du er så lidt imellem de to, da du skal ud og bruge penge på ny hardware.
Og så er spørgsmålet dybest set hvad prisforskellen reelt er, og om du syntes det er pengene værd for forøget levetid og potentielt bedre performance i spillene.
Man skal heller ikke afviser at man får et 4K TV i løbet af de næste 3-4 år, det er tæt på at være standard varen når man skal ud og have et nyt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Jus » tors 26 jan 2017 14:55

tænkte hellere ikke det ville give meget mening at udelukke en af modellerne ved lave spil som kun fungere på den ene.

Om mit behov for at skifte ud med en pro ikke er så stort kan der nok være lidt om, da jeg ikke har 4k, og er stadig imponeret over grafikken på mange af de spil jeg spillere på den gamle PS4, og har ikke stor problem med den ikke er lige så hurtig som pro...

Anyuways jeg ringede til gamestop i dag for ligesom forhøre mig ang. om de har nogle indbytnings tilbud, det havde de ikke længere som Erroneus skrev var det da den udkom. Jeg kunne så indbytte min gamle ps4 og trække det fra prisen så jeg ville lande på omkring 2600,- hvilket er over mit budget for hvad jeg kan bruge på en konsol lige nu. Så det udelukker at jeg skifter til PS4 :-)
Så det må vente til den bliver billigere eller der komme nyt tilbud! Hvad der angår garantien så ja er den nok udløbet på den gamle, men man har jo en el forsikring hvis det skulle gå galt. Min gamle ps3 holdt faktisk hele 7 år og stod af her sidste år med red button of death! Så håber da på den gamle her holder lidt mere end de 2 år der gået og gerne 4 år endnu :-)

Nå men så det nok bare at opgradere min HDD er der nogen der har erfaring, kan anbefale eller sige noget om den her
http://www.konsol-chips.dk/shop/2tb-ps4-harddisk-opgradering-1306p.html

Eller anbefale en anden hvis denne ikke er en skid værd :-)
Jus
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Jus » tors 26 jan 2017 15:15

Hov og er det lige til at bare skifte sådan en kan se på videoer det bare et par skruer og så den skiftet? Men hvad kan gå galt tænker jeg lige?
Jus
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Vreki » tors 26 jan 2017 16:03

Jus skrev:Hov og er det lige til at bare skifte sådan en kan se på videoer det bare et par skruer og så den skiftet? Men hvad kan gå galt tænker jeg lige?


Sony har vist en online guide, men sådan grundlæggende:
1) Lav en backup af profiler og savegames
2) Lave en USB stick med PS4 software
3) Udskift disken
4) Boot fra USB og lad den installere PS4 software
5) Hent profil og savegames fra backup.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf morfar » tors 26 jan 2017 16:38

Kan ikke lige se hvad det er for et mærke de tilbyder i deres upgrade kit, men bj trading har seagate disk til under 800 kr for 2 tb.

De skriver det er den sony benytter, men skriver det er samsung/seagate. Er sony gået væk fra Hitachi?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Jus » tors 26 jan 2017 17:50

Vreki skrev:
Jus skrev:Hov og er det lige til at bare skifte sådan en kan se på videoer det bare et par skruer og så den skiftet? Men hvad kan gå galt tænker jeg lige?


Sony har vist en online guide, men sådan grundlæggende:
1) Lav en backup af profiler og savegames
2) Lave en USB stick med PS4 software
3) Udskift disken
4) Boot fra USB og lad den installere PS4 software
5) Hent profil og savegames fra backup.


Okay fedt lyder ret nemt, men kan det gå galt?
Jus
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf Jus » tors 26 jan 2017 17:52

morfar skrev:Kan ikke lige se hvad det er for et mærke de tilbyder i deres upgrade kit, men bj trading har seagate disk til under 800 kr for 2 tb.

De skriver det er den sony benytter, men skriver det er samsung/seagate. Er sony gået væk fra Hitachi?


Som jeg ser det er dette også en samsung / Seagate som de sælger hos konsol chips som jeg linket til

"Harddisken kan udskiftes uden at ødelægge din fabriksgaranti på PlayStation4 konsollen.
NB. Du skal dog montere den originale harddisk, hvis den skal indsendes til reparation.

Selve harddisken er af fysisk samme størrelse, hastighed og fabrikat som Sony selv benytter.
Denne 2TB harddisk er af fabrikatet Samsung / Seagate.

Dette 2TB harddisk upgrade kit er kompatibel med PS4, PS4 Slim og PS4 Pro."
Jus
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf morfar » tors 26 jan 2017 18:41

Troede sony benyttede Hitachi. Derfor jeg ikke forstod hvad de skrev. De modsiger sig selv.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: opgradere HDD til PS4 eller byt til PS4 pro??

Indlægaf D_Hofgaard » lør 28 jan 2017 12:30

Låner lige din tråd. Denne burde passe til PS4 ikke!?

https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/har ... ricerunner
D_Hofgaard
Niveau 5
 
Indlæg: 934
By: København


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron