Forum

Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Generelt snak om Playstation og services.

Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf duhls » lør 18 feb 2017 15:34

Kan nu også melde mig i koret der er blevet snydt på DBA.
Købte for 14 dage siden 2 stk nye PS 4 spil af en sælger med brugerprofil fra 2011, der var Nemid valideret,tlf og navn synlig. Handlen foregik via PayPal.
Nu er sagen eskaleret på PayPal og hører intet fra sælger længere.
Sagen afgøres om en uge af PayPal og vil mene jeg har gode kort på hånden mht. screenshots af samtaler, dialog på paypal om tilbagebetaling og sælger har ingen kvit. på hverken afsendelse af vare eller tilbageførelse af beløb, som denne havde lovet.
Har nogen erfaring med at PayPal udøver reel køberbeskyttelse ved svindel og betaler pengene tilbage ?
Kan i øvrigt se sælger igen forsøger sig med samme PS4 spil også nye denne gang.
Har kontaktet DBA der kun vil lave en anmærkning og afvente om flere bliver snydt, før de vil gøre noget.
duhls
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf duhls » lør 18 feb 2017 17:38

Sælger har nu fjernet spillene efter jeg i chatten begyndte at høre til hvordan det kunne være personen havde 2 af hver. PayPal er også slettet i brugerprofilen
duhls
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf Slimjay DK » lør 18 feb 2017 17:44

Hvis det er afsendt som brev har sælger jo ingen kvittering .. sidste jeg sendte noget som brev fik modtageren det først efter 16 dage :( .. Jeg holdte dog kontakten til køber .. Kan du linke til annoncen ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf duhls » lør 18 feb 2017 17:52

bare den med at sælger har 2 stk nye af hver ps4 spil siger vel alt. Er nu blevet kontaktet af sælger der 117 gang lover at refundere pengene også her kan sælger ikke fremvise kvit. Vil lige afvente lidt med at linke bruger profilen. Men spillene er GTA oG BF1 samt Fifa17 let omsættelige vare. Kan iøvrigt tilføje en anden køber også satte spørgsmål i chatten ved Fifa17 da køber vil afhente varen. Pludselig svarede sælger ikke og lukkede annoncen. Har kontaktet denne køber og opfordret ham til at kontakte DBA
duhls
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf klatzen » lør 18 feb 2017 18:02

Paypal er fair men dømmer oftest til købers fordel såfremt sælger ikke kan bevise varer er afsendt. Afvent deres afgørelse og lad være med at falde for sælgers undskyldninger.

Har handlet meget på eBay og har haft gjort brug af deres resolution center en del gange.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf duhls » lør 18 feb 2017 19:12

eBay er en anderledes sikkert mht. køberbeskyttelse. Ved godt DBA er ejet af eBay nu , men de har aldrig opdateret sikkerheden og virker ligeglade.
duhls
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf klatzen » man 20 feb 2017 07:25

Om der er ebay dba eller guloggratis, hvis der er handlet ved hjælp af paypal er det jo ligegyldigt hvor igennem man har handlet for det er jo stadig samme afdeling der håndterer disse situationer her :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Snydt vedr. køb af PS 4 spil på DBA

Indlægaf duhls » man 27 feb 2017 18:04

Har nu fået medhold og får pengene retur.
duhls
Niveau 0
 
Indlæg: 8

+6


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron