Forum

Hvor kan man prøve PS VR

Generelt snak om Playstation og services.

Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf jorluff » tirs 14 mar 2017 13:52

Hejsa.

Spørgsmålet er måske allerede blevet stillet. :-)

Er der nogen der ved hvor - helst omkring Horsens - man kan prøve PS VR ? Man kan prøve HTC Vive i Elgiganten, men vil gerne prøve PS VR inden jeg investerer 3500,- på et headset som man måske bliver skuffet over. Jeg har hørt mange skrive at billedet virker grynet.

Mvh.
jorluff
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Horsens


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Xipn » tirs 14 mar 2017 16:36

Jeg prøvede det i elgiganten i Aalborg, hvor der også var Vive prøvestand. Så visse elgiganter har det hvert fald.
Xipn
Niveau 2
 
Indlæg: 113


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Erroneus » tirs 14 mar 2017 21:21

Bemærk det er kun nogle Elgiganten som har det, langt fra alle.

Og det med grynet / grimt, det svinger meget fra spil til spil. Driveclub VR er et eksempel på hvordan man ikke skal gøre, mens Arkham VR eller Job Simulator er 2 eksempler på hvordan man kan gøre det godt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf jorluff » tirs 21 mar 2017 08:49

Opdatering: Jeg købte i fredags headsettet i Elgiganten som fortalte mig at jeg kunne levere det tilbage uanset grund, bare det var inden for 14 dage. Det har jeg benyttet mig af, og må sige at jeg er vældig skuffet over hvor grynet det er. Man kan godt fornemme at VR er ny teknologi.
jorluff
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Horsens


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Vreki » tirs 21 mar 2017 09:17

jorluff skrev:Opdatering: Jeg købte i fredags headsettet i Elgiganten som fortalte mig at jeg kunne levere det tilbage uanset grund, bare det var inden for 14 dage. Det har jeg benyttet mig af, og må sige at jeg er vældig skuffet over hvor grynet det er. Man kan godt fornemme at VR er ny teknologi.


Du skulle have startet med at prøve Google Cardboard, så bliver man imponeret over hvor meget bedre PSVR er :lol:

Rent grafisk er de bedste nok Sonys egne i VR Playroom. Hvis du syntes at de er for grimme så kan du næsten lige så godt returnere det med det samme, for jeg tvivler på at det bliver bedre i denne generation.

Som Erronous siger så svinger den grafiske kvalitet meget. Nogle spil er grimme/grynede på en måde der er tæt på at ødelægge oplevelsen. Andre er måske ikke i top rent grafisk, men er så medrivende at man ikke tænker over det. Og så er der også en håndfuld der er rigtigt flotte.

Hvilke spil har du prøvet?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf jorluff » tirs 21 mar 2017 15:30

Vreki skrev:
jorluff skrev:Opdatering: Jeg købte i fredags headsettet i Elgiganten som fortalte mig at jeg kunne levere det tilbage uanset grund, bare det var inden for 14 dage. Det har jeg benyttet mig af, og må sige at jeg er vældig skuffet over hvor grynet det er. Man kan godt fornemme at VR er ny teknologi.


Du skulle have startet med at prøve Google Cardboard, så bliver man imponeret over hvor meget bedre PSVR er :lol:

Rent grafisk er de bedste nok Sonys egne i VR Playroom. Hvis du syntes at de er for grimme så kan du næsten lige så godt returnere det med det samme, for jeg tvivler på at det bliver bedre i denne generation.

Som Erronous siger så svinger den grafiske kvalitet meget. Nogle spil er grimme/grynede på en måde der er tæt på at ødelægge oplevelsen. Andre er måske ikke i top rent grafisk, men er så medrivende at man ikke tænker over det. Og så er der også en håndfuld der er rigtigt flotte.

Hvilke spil har du prøvet?


Jeg startede ud med Resident Evil 7. Jeg blev overrasket over hvor forvrængede farverne tog sig ud, og hvor dårlige textures blev. - Oplevelsen var fantastisk, men grafisk ikke imponerende.

Jeg prøvede den medfølgende VR Demo Disc. Den hvor man bliver sænket langsomt ned i dybet. God oplevelse også. Grafikken var hæderlig her.

Playroom VR var faktisk ganske fangende og sjovt. :-)

Problemet var at jeg var så meget i tvivl om, om jeg skulle beholde det. Chancerne for at der kommer et overlegent VR headset inden for de næste par år, som er væsentligt billigere, er jo også til stede.


Jeg har en ikke-pro playstation, men jeg tror altså at man skal op i dobbelt opløsning før det bliver sjovt. Og der er PSVR bare ikke endnu, desværre.
jorluff
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Horsens


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Vreki » tirs 21 mar 2017 15:55

jorluff skrev:Jeg startede ud med Resident Evil 7. Jeg blev overrasket over hvor forvrængede farverne tog sig ud, og hvor dårlige textures blev. - Oplevelsen var fantastisk, men grafisk ikke imponerende.

Jeg prøvede den medfølgende VR Demo Disc. Den hvor man bliver sænket langsomt ned i dybet. God oplevelse også. Grafikken var hæderlig her.

Playroom VR var faktisk ganske fangende og sjovt. :-)

Problemet var at jeg var så meget i tvivl om, om jeg skulle beholde det. Chancerne for at der kommer et overlegent VR headset inden for de næste par år, som er væsentligt billigere, er jo også til stede.


Den med buret er kun VR Worlds demoen, den fulde demo disc skulle gerne have en del mere indhold
https://store.playstation.com/#!/da-dk/ ... MODISCDIG1

Prøv demoerne til
Battlezone®
EVE: Valkyrie
Until Dawn™: Rush of Blood
DRIVECLUB™ VR
RIGS™ Mechanized Combat League

Jeg tror ikke du skal forvente at der kommer et headset der er både bedre og billigere de første par år.
Hvis man vil have bedre er det over i PC verden, og der kommer kravene til en PC der kan trække det oven i.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf jorluff » tirs 21 mar 2017 20:19

Det er returneret. Jamen jeg har en PC med 5820k CPU og 980ti gfx som burde kunne trække en gang vr :-) men der går da nok nogle år inden der kommer et billigt mainstream vr headset i en ordentlig kvalitet. Teknologien er jo også relativt ung endnu. :-)
jorluff
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Horsens


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Vreki » tirs 21 mar 2017 20:55

jorluff skrev:Det er returneret. Jamen jeg har en PC med 5820k CPU og 980ti gfx som burde kunne trække en gang vr :-) men der går da nok nogle år inden der kommer et billigt mainstream vr headset i en ordentlig kvalitet. Teknologien er jo også relativt ung endnu. :-)


Godt du kunne få pengene tilbage :D
Det er nemlig lidt et dillema med teknologien. Efter min mening så er den moden nu, og kan give en fin oplevelse.
Men den står også i kontrast til hvad almindelig 2D teknologi kan levere af opløsning osv.

Når jeg lader "ikke-gamere" prøve teknologien så er de alle sammen imponerede. De har ikke rigtigt noget at sammenligne med og vurdere det på dets egne præmisser.

Men mange gamere sammenligner den med det de kender, og der kan VR ikke følge med. Spørgsmålet er om det nogen sinde ville kunne det?
Nextgen PSVR bliver måske på niveau med hvad en PS4 kan i dag. Men til den tid vil vi have endnu bedre konsoller at sammenligne med, så VR vil stadigvæk være den grimme ælling.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf anarchoi » ons 22 mar 2017 00:39

Jeg forstår ikke det med at det skulle være grynet...
Jeg anser mig selv for værende ganske kritisk hvad angår grafik, og jeg er vant til 4K i 2D gaming, men jeg har lige siden jeg købte PSVR været enormt positivt overrasket over hvor flotte spillene er.
Mistænker at synderen er den originale PS4. Det lyder som om der er stor forskel på en alm. og en Pro. Synes det er virkelig synd hvis mange får en dårlig oplevelse med PSVR hvis det 'bare' er på den baggrund.
Jeg har siden jeg har købt mit PSVR for 1½ måned siden ikke kunne gå tilbage til 2D gaming. Ikke en gang Horizon kan konkurrere, og står nu bare og samler støv.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156

+1

Re: Hvor kan man prøve PS VR

Indlægaf Vreki » ons 22 mar 2017 09:22

anarchoi skrev:Jeg forstår ikke det med at det skulle være grynet...
Jeg anser mig selv for værende ganske kritisk hvad angår grafik, og jeg er vant til 4K i 2D gaming, men jeg har lige siden jeg købte PSVR været enormt positivt overrasket over hvor flotte spillene er.
Mistænker at synderen er den originale PS4. Det lyder som om der er stor forskel på en alm. og en Pro. Synes det er virkelig synd hvis mange får en dårlig oplevelse med PSVR hvis det 'bare' er på den baggrund.
Jeg har siden jeg har købt mit PSVR for 1½ måned siden ikke kunne gå tilbage til 2D gaming. Ikke en gang Horizon kan konkurrere, og står nu bare og samler støv.


Det ved jeg ikke rigtigt. Jeg startede på en Ps4-Old, og der var Driveclub stadigt grynet, mens Batman, Rush of Blood og Playroom VR var imponerende.

Min egen teori er at det har noget at gøre med indlevelsesevnen. Hvor den personlige grænse går mellem om man er i spillet, eller om man bare kigger på og derfor nemmere lægger mærke til grafikken.
Der er jo også folk der syntes at Driveclub VR ser fint ud, dem kan jeg slet ikke følge men det viser hvor stor forskel der kan være fra person til person.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron