Forum

ny 4k maskine

Generelt snak om Playstation og services.

ny 4k maskine

Indlægaf brilleabendk » søn 23 apr 2017 20:55

Hey tror i / ved i om der snarest kommer en playstation der kører i ægte 4k som med den kommende scorpio? Overvejer at købe en ps4 pro men er det helt hen i skoven ?
brilleabendk
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Erroneus » søn 23 apr 2017 21:12

Lad os lige slå nogle ting fast. Der bliver også spil, som Scorpio ikke kan trække i 4K, det er allerede bekræftet at de også kommer til at bruge checkerboard upscaling. 6 teraflops er simpelthen ikke nok til 4K for alle situationer.

Men nej der kommer ikke nogle Ps4 Pro Plus nu her, det vil ikke rigtigt give mening, da PS4 Pro klarer det fint, se f.eks. Horizon Zero Dawn eller Battlefield 1. Næste skridt for Sony bliver PS5, det store spørgsmål er så om de udgiver PS5 i 2019 eller 2020.

Måske udgiver de en PS4 Pro Slim, igen det er svært at sige, men jeg godt man kan forvente de sænker prisen til efteråret eller lave nogle rigtige gode bundle deals. Det kommer an på hvad Scorpio's pris, der forventes at være 499$ (dvs. omkring 4200 kr herhjemme), men spekulationerne har gået i alt fra 399$ til 699$.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: ny 4k maskine

Indlægaf brilleabendk » søn 23 apr 2017 21:21

Har ingen ide, ved bare at hvis jeg skal have en ps4 pro ville jeg heller evente det længere hvis de havde planer om en ny model. Har i nogen monitors at anbefale til sådan en pro?
brilleabendk
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Cena » søn 23 apr 2017 21:57

brilleabendk skrev:Har ingen ide, ved bare at hvis jeg skal have en ps4 pro ville jeg heller evente det længere hvis de havde planer om en ny model. Har i nogen monitors at anbefale til sådan en pro?


Der findes nogle 4K monitors men de koster boxen. Så længe de ikke har HDR gider jeg ikke skifte ud. Jeg vil også hellere spille 1080p i 60 fps end 30 fps i 4K. Så jeg beholder min BenQ monitor indtil videre. Tror ikke jeg skifter den før næste konsol generation. Når nok at købe et 4K fjernsyn inden.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: ny 4k maskine

Indlægaf danny » søn 23 apr 2017 22:34

Selvfølgelige er der planer om en ny model (det forventer alle), spørgsmålet er bare, hvornår sådan én kommer. Jeg vil personligt tro, at den tidligst kommer næste år, men har absolut ikke viden om det, så det er rent gæt. Og jeg tror ikke det bliver en PS5, men mere ala. en slim pro.
IFT. monitors så er der ikke forfærdelig mange at vælge imellem, især ikke hvis du også vil have HDR med, og det vil du (jeg synes at HDR giver mest mening ift. pro/s versionen af konsoler mere end de 4k. Det kan værre svært at se forskellen mellem 4k og HD medmindre du sidder klisteret op ad skærmen) Der findes nogle pro monitors til en del penge, som både har 4k og HDR desuden har Dell lige lanceret en 27" som de kalder en desktop monitor, dog er den heller ikke ligefrem billig.,
Jeg vil tror, de fleste PS4 pro'er er tilsluttet en tv skræm. I forumet har der været flere diskussioner om emnet. Hvis du allerede har en ps4 og ikke har et 4k skærm eller planer om at købe sådan en snart, vil jeg personligt ikke købe en pro her og nu. Der er selvfølge proens boost mode, som for nogen er grund nok til en pro, selv uden 4k og HDR.
danny
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Muppetmilker » man 24 apr 2017 13:09

brilleabendk skrev:Har ingen ide, ved bare at hvis jeg skal have en ps4 pro ville jeg heller evente det længere hvis de havde planer om en ny model. Har i nogen monitors at anbefale til sådan en pro?


4K eller ej, lad være med at købe en monitor der reklamerer med 144 hz, etc. Da Pro'en ikke kan putte så mange frames ud alligevel.
Med mindre skærmen også skal bruges til PC gaming eller lignende, så gå efter 60 hz, hurtig responstid og så enten 4K eller 1080P. Personligt ville jeg sparre penge og købe en 1080p monitor, da forskellen virker minimal når man sider så tæt på skærmen.
Om din monitor så skal være et IPS panel eller en TN monitor er jo en smagssag. Igen syntes jeg personligt at IPS er et must, hvis man vil have den bedste billedkvalitet.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg

+1

Re: ny 4k maskine

Indlægaf Cena » man 24 apr 2017 13:30

Jeg spiller personligt selv på en BenQ RL2455HM som jeg har været utrolig glad for! Den har kostet omkring 1500 kr. og har været alle pengene værd. Det er en 1080p skærm med under 1ms, som er det vigtigste for mig, da jeg primært har haft brugt den til at spille FPS spil.

Som nævnt tidligere bliver den ikke skiftet ud lige foreløbig, da min næste skærm både skal have 4K og HDR. Jeg vægter 1080p 60 fps højere i de spil der tilbyder det end 4k 30fps som er maks min PS4 pro kan performe i spil i øjeblikket.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: ny 4k maskine

Indlægaf Erroneus » man 24 apr 2017 14:38

Muppetmilker skrev:Personligt ville jeg sparre penge og købe en 1080p monitor, da forskellen virker minimal når man sider så tæt på skærmen.


Jo tættere man sidder på en skærm, jo mere glad bliver man for højere opløsninger, så den må jeg være uenig i.

Ellers har folk ramt meget rigtigt, ingen grund til at snuppe en 144hz skærm, får du ikke noget ud af. Man kan godt finde en 4K monitor med TN panel der opdaterer hurtigt til under 3k, burde være fin til det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Muppetmilker » tirs 25 apr 2017 17:04

Erroneus skrev:
Muppetmilker skrev:Personligt ville jeg sparre penge og købe en 1080p monitor, da forskellen virker minimal når man sider så tæt på skærmen.


Jo tættere man sidder på en skærm, jo mere glad bliver man for højere opløsninger, så den må jeg være uenig i.

Ellers har folk ramt meget rigtigt, ingen grund til at snuppe en 144hz skærm, får du ikke noget ud af. Man kan godt finde en 4K monitor med TN panel der opdaterer hurtigt til under 3k, burde være fin til det.


Hvad jeg mener er at forskellen mellem 1080p og 4K er nemmere at se på en større skærm, som fjernsyn, men at forskellen mellem 1080p og 4K er knap så imponerende på en monitor i størelsen 27' og ned af.
Især hvis man tager prisforskellen med i betragtning, virker en 1080p monitor mere attraktiv. Noget helt andet er frameraten, som tager et dyk, men nok om det.

Hvis det absolut skal være en 4K monitor OP, så er det noget lignende det her du skal kigge efter:
https://www.computersalg.dk/i/1481521/l ... riceRunner
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Major Oblivious » tors 27 apr 2017 07:17

Cena skrev:
brilleabendk skrev:Har ingen ide, ved bare at hvis jeg skal have en ps4 pro ville jeg heller evente det længere hvis de havde planer om en ny model. Har i nogen monitors at anbefale til sådan en pro?


Der findes nogle 4K monitors men de koster boxen. Så længe de ikke har HDR gider jeg ikke skifte ud. Jeg vil også hellere spille 1080p i 60 fps end 30 fps i 4K. Så jeg beholder min BenQ monitor indtil videre. Tror ikke jeg skifter den før næste konsol generation. Når nok at købe et 4K fjernsyn inden.


Helt enig.

Jeg har af den grund droppet konsollerne helt og brugt alt for mange penge på en gamer PC fordi jeg ville som minimum have 60 fps. (Vidste ikke at mit 1080P TV kun kan outputte 60 fps), så nu har jeg altid 60 fps da jeg vil sidde i sofaen med min PS4 controller som normalt :lol:
Men jeg kan kan ikke trække GTA V i fuld grafik / 4K på trods af en i7 6800 processer, GTX 1080 kort og 32 GB ram.
Tror desværre det er mere marketing end facts når MS lover 4K native gaming
Major Oblivious
Niveau 3
 
Indlæg: 282


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Vreki » tors 27 apr 2017 08:59

Det er dybest set dumt at love 4K native gaming på en platform, for det forhindrer udviklerne i selv at prioritere hvad der er bedst
Afhængigt af spillet kan det være høj fps, en meget detaljere verden, 4k grafik osv.

Uanset hvor mange kræfter du ligger i en PC eller konsol, så er der altid nogen der kan udnytte det og mere til.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: ny 4k maskine

Indlægaf Cena » tors 27 apr 2017 09:29

Major Oblivious skrev:
Cena skrev:
brilleabendk skrev:Har ingen ide, ved bare at hvis jeg skal have en ps4 pro ville jeg heller evente det længere hvis de havde planer om en ny model. Har i nogen monitors at anbefale til sådan en pro?


Der findes nogle 4K monitors men de koster boxen. Så længe de ikke har HDR gider jeg ikke skifte ud. Jeg vil også hellere spille 1080p i 60 fps end 30 fps i 4K. Så jeg beholder min BenQ monitor indtil videre. Tror ikke jeg skifter den før næste konsol generation. Når nok at købe et 4K fjernsyn inden.


Helt enig.

Jeg har af den grund droppet konsollerne helt og brugt alt for mange penge på en gamer PC fordi jeg ville som minimum have 60 fps. (Vidste ikke at mit 1080P TV kun kan outputte 60 fps), så nu har jeg altid 60 fps da jeg vil sidde i sofaen med min PS4 controller som normalt :lol:
Men jeg kan kan ikke trække GTA V i fuld grafik / 4K på trods af en i7 6800 processer, GTX 1080 kort og 32 GB ram.
Tror desværre det er mere marketing end facts når MS lover 4K native gaming


Min drøm er også at vi på et tidspunkt har 60 FPS i alle spil på konsollerne. Personligt syntes jeg 60 fps er langt vigtigere end grafikken! Jeg kunne selvfølgelig bare købe en gamer PC, men jeg er faktisk rigtig glad for konsol konceptet og samtidig ville det også betyde jeg skulle "forlade" alle de venner jeg har derinde, som faktisk er en stor del af grunden til jeg spiller så meget som jeg gør. Jeg elsker at fordybe mig i SP, men de fedeste aftner er dem hvor jeg sidder sammen med mine gamer buddies og spiller BF1, Rocket League eller COD :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron