Forum

Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Generelt snak om Playstation og services.

Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf ikkNico » man 01 maj 2017 17:07

Lige nu popper flere og flere historier frem om, at Sony er klar med en Playstation 5 allerede til næste år. Godt nok sidst på året, men alligevel kun 4 år efter første PS4 release (og 2 år efter Pro'en).

Alle kilder citerer samme analytiker; Damian Thong, som åbenbart ramte plet med PS4 release, og som jeg virkelig håber tager fejl. Eneste trøst er at PS4 er SÅ succesfuld, at der er en god chance for at Sony ikke har travlt med en efterfølger.

Jeg håber virkelig dette kun er et rygte, og på ingen måde holder vand, for hvis det er tilfældet så er det helt slut med de gamle konsol dyder; innovation og gameplay, som har det rigeligt hårdt i forvejen. Konsoller vil da være reduceret til PC light, da "more powah" aldrig har været formålet med dem, og det er et kapløb, de altid vil tabe til PC (selv hvis man laver dem modulære).
Eneste fordel for konsller med 2-4 års generationer er det lukkede økosystem som hackere har svært ved at få aimbots mm ind i, men som så til gengæld koster penge.

PS5 i 2018 vil rent ud sagt være noget lort for gaming


http://www.techspot.com/news/69142-coul ... -year.html
http://www.tomsguide.com/us/ps5-release ... 24995.html
http://uproxx.com/gaming/next-generatio ... x-scorpio/
http://www.playstationlifestyle.net/201 ... 18-report/
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Da Senzai » man 01 maj 2017 17:14

Lol, jeg har det som om, at denne generation kun lige er startet. Hvor mange rigtigt gode PS4 spil er der nået at komme indtil videre? 2?
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Erroneus » man 01 maj 2017 17:43

Det kommer an på prisen :) Ej 2018 er tidligt, men faktisk ikke meget. Det vil være 5 år efter udgivelsen af PS4, men så kun 2 år efter Pro.

Jeg kan ikke helt bedømme om Pro kommer til at forsinke den her generation, i starten var jeg overbevist om det var tilfældet, men pga. udvikling med Scorpio og Microsoft som meget gerne vil videre pga. de har fået tæv. Samt efter man har set det forholdsvis simple tekniske design på Pro, så er jeg ikke så sikker mere. Personligt vil jeg have det fint med en PS5 i 2019, så er der gået 6 år.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf ikkNico » man 01 maj 2017 18:23

Erroneus skrev:men pga. udvikling med Scorpio og Microsoft som meget gerne vil videre pga. de har fået tæv.

Scorpio er lige så meget 8. gen som Pro er det. Begge dele er noget skidt for gaming i min optik.

Scorpio er jo nærmest al den secret sauce, der blev snakket om ved launch, så jeg tror begge half-gen konsoller var planlagt fra starten af generationen. Man ikke går ud og laver ny hardware på den måde det er gjort her på et års tid. hvilket gør både Ms og Sony til nogle cash-grabbing røvhuller

Jeg ved ikke om MS er så utilfredse med denne genration. det er selvfølgelig sjovest at ligge nr. 1 men de har stadig den bedste generation nogensinde, både ifælfge officielle tweets og regnskaberne

Uanset hvad, så er 4 år alt, alt for kort tid til en konsolgeneration
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Rytteren » man 01 maj 2017 19:46

ikkNico skrev:Scorpio er lige så meget 8. gen som Pro er det.

Som det er nu, Ja. Men modsat Pro, så er Scorpio præcis stærk nok/varieret nok, til at man kunne se spil KUN udgivet på scorpio og ikke Xbone. Det ser jeg ikke med Ps4/pro.

ikkNico skrev: Begge dele er noget skidt for gaming i min optik.


Jeg er enig.

ikkNico skrev:hvilket gør både Ms og Sony til nogle cash-grabbing røvhuller

igen enig. Er træt af dette, men klar over det er der vi er.. Selv min fucking fodboldklub er et cash-grabbing røvhul


ikkNico skrev:Jeg ved ikke om MS er så utilfredse med denne genration. det er selvfølgelig sjovest at ligge nr. 1 men de har stadig den bedste generation nogensinde, både ifælfge officielle tweets og regnskaberne


Nu er jeg ikke ekspert, og alt hvad jeg bygger følgende på, er andenhåndsinfo fra andre sider... som virker til at være eksperter, støtter sig af analyser mm. - Salt bør benyttes.
Ms bedste generation er vist et "vagt" term. Salgstal skulle stadig være under 30 millioner, hvilket så er faldet bag xbox360. Skjult bag "best ever" er MAU (månedlige brugere, som er vagt som bare fanden), indtægt - men i regnskabet dækker dette også over salg af Minecraft på ... alt, samt pcgaming osv. osv. - så svært at vurdere om det er godt for xbone..
Faktum er dog, at hvis ikke MS tænkte de stadig kan tjene penge på en konsol, så lavede de ikke Scorpio. Ændre dog ikke på, spin, divisonsamlinger og vendinger i regnskabet og tweets, at jeg tror MS har haft det hårdt med Xbone, og gerne vil videre i spillet.


ikkNico skrev:Uanset hvad, så er 4 år alt, alt for kort tid til en konsolgeneration

Jep. Tænker sonys 5/6 års plan (ps1 95, ps2 00, ps3 06) er udmærket. Ps3 til ps4 (2013) var liiige lang nok. Så tror først vi ser Ps5 i 2019. Men man kan da aldrig vide.


Da Senzai skrev:Lol, jeg har det som om, at denne generation kun lige er startet. Hvor mange rigtigt gode PS4 spil er der nået at komme indtil videre? 2?

2? Den har da masser af fede spil. Er selvfølgelig klar over du har en meget specifik og snæver spilsmag.. Så Subjektiv har du helt sikkert ret?
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf ikkNico » man 01 maj 2017 20:01

Rytteren skrev:
ikkNico skrev:Scorpio er lige så meget 8. gen som Pro er det.

Som det er nu, Ja. Men modsat Pro, så er Scorpio præcis stærk nok/varieret nok, til at man kunne se spil KUN udgivet på scorpio og ikke Xbone. Det ser jeg ikke med Ps4/pro.

Man kan ikke udvikle et spil til Scorpio uden at det kan afvikles på Xbox One

Rytteren skrev:
ikkNico skrev:hvilket gør både Ms og Sony til nogle cash-grabbing røvhuller

igen enig. Er træt af dette, men klar over det er der vi er.. Selv min fucking fodboldklub er et cash-grabbing røvhul

Tror jeg alle fodboldklubber er.
Ligesom Sony og MS så er det jo forretninger, der vil tjene penge, så per definitoon cash-grabbing røvhuller
... og vi er nogle nærige røvhuller, der vil have AAA spil gratis ... eller i hvert fald meget billigt :mrgreen:


Rytteren skrev:Ms bedste generation er vist et "vagt" term.

Det er direkte citat fra Phil Spencer: https://twitter.com/xboxp3/status/833892658682605569


Rytteren skrev:Salgstal skulle stadig være under 30 millioner, hvilket så er faldet bag xbox360.

Jeg ved ikke hvor meget 360 havde solgt 3½ år efter release, men jeg tror ikke det er tilfældigt, at MS annoncerer aktive Xbox Live abonnementer frem for antal solgte konsoller. De store penge er ikke i hardware, men i abonnements salg.
Dertil skal nok lægges, at PS4, ligesom FCK, har en drømme sæson hvor de ikke kan gøre noget forkert


*edit*
Synes til gengæld at generationen rigtig er ved at komme i gang nu. Det er et first world problems, når man ikke synes der er tid nok til at spille alle de spil man gerne vil have. Min backlog vokser, og jeg kan ikke følge med
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Rytteren » man 01 maj 2017 20:48

ikkNico skrev:Man kan ikke udvikle et spil til Scorpio uden at det kan afvikles på Xbox One

Som det er nu, ja. Men de kan jo ændre den praksis, nå xbone holde Scorpio "tilbage". For mig er det PRsnak.


ikkNico skrev:Ms bedste generation er vist et "vagt" term.

Det er direkte citat fra Phil Spencer: https://twitter.com/xboxp3/status/833892658682605569
[/quote]
Igen, målt på hvad? Ville selvfølgelig være overrasket, hvis Phil havde sagt andet...

ikkNico skrev:tror ikke det er tilfældigt, at MS annoncerer aktive Xbox Live abonnementer frem for antal solgte konsoller. De store penge er ikke i hardware, men i abonnements salg.


Why not both gif. Det er jo for at kunne lave det bedst mulige spin, at MS ikke annoncere antal solgte enheder. Antal brugere.. Er det kun brugere på xbone? eller tæller det også xbox360. Og hvad med kontoerne til pc? Allerede på nuværende tidspunkt er der mystik omkring "hvornår" de tæller med - 1 købt spil = 12 mrd aktiv abb i deres øjne? 1 login = 12 mrd aktiv abb i deres optik? for det er åbenbart ikke antal betalene abb. kun på xbone?

Som nævnt tidligere. Ligegyldigt. MS har fået bøllebank, og vil videre. Det gør de nu med Scorpio. Om dette har haft indflydelse på om sony presser ps5 frem, er jo så det spørgsmål vi bør stille. Jeg tror det næppe. og ser først ps5 i 2019 TIDLIGST.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Erroneus » man 01 maj 2017 22:02

ikkNico skrev:
Erroneus skrev:men pga. udvikling med Scorpio og Microsoft som meget gerne vil videre pga. de har fået tæv.

Scorpio er lige så meget 8. gen som Pro er det. Begge dele er noget skidt for gaming i min optik.

Scorpio er jo nærmest al den secret sauce, der blev snakket om ved launch, så jeg tror begge half-gen konsoller var planlagt fra starten af generationen. Man ikke går ud og laver ny hardware på den måde det er gjort her på et års tid. hvilket gør både Ms og Sony til nogle cash-grabbing røvhuller

Jeg ved ikke om MS er så utilfredse med denne genration. det er selvfølgelig sjovest at ligge nr. 1 men de har stadig den bedste generation nogensinde, både ifælfge officielle tweets og regnskaberne

Uanset hvad, så er 4 år alt, alt for kort tid til en konsolgeneration

Jo men Scorpio virker meget mere til at være et forsøg på næste generation eller tæt på og noget de har lagt mange kræfter i, hvor Pro er en mere simpel tilgang, som ikke burde have kostet alt for mange udviklingskroner.

Jeg tror ikke scorpio var i Microsofts planer, overhovedet ikke. Det er en reaktion på de skød langt under målet med Xbox One, men Microsoft problem er at de også skal fremvise nogle spil, fordi så er det lige meget.

Det er korrekt at hvis man kigger på tallene, så har det overhovedet ikke været forfærdeligt for Microsoft, men problemet for dem, var at holde dampen oppe, fordi alle andre kom buldrende hurtigere end sidste generation, hvor alt snakken og opmærksomheden gik til dem på det her tidspunkt.

Det er stadigvæk 5 år ;)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf ikkNico » man 01 maj 2017 22:10

Rytteren skrev:og ser først ps5 i 2019 TIDLIGST.

Jeg håber virkelig du får ret
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Vreki » tirs 02 maj 2017 08:16

Man kan spekulere på om PS4 Pro var en prøveballon, for at se hvor kort tid man kan have mellem generationerne uden at kunderne går helt bananas.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Cena » tirs 02 maj 2017 08:23

Jeg er åbenbart den eneste der syntes det er mega fedt eller hvad?

Jeg satser på at købe én Scorpio til vinter, såfremt der kommer nogle gode spil til den. Og køber helt sikkert også en evt. PS5 hvis den allerede kommer i slut 2018 eller start 2019. Jeg syntes det er fedt med en masse nyt tech og den øgede konkurrence mellem MS og Sony om at have den konsol der performer bedst.
Jeg havde håbet på at denne generation blev generationen hvor vi så alt køre i 1080p med 60 fps. Det lader ikke til at blive tilfældet desværre. Så jeg håber at MS og Sony leverer det på næste maskine.

Jeg er NÆSTEN ligeglad med 4K, da jeg egentlig syntes spillene er pæne som de er nu. Jeg vil i hvert fald til hver en tid hellere spille 1080p i 60 fps end 4K i 30 fps. Og ja jeg kunne selvfølgelig bare købe en PC nu jeg går så meget op i performance, men jeg ELSKER konceptet med konsol hvor man bare starter sin maskine og ikke skal tænke på drivere osv.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Erroneus » tirs 02 maj 2017 09:29

Cena skrev:Jeg er åbenbart den eneste der syntes det er mega fedt eller hvad?.

Nah, jeg har det også fint med at der kommer mere fokus på hardwaren i konsollerne, som jeg syntes de skød under med på PS4 og Xbox One. Men jeg ønsker ikke nye konsoller hvert anden år. En ny generation hver 6 år med en "mellem-generation" hver 3 år er fint for mig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Rena » tirs 02 maj 2017 10:20

Jeg føler personlig at, denne generation først lige er gået i gang med titler som Horizon Zero Dawn, Persona 5 etc som køre fint på PS4 og historien har vist at, spil er hvad der sælger et system og ikke hardware.
Billede
Rena
Niveau 6
 
Indlæg: 1424

+2

Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf Cena » tirs 02 maj 2017 10:40

Erroneus skrev:
Cena skrev:Jeg er åbenbart den eneste der syntes det er mega fedt eller hvad?.

Nah, jeg har det også fint med at der kommer mere fokus på hardwaren i konsollerne, som jeg syntes de skød under med på PS4 og Xbox One. Men jeg ønsker ikke nye konsoller hvert anden år. En ny generation hver 6 år med en "mellem-generation" hver 3 år er fint for mig.


Men er grunden til det sker lige nu ikke også at vi er inde i en fase hvor TV fabrikanterne (Dvs. Sony selv) gerne vil have skudt nogle TV afsted med 4K og HDR, men at de nuværende konsoller (PS4, PS4 PRO og Xbox One) lige er i underkanten af at kunne performe til ordenlig 4K uden frame drops? Så hvis ikke konsollerne indenfor få år kan løfte 4K tilfredsstillende, så er der kommet en ny standard på TV og så er man igen et skridt bagud?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Spekulation/rygte: PS5 klar sent i 2018

Indlægaf ikkNico » ons 03 maj 2017 23:16

Rytteren skrev:
ikkNico skrev:Man kan ikke udvikle et spil til Scorpio uden at det kan afvikles på Xbox One

Som det er nu, ja. Men de kan jo ændre den praksis, nå xbone holde Scorpio "tilbage". For mig er det PRsnak

Det er jo det der er hele humlen, det er umuligt for Xbox One at holde Scorpio tilbage. Man kan ikke udvikle et spil til scoirpio uden, at dte kan afvikles på Xbox One. det er ikke kun MS, der siger det. Det kommer fra Digital Foundry.
At det lige var DF der fik lov at lave at gennemgå scorpio og lave tech reveal tror jeg til gengæld var PR. Det er jo ingen hemmelighed, at DF har givet (næsten) alle XBO spil stryg i sammenligninger med PS4, så med en DF afsløring, så er man sikret mod "det er bare PR" kortet. Richard Leadbetter sagde ordret: "This is hardcore" ... Det er en mand på den anden side af de 50, der har set en del i sin tid som teknik journalist

Det der er så morsomt i alt det her, er at DF under afsløringen sagde, citat: "Microsoft's engineers have effectively made a hardware implementation of DX12, integrated directly into the GPU command processor. Draw call instructions on the CPU. that would typically require 1000s of instructions are now reduced to just 11. Yes 11"
Hvilket jo lyder umiskendeligt meget som den secret sauce som Xbox One efter sigende havde, men som aldrig så dagens lys (gad vide hvad der blev af MIsterXMedia )

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... h-revealed
https://www.youtube.com/watch?v=RE2hNrq1Zxs
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster