Forum

Nacon Revolution

Generelt snak om Playstation og services.

Nacon Revolution

Indlægaf dMITIj » ons 14 jun 2017 21:21

heysan.

Nogle der har en Nacon Revolution kontroller som kan komme med lidt +/-? :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Nacon Revolution

Indlægaf Dropdat » ons 14 jun 2017 21:51

Jeg har den controller og må sige jeg er meget skuffet.

Byggekvaliteten føles rigtig billig efter hvor meget den koster.

Den er ikke trådløs og den ledning man skal bruge har et stort stykke plastik der hvor den skal sættes fast på controlleren og det vejer nok til at det trækker controlleren ned af. Der er vægte med, 6 stk. med 3 forskellige størrelser. Disse sættes i håndtaget. Ideen er god nok, men på grund af ledningen der trækker ned af, så følte jeg ikke den ekstra vægt rigtig gjorde noget for mig.

Den bruger sit egen form af stik til at tilslutte ledningen, og der sidder nogle pins i controlleren, som jeg godt kunne se blive bøjet, hvis man f.eks. tager ledningen fra mange gange.

Den har en forholdvis skarp kant der hvor mine mellemfingere hviler, og det gør det umuligt for mig at spille mere en 30 min, før jeg må ligge den fra mig. Jeg har ikke de største hænder, så kan godt være folk med større hænder ikke har det problem.

Softwaren virker kun på PC. Så når du laver en profil og ændre på knapper eller deadzone på analog pindene, skal du have den ud af pc, over på PS4, teste og så tilbage for at lave ændringer igen. Du kan dog gemme en del forskellige profiller på controlleren, og der skiftes nemt mellem dem med en 2 knapper. Du kan også lave macros, dette har jeg dog ikke testet.

2 af de 4 ekstra knapper der er bag på, sidder rigtig godt, og der skal en del tryk til før de registre det, så føler aldrig jeg kom til at trykke på dem ved en fejl. De 2 andre knapper sidder op af siden af håndtagene og jeg synes jeg skal flytte min hånd lige så meget for at trykke på dem, som hvis jeg skulle trykke på en af de "originale" knapper.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Nacon Revolution

Indlægaf dMITIj » tors 15 jun 2017 16:31

Dropdat skrev:Jeg har den controller og må sige jeg er meget skuffet.

Byggekvaliteten føles rigtig billig efter hvor meget den koster.

Den er ikke trådløs og den ledning man skal bruge har et stort stykke plastik der hvor den skal sættes fast på controlleren og det vejer nok til at det trækker controlleren ned af. Der er vægte med, 6 stk. med 3 forskellige størrelser. Disse sættes i håndtaget. Ideen er god nok, men på grund af ledningen der trækker ned af, så følte jeg ikke den ekstra vægt rigtig gjorde noget for mig.

Den bruger sit egen form af stik til at tilslutte ledningen, og der sidder nogle pins i controlleren, som jeg godt kunne se blive bøjet, hvis man f.eks. tager ledningen fra mange gange.

Den har en forholdvis skarp kant der hvor mine mellemfingere hviler, og det gør det umuligt for mig at spille mere en 30 min, før jeg må ligge den fra mig. Jeg har ikke de største hænder, så kan godt være folk med større hænder ikke har det problem.

Softwaren virker kun på PC. Så når du laver en profil og ændre på knapper eller deadzone på analog pindene, skal du have den ud af pc, over på PS4, teste og så tilbage for at lave ændringer igen. Du kan dog gemme en del forskellige profiller på controlleren, og der skiftes nemt mellem dem med en 2 knapper. Du kan også lave macros, dette har jeg dog ikke testet.

2 af de 4 ekstra knapper der er bag på, sidder rigtig godt, og der skal en del tryk til før de registre det, så føler aldrig jeg kom til at trykke på dem ved en fejl. De 2 andre knapper sidder op af siden af håndtagene og jeg synes jeg skal flytte min hånd lige så meget for at trykke på dem, som hvis jeg skulle trykke på en af de "originale" knapper.



Takker for info ;-)

vedr. str. tror jeg den vil passe mig fint da den alm. kontroller er lidt lille efter min mening og lige på det punkt er det meget svært at tilfredsstille alle. og da den er for stor til din hånd har du nok også flere "problemer" med knapperne på bagsiden end hvis kontrolleren havde passet dig, for de sidder jo mere eller mindre lige der hvor de skal skulle man mene hvis kontrolleren passer ens hånd altså :D

Jeg bruger altid ledning så for mig er dette ikke et problem.

vedr. software så er det lidt øv øv, men tror ikke på at andre end Sony selv for lov at ligge sådan noget ind i PS4 "desværre".

hvad ang. kvalitet så er det lidt skuffende at høre, men de reviews jeg har set/læst synes jeg alle har nævnt at den holder/er god kvalitet men at den virker ret plastikfantastisk. Nu har jeg ikke modtaget min (bestilt i dag) så kan ikke udtale mig og skal også have den nogle måneder før jeg/man ved om den holder og om den lever op til mine forventninger vs min Scuf som jeg har været rigtig glad for.

Hvis du ser på prisen vs andre mere kendte mærker (Scuf, Razer osv.) som kan det samme i større eller mindre grad, så er Nacon Revolution noget af det billigste på marked og hvis den holder i længden selvom den er plastikfantastisk så må man jo mene det er et "fund" til prisen.

Jeg modtager min i morgen skulle jeg mene, så kan jeg også bedre udtale mig vedr. str. osv. ovenstående er bare nogle af mine tanker jeg har fået ved reviews.
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Nacon Revolution

Indlægaf dMITIj » lør 17 jun 2017 17:11

Nå så har jeg modtaget min, den passer min hånd perfekt, kunne måske godt bruge nogle lidt større knapper bag på, men det er også det.

må sige at den på ingen måde virker så plastik agtig som frygtet og er helt på højde med min Scuf feks, faktisk virker den mere robust end scuf, men det vil tiden vise.

Så indtil videre er det win win for mig :D
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Nacon Revolution

Indlægaf weissmuller » søn 18 jun 2017 22:24

Har den også. Synes den fungerer rigtig godt til shootere og action spil. Kan overhovedet ikke bruge den til rocket league. Har sammenlignet med ds4 ved at skifte lidt rundt og Nacon med calibrerede settings føles meget bedre synes jeg.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: Nacon Revolution

Indlægaf dMITIj » man 19 jun 2017 00:38

Kalibrering af kontrolleren how?

Setup programmet er det bare mig eller findes det ikke på engelsk?
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev


Re: Nacon Revolution

Indlægaf Dropdat » man 19 jun 2017 08:39

dMITIj skrev:Kalibrering af kontrolleren how?

Setup programmet er det bare mig eller findes det ikke på engelsk?


Ja endnu et sted hvor man havde kunne håbe, der var noget kvalitets kontrol fra Sonys side. Det er på fransk til at starte med, men du skal bare vælge punktet "Anglais" og så kan du installere det på engelsk.
Dropdat
Niveau 4
 
Indlæg: 310
By: Vojens


Re: Nacon Revolution

Indlægaf dMITIj » man 19 jun 2017 11:48

Dropdat skrev:
dMITIj skrev:Kalibrering af kontrolleren how?

Setup programmet er det bare mig eller findes det ikke på engelsk?


Ja endnu et sted hvor man havde kunne håbe, der var noget kvalitets kontrol fra Sonys side. Det er på fransk til at starte med, men du skal bare vælge punktet "Anglais" og så kan du installere det på engelsk.


Takker :D

Ja der er Sony s.. faldet af på den, men man må sige lidt typisk Franskmænd #-o
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron