Forum

Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremtid?

Generelt snak om Playstation og services.

Bagudkompatibilitet - fortid eller fremtid?

Fortid - Spild af ressourcer
9
28%
Ligeglad - Har ingen mening til det
4
13%
Fremtid - Forventer det er en del af PlayStation 5
19
59%
 
Afgivne stemmer : 32

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Vreki » man 03 jul 2017 12:35

wMikkel skrev:Men den statistik du henviser til var kun baseret på 1 million brugere på Xbox Live, kontra de 26 millioner+ som der er:

Ars Technica's study was based on a sample of 1m Xbox Live users - a fraction of the 26m Xbox One units that have been sold worldwide, many of which may host multiple accounts. It is perhaps to be expected that more users will be playing Xbox One titles over their 360 predecessors, but it seems Microsoft is satisfied with the 508m hours already racked up


Det bliver statistikken vel ikke ugyldig af?
Sålænge der ikke er en eller anden bias i den gruppe man har undersøgt, så skulle resultatet gerne være nogenlunde korrekt.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf wMikkel » man 03 jul 2017 13:23

Vreki skrev:
wMikkel skrev:Men den statistik du henviser til var kun baseret på 1 million brugere på Xbox Live, kontra de 26 millioner+ som der er:

Ars Technica's study was based on a sample of 1m Xbox Live users - a fraction of the 26m Xbox One units that have been sold worldwide, many of which may host multiple accounts. It is perhaps to be expected that more users will be playing Xbox One titles over their 360 predecessors, but it seems Microsoft is satisfied with the 508m hours already racked up


Det bliver statistikken vel ikke ugyldig af?
Sålænge der ikke er en eller anden bias i den gruppe man har undersøgt, så skulle resultatet gerne være nogenlunde korrekt.


Så du mener at det er sigende hvor meget BC egentlig bliver brugt, når man kun har undersøgt det hos 1 million brugere?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ikkNico » man 03 jul 2017 13:59

wMikkel skrev:Så du mener at det er sigende hvor meget BC egentlig bliver brugt, når man kun har undersøgt det hos 1 million brugere?

Statistisk set er det en ekstremt stor prøvegruppe, så jeg vil mene at resultatet er meget sigende.

For mig er det ikke så vigtigt hvor mange der benytter b/c, men om det er noget jeg selv vil have på PS4 eller fremtidige konsoller ... og det er det
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Vreki » man 03 jul 2017 14:00

wMikkel skrev:Så du mener at det er sigende hvor meget BC egentlig bliver brugt, når man kun har undersøgt det hos 1 million brugere?


Ja, hvis brugerne er tilfældigt udvalgt, eller det på anden måde er sikret at de ikke afviger fra normalen.
Det er pointen med statistik som spørgeskemaer, exit-polls osv. Man behøver ikke spørge hele befolkningen for at få en ide om hvad den tænker.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » man 03 jul 2017 14:22

wMikkel skrev:Men den statistik du henviser til var kun baseret på 1 million brugere på Xbox Live, kontra de 26 millioner+ som der er:

Oki? Har jeg påstået andet?

Jeg gentager lige mig selv igen, fordi det er åbenbart nødvendigt. Så lang tid at Microsoft ikke har lyst til at gå ud med et præcist tal og blære sig over hvor meget B/C bliver brugt, så indikerer det at Arstechnica måske ikke er helt forbi. Muligvis er tallet højere, men så Microsoft jo afsløre hvor meget højere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ikkNico » man 03 jul 2017 15:32

Vreki skrev:Jeg syntes du blander tingene sammen. Innovation er netop noget der kommer af nye muligheder, ikke fortsat understøttelse af det gamle. PSVR vil f.eks. ikke have været muligt hvis ikke PS4 var så kraftig som den er.

Tilsvarende betyder større kraft ikke bare grafik og FPS, men også mulighed for bedre AI, mere komplekse verdener, større baner osv.

B/c skaber ingen innovation. Hvis jeg er tilfreds med det gamle så har jeg ingen grund til at opgradere.

Forresten så har vi efter min mening set masser af innovation i denne generation. Indie spillene har bedre forhold end nogensinde før, det minder faktisk en del om de gamle dage hvor 3 mand og en hund kunne strikke et spil sammen til en C64. :D

Min kmmentar var også mere ment til tidligere kommentarer om, at der bare skulle skrues op for hardware, og ikke så meget i relation til b/c :)

Det her var nytækning, da det kom til PS1 i sin tid.



PSVR kunne sagtens køre uden kraftigere hardware (det gjorde det allerede for 25 år siden). No Man's Sky prøvede noget nyt med sin dynamisk skabte verden, og endte med brok for ikke en masse mangler. Crackdown blevet lovet som en stor cloud hostet verden, det var også nytækning, men jeg skriver var fordi den ide har man tilsyneladende droppet igen, hvilket er fint da ikke alle nye ideer kan bruges. Nier Automata prøver at mixe genrer, hvilket er forfriskende men ikke så nyt.
Egentlig innovation synes jeg ikke vi har set i denne generation, og derfor ville jeg rigtig gerne have fokus tilbage på gameplay og ikke på grafik ... men som du selv skriver, så blander jeg tingene sammen, for det har egentlig ikke så meget med b/c at gøre.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf wMikkel » man 03 jul 2017 17:48

Erroneus skrev:
wMikkel skrev:Men den statistik du henviser til var kun baseret på 1 million brugere på Xbox Live, kontra de 26 millioner+ som der er:

Oki? Har jeg påstået andet?

Jeg gentager lige mig selv igen, fordi det er åbenbart nødvendigt. Så lang tid at Microsoft ikke har lyst til at gå ud med et præcist tal og blære sig over hvor meget B/C bliver brugt, så indikerer det at Arstechnica måske ikke er helt forbi. Muligvis er tallet højere, men så Microsoft jo afsløre hvor meget højere.


Ro på makker..

Hold kæft man skal passe på herinde, troede det at være fanboy var outdated.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » man 03 jul 2017 18:23

wMikkel skrev:Ro på makker..

Hold kæft man skal passe på herinde, troede det at være fanboy var outdated.

Du skal være velkommen til at bidrage til debatten med noget brugbart, men hvis du kun er her for at lege troll og penge finger af andre, så er du ikke velkommen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+2

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf wMikkel » man 03 jul 2017 19:30

Erroneus skrev:
wMikkel skrev:Ro på makker..

Hold kæft man skal passe på herinde, troede det at være fanboy var outdated.

Du skal være velkommen til at bidrage til debatten med noget brugbart, men hvis du kun er her for at lege troll og penge finger af andre, så er du ikke velkommen.


Troll? Pege fingre?
Du smider noget statistik op som understøtter det du gerne vil sige, uden at have lidt kritik til det, derfor medbringer jeg den artikel jeg linkede til. Jeg synes nemlig man skal forholde sig kritisk istedet for at smide det op som du gjorde, det får dig til at fremstå utrolig farvet.

Og nej, du påstår muligvis ikke andet, du undlader bare at nævne noget ret væsentligt fra den statistik, og så er det iøvrigt dig selv der lægger op til at tonen får en anden lyd. God aften, oki?
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » man 03 jul 2017 19:58

wMikkel skrev:Du smider noget statistik op som understøtter det du gerne vil sige, uden at have lidt kritik til det, derfor medbringer jeg den artikel jeg linkede til. Jeg synes nemlig man skal forholde sig kritisk istedet for at smide det op som du gjorde, det får dig til at fremstå utrolig farvet.

Jeg forklarer hele 3 gange, hvorfor jeg tolker det som jeg gør, det burde være nok. Og jo du troller og peger finger, når du begynder at kalde andre folk fanboys, samt bliver ved med at gå efter manden, i stedet for at debattere emnet.

Så nu prøver jeg lige igen og så håber jeg at du kan debattere emnet og dermed faktisk bidrage. Hvis du ikke kan og hvis du vil forsætte ned af samme spor, så bliver du hermed ignoreret fra min side af, fordi det er spild af tid og afsporer debatten. Microsoft er ikke enige i konklusionen at det kun er 1,5% af tiden som bliver brugt på B/C. Men Microsoft vil ikke afsløre det rigtige tal, hvilket JEG mener er en indikation på at det præcise tal ikke er imponerende.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Vreki » man 03 jul 2017 20:02

Roooolig nu, vi skal vel ikke blive uvenner over en smule statistik?
Som andre har nævnt så er 1 million ud af 26 en ganske omfattende datagrundlag, men selv om der ikke er mange der bruger det kan man jo fint selv ønske det

Billede
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ShadowFlameDK » tirs 04 jul 2017 22:53

Hvad så med ps4 kompatibilitet ved en ny ps5, er det heller ikke vigtigt?
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » tirs 04 jul 2017 22:57

ShadowFlameDK skrev:Hvad så med ps4 kompatibilitet ved en ny ps5, er det heller ikke vigtigt?

Nej det syntes jeg ikke. Når der kommer en PlayStation 5, så vil jeg spille PlayStation 5 spil på den.

Hvis de kan tilføje PS4 support, omend begrænset udvalg af spil via software, så er det fint for mig, bare så lang tid de ikke holder hardwaren tilbage.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ShadowFlameDK » tirs 04 jul 2017 22:59

Pointen ved x1x er vel at den ikke kun giver adgang til at spille gamle titler men automatisk vil forbedre oplevelsen alt afhængig af om det er udviklet med dynamisk framerate, eller opløsning, loadtimes, assetstreamning, uoscaling m.m.

Hvorfor er det lige at det skulle holde hardwaren tilbage, bliver PCen holdt tilbage?
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » tirs 04 jul 2017 23:48

ShadowFlameDK skrev:Pointen ved x1x er vel at den ikke kun giver adgang til at spille gamle titler men automatisk vil forbedre oplevelsen alt afhængig af om det er udviklet med dynamisk framerate, eller opløsning, loadtimes, assetstreamning, uoscaling m.m.

Hvorfor er det lige at det skulle holde hardwaren tilbage, bliver PCen holdt tilbage?

X1X holdt tilbage i hardwaren for at være kompatibel med Xbox One spil, hvilket er derfor der sidder en langsommere CPU i X1X kontra den hurtige GPU.

X1X vil tilbyde flere frames og højere opløsning, i spil der ikke kører med en låst framerate og i spil der kører med dynamisk opløsning, så f.eks. et spil der hopper imellem 900p og 1080p, vil på X1X være oftere i 1080p, men X1X vil ikke f.eks. tilbyde automatisk 4K opløsning til spil. Nuværende og ældre spil skal stadigvæk patches til at kunne tage fuld brug af X1X's hardware, noget som Microsoft har bekræftet under E3. Det er meget i stil som hvordan PS4 Pro fungere med sin boost mode.

Ja en PC bliver bestemt holdt tilbage, fordi spil og drivers til hardwaren, skal laves til at supportere mange forskellige hardware opsætninger. Det har altid været konsollernes fordel at have en låst hardware, fordi så kan udviklere og konsol producenten optimere og opnå nogle resultater med forholdsvis billigt hardware.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster