Forum

Mindste financieringsbeløb?

Generelt snak om Playstation og services.

Mindste financieringsbeløb?

Indlægaf Steffeng » tirs 11 jul 2017 20:57

Jeg ville lige købe The Unfinished Swan, og jeg kan tilsyneladende ikke få lov til at betale for spillet..
-istedet vil den have at jeg overfører 40 kr til min wallet og så har et underligt beløb stående tilbage som så sikkert skal lægges oveni de 40 kr næste gang jeg køber noget, for at få tømt min wallet...

Spillet koster 22 kr, hvilket jeg syntes lød som en fin pris.

Det er små beløb, men kan det virkelig passe at det er så dårligt et system de har til at betale for spil?
Er der noget jeg har overset?
Steffeng
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Re: Mindste financieringsbeløb?

Indlægaf xireuz » tirs 11 jul 2017 21:01

Ja desværre, der er mindstebeløb du kan betale.
Billede
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Re: Mindste financieringsbeløb?

Indlægaf glyr » ons 12 jul 2017 00:06

I øvrigt en rigtig god pris for sådan et fint spil... og resten af beløbet kan du jo så bruge en anden god gang :)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Mindste financieringsbeløb?

Indlægaf Vreki » ons 12 jul 2017 08:50

Jeg gætter på at det er fordi de helt små beløb bliver for dyre i administration. kreditkortgebyr osv.
Det kan jeg leve med, de 20kr eller sådan noget jeg en gang imellem har stående er trods alt småpenge.
Det er ikke mange renter man mister på det :D


Derimod er jeg irriteret over den måde det fungere på med subaccounts.

Du kan f.eks. ikke give et PSN gavekort til en subaccount, da de ikke selv har en wallet.
I stedet skal du sætte det ind på masteraccount, og så tillade subaccount at bruge det beløb.
Men du kan ikke bare overføre et beløb, du er nødt til at opsætte et max måndeligt forbrug, og det beløb akkumulere ikke, det er brug det eller mist det. Det vil sige det er umuligt for ungerne at spare op til et spil.
Oven i det så skal pengene stå klar i Master accounts wallet, de bliver ikke hævet automatisk fra creditcard som der gør ved spil køb.

Så hvis jeg vil give en af mine unger nogen penge til at købe lidt DLC, så skal jeg:
*Ind i konto management og aktivere måndelige "lommepenge" nok til at han kan købe det
*Vente på at han har brugt de aftalte penge
*Ind i konto management igen og deaktivere lommepengene

Det er sgu da tåbeligt, hvorfor kan jeg ikke bare give ham et gavekort som han selv kan administere?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Mindste financieringsbeløb?

Indlægaf svendsbanan » man 17 jul 2017 13:31

Vreki skrev:Det er sgu da tåbeligt, hvorfor kan jeg ikke bare give ham et gavekort som han selv kan administere?


Fordi det ville være en god, enkel og åbenlys løsning til et problem. Derfor ignorerer Sony det. :wink:

Jeg forstår virkelig ikke meningen med at beløbet ikke akkumuleres heller. Det er vel kun en positiv ting at knægten kan udvise mådehold og gemme forbrugs pengene til en større 'gave' til en selv?
-ny på forum
Hilsen den noble Svendsbanan.
svendsbanan
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Odense



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster