Forum

Fejl i update 4.72(?)

Generelt snak om Playstation og services.

Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf ikkNico » ons 12 jul 2017 16:17

Kan i andre ændre jeres online status på PS4?

Jeg har ingen venner online, og trykker jeg PS knappen kan jeg ikke skifte online status. Muligheden er slået fra.
Havde ikke engang tænkt over det før jeg så denne her reddit tråd: https://www.reddit.com/r/PS4/comments/6 ... tatus_bug/

*OPDATERING*
Hvis man vælger 'appear offline' så starter PS4 op i offline tilstand, og man får ikke mulighed for at vælge ny tilstand før man starter et online only spil eller gå ind i Store.

Lisdt sjov fejl da man jo kun ønsker at fremstå som offline uden egentlig at være det.
Vil man være offline er det jo ind under settings og slå internet fra
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar
+1

Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf Erroneus » ons 12 jul 2017 17:15

Så ser vi nok 4.73 snart :)

Mmm stability updates.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf Slimjay DK » ons 12 jul 2017 20:57

ikkNico skrev:Lisdt sjov fejl da man jo kun ønsker at fremstå som offline uden egentlig at være det.
Vil man være offline er det jo ind under settings og slå internet fra


Man kan jo godt ønske at spille online eller lave noget andet online uden at ens "venner" kan se du er på .. :wink:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf Da Senzai » ons 12 jul 2017 21:59

Det er også det, Nico skriver :P
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf Slimjay DK » fre 14 jul 2017 08:41

Da Senzai skrev:Det er også det, Nico skriver :P


ok, sådan læser jeg det ikke ... :lol:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf Vreki » fre 14 jul 2017 11:05

At være online uden at det kan ses er det samme som at fremstå offline uden at være det. :D

Jeg har ikke tjekket om om jeg kan fake offline, men jeg har da ingen problemer med at se at folk er online?
Der var da en halv snes markeret som online i går, selv om jeg selvfølgeligt ikke kan vide om der burde have været flere.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fejl i update 4.72(?)

Indlægaf ikkNico » fre 14 jul 2017 13:23

Senzai har helt ret.

På PS4 er der en feature, hvor man kan fremstå som værende offline, selvom man er online. Den feature havde jeg slået til inden jeg opdaterede til version 4.72

Efter opdateringen så starter min maskine op, og jeg står som offline som valgt ... Men jeg er også offline. Min maskine er kablet og i Settings er der flueben ved 'Connect to the internet'. Jeg burde altså være online, men kun fremstå offline.
Jeg kan ikke ændre min offline/online status (dette kan man normalt ikke hvis maskinen ikke er på nettet).

Min maskine forbliver offline indtil jeg starter PSN Store, eller et online only spil som Warframe eller NBA Playgrounds. Herefter går den online, og jeg kan nu ændre min status mellem offline/online.

Før opdatering 4.72 startede min maskine op, jeg stod som offline men jeg var stadig online.

Fejlen består altså i, at vælger man 'Appear offline' så vises man ikke kun som værende offline, PS4 forbinder rent faktisk ikke til online services. Det er en mindre bug, og den ser ikke ud til at ramme alle.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron